Må jeres børn tegne på sig selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2015

mpr

sne190810 skriver:

Farvet af en diskussion vi pt. har herhjemme, så kunne jeg godt tænke mig at høre om jer med børn fra 5-6 år og opefter, får lov at tegne på sig selv?

Her mener jeg med tuscher, og tegne som i at overtegne sig selv på hele kroppen? (Op og ned af benene/armene, maven etc.)

Jeg er med på at der lige kan ryge nogle streger på fingrene hist og her, når man sidder og tegner i en malebog eller tegner en tegning. Det er ikke så meget dét, som jeg mener. Men mere om jeres børn decideret for lov at sidde og tegne på sig selv? Lege det er ligesom tattoveringer feks. osv?

Min bonuspige herhjemme har fået en ide med at male sine negle og hænder.. Og det er et no go herhjemme.. Mest af alt fordi det ser forfærdeligt ud xD Når hun vil det så giver hun normalt ud tryk for det inden hun får det gjort.. og ved faktisk ikke om det er en form for at prøve grænser af eller om det er for at få ekstra opmærksomhed.. Men jeg plejer at sætte mig ned og forklare hende at sådan noget gør man ikke.. Nogle gange afleder jeg det med at vi så ligger en negle lak, men hun er kun 7 så det er ikke noget jeg vil ty til for ofte da jeg personligt ikke synes makeup og her menes også neglelak høre hjemme på en kun 7 årig pige.. Men oplever tit at hun er kommet hjem fra skole og har tegnet på hænderne ikke for at lave noget særligt, bare fordi hun har kedet sig og ikke gidet tegne i et kladehæfte  Er bare ikke helt sikker på hvordan jeg får det stoppet 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2015

HVPigen

Er stadig gravid, men mener godt jeg kan have en holdning til det alligevel . 

Nej det må hun bestemt ikke når hun når den alder , syntes det er noget grisseri de skal lære det og gøre det. Og en eller anden dag er det på vægge og møbler også  og tøjet -- hvis de får lov. 
Derimod er jeg helt indforstået med det kan komme på fingerne. 
men at der kommer en tændstik mand eller ligne på armen eller ben 
det vist ikke længere et uheld så ! 

Anmeld Citér

15. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ja hvis de er vandbaseret

Anmeld Citér

15. maj 2015

2babygirls

sne190810 skriver:

Farvet af en diskussion vi pt. har herhjemme, så kunne jeg godt tænke mig at høre om jer med børn fra 5-6 år og opefter, får lov at tegne på sig selv?

Her mener jeg med tuscher, og tegne som i at overtegne sig selv på hele kroppen? (Op og ned af benene/armene, maven etc.)

Jeg er med på at der lige kan ryge nogle streger på fingrene hist og her, når man sidder og tegner i en malebog eller tegner en tegning. Det er ikke så meget dét, som jeg mener. Men mere om jeres børn decideret for lov at sidde og tegne på sig selv? Lege det er ligesom tattoveringer feks. osv?

Nej

Anmeld Citér

15. maj 2015

modesty

sne190810 skriver:

Min søn er kun 3, men jeg kan ikke se hvad problemet skulle være?

Anmeld Citér

15. maj 2015

Studerendemor

Vi har aldrig sagt: "tegn du bare løs". Men når det sker, og det gør det indimellem, sender hun os et skævt smil og et 'ups blik' og så sender vi et skævt smil tilbage og siger ikke mere til det. 

Jeg elskede det selv som barn, og det går jo over. Min barndoms veninde, som ikke måtte ret mange ting, havde meget svære ved at stoppe sig selv - i alle mulige ting. 

Anmeld Citér

15. maj 2015

Krussedulle

sne190810 skriver:

Ja!

Enten med tuscher, fingermaling eller vandfarver. Syntes det er meget skægt  

Anmeld Citér

15. maj 2015

2721

Nej, det må han ikke

jeg forstår heller ikke helt hvorfor han skulle og han har hellere ikke vist interesse for det. Jeg har ej heller selv i min barndom tegnet på mig selv.

Anmeld Citér

15. maj 2015

dorthemus

sne190810 skriver:

Nej! ....dog tegner jeg (efter ønske ) engang imellem på Runas arme. En tattoo som mor jo også har

Anmeld Citér

15. maj 2015

sne190810

modesty skriver:

Min søn er kun 3, men jeg kan ikke se hvad problemet skulle være?

Jeg har som sådan ikke et problem med det, jeg er mere bare bange for evt allergier. Det lyder ikke sundt i mine ører med tusch på børnehud (eller bare hud, for den sags skyld). 

Det er min mand herhjemme, som er imod det, han syntes det er grimt og vil ikke have det sker. Han mener det er en unødvendig ting at lære børn, at tegne på hinanden, når nu der er andre ting som faktisk er lavet og bedre egnet til at tegne på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.