Må jeres børn tegne på sig selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2015

sne190810

MediaAnarchy skriver:

Ja, det kunne jeg nok godt finde på. Ikke sådan jævnligt men som en leg. Jeg har tatoveringer, så måske som sådan en "vi kan også prøve at tegne en på dig" og barnet kunne prøve at tegne lidt på mig. Så længe det er vandbaseret og det er en hyggelig leg, hvor man forklarer at det kun er nu man tegner og man ikke på tegne på andre uden at have fået liv. Tror det kunne været er meget hyggeligt øjeblik sammen.

Tusind tak for svar.

Ved vandbaseret tuscher, er det så nogle som ville gå af i vask med det samme? 

Jeg er jo lidt farvet af, at man har med børn at gøre som er lettere impulsstyret, og hvordan forklarer man et barn at det er ok når mor er her, men i morgen nede i børnehaven/skolen, der er det ikke ok at overtegne sig selv? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2015

sne190810

Mom skriver:

Nej..

Meeen når vi fx er i tivoli eller Bon Bon Land, så skriver vi faktisk vores telefonnumre på deres arme, i tilfælde af de skulle blive væk..

Når ja, men det er altså en helt anden sag ville jeg mene. 

Her mener jeg decideret at tegne/male sig med tuscher så begge arme og ben er tegnet over med forskellige tegninger/krusseduller. 

Anmeld Citér

15. maj 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Nej! Min datter kan godt finde på det men hun ved hun skal skrubbe det væk med sæbe og vand hvis hun skal et sted sammen med mig. 

Anmeld Citér

15. maj 2015

MediaAnarchy

sne190810 skriver:

Tusind tak for svar.

Ved vandbaseret tuscher, er det så nogle som ville gå af i vask med det samme? 

Jeg er jo lidt farvet af, at man har med børn at gøre som er lettere impulsstyret, og hvordan forklarer man et barn at det er ok når mor er her, men i morgen nede i børnehaven/skolen, der er det ikke ok at overtegne sig selv? 

De kan skrubbes af med noget sæbe.

jeg er måske også farvet af at jeg ikke selv har et barn endnu. Lige nu passer jeg tre piger om morgenen, og lige inden vi skal i dagpleje og børnehave vil jeg ikke have de tegner på sig selv. Men som en eftermiddagsaktivitet ville det være en sjov leg.

Og så er jeg måske farvet af en fjollet mor der gav mig en hel væg at overmale - hun formåede at lærer mig at jeg ikke måtte male på de andre vægge, men hvordan ved jeg ikke.

I dag har jeg eg atelier hvor jeg sviner over det hele - så måske skal man passe på med sådan noget

Anmeld Citér

15. maj 2015

An&Jo

Nej det vil jeg ikke have.. Men det kommer sig af at jeg selv gjorde det meget som barn, og nu ikke længere kan tåle sådan noget på min hud.. 

Så når de ikke kan forstå hvorfor, så laver jeg en streg på mig selv og viser dem hvorfor jeg ikke vil have det.. Min hud reagerer nemlig med det samme.. 

Anmeld Citér

15. maj 2015

SandraXOXO

Jeg tegnede altid på mig selv som barn, var vildt fascineret af tatoveringer og min mor skældte altid ud, istedet for at støtte min passion for kunst på kroppen. Herhjemme har vi sådan noget maling beregnet til kroppen, sminke og en masse vandbasserede tusser, så jo, de får skam lov at udfolde sig. Men det bliver vasket af om aftenen, det er ikke det hele der er lige kønt og de skal helst ikke i skole og ligne nogen der har fået bank med en klovn. 

Anmeld Citér

15. maj 2015

aarhusmor

ja det må han gerne, forudsat der står på tusherne at de er uden giftige midler i, hvilket jeg så håber er korrekt

Anmeld Citér

15. maj 2015

Michella2

sne190810 skriver:

Farvet af en diskussion vi pt. har herhjemme, så kunne jeg godt tænke mig at høre om jer med børn fra 5-6 år og opefter, får lov at tegne på sig selv?

Her mener jeg med tuscher, og tegne som i at overtegne sig selv på hele kroppen? (Op og ned af benene/armene, maven etc.)

Jeg er med på at der lige kan ryge nogle streger på fingrene hist og her, når man sidder og tegner i en malebog eller tegner en tegning. Det er ikke så meget dét, som jeg mener. Men mere om jeres børn decideret for lov at sidde og tegne på sig selv? Lege det er ligesom tattoveringer feks. osv?

Nej.

Anmeld Citér

15. maj 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
sne190810 skriver:

Farvet af en diskussion vi pt. har herhjemme, så kunne jeg godt tænke mig at høre om jer med børn fra 5-6 år og opefter, får lov at tegne på sig selv?

Her mener jeg med tuscher, og tegne som i at overtegne sig selv på hele kroppen? (Op og ned af benene/armene, maven etc.)

Jeg er med på at der lige kan ryge nogle streger på fingrene hist og her, når man sidder og tegner i en malebog eller tegner en tegning. Det er ikke så meget dét, som jeg mener. Men mere om jeres børn decideret for lov at sidde og tegne på sig selv? Lege det er ligesom tattoveringer feks. osv?

Når vi maler får han lov at lave lidt sjov med det ved at male sig selv på armen eller sætte prikker på mig :)

Han er så kun 3.5 ;)

Men han måtte gerne hvis det var vandbaserede tusser der ikke var giftige og som kunne vaskes af igen bagefter :)

Anmeld Citér

15. maj 2015

Kindfed

Det kunne jeg sagtens finde på, hvis han foreslog det - men det skulle være noget, vi aftalte på betingelse af, at han skulle i bad bagefter, så det ikke smittede af på tøj og sengetøj. Men så ville jeg også synes at det var fuldstændig harmløst og jeg kan nok egentlig ikke forstå, hvorfor det skulle være et problem 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.