Anonym skriver:
I børnehave kravler hun meget på stativer og leger med sand.. Hun har også løbehjul og cykle her hjemme. Der er sandkasse og et hav af legesager. Hun har svært ved at være alene og lege. Vil egentlig helst lege med en anden hele tiden. Hun skal i skole og der skal hun jo altså skrive stil og finde på kreative ting selv. Der sidder læren jo ikke kun der for hende. Derfor vil vi gerne træne det. Hun tegner, høre musik, klæder sig ud, danser og cykler selvstændigt. Men det bliver hurtigt kedeligt. Og så står vi der...
I børnehaven er hun også meget "flyvsk" og har svært ved at lave det samme mere end kort tid a gangen.
Weekender/hellig dage er derfor enormt lange fordi det hele tiden er "jeg keeeeder mig" og jeg konstant skal være parat til at aktivere hende.
Det er ikke let, men skole er jo noget helt andet end børnehave, og der går nok en del år før hun skal sidde ned og skrive en stil. De første 1-2år er indlæring, de skal lære de forskellige ting, og der kan man jo godt sidde to og lave det sammen(Kan man nu også når man skriver stil) man behøver ikke finde på alt selv, i skolen. Der er gruppearbejde, ja, der er tider hvor hun skal finde på ting selv, men ikke fra alle første dag. Og hun skal nok lære det.
Nej, læreren sidder der ikke kun for hende, men derfor kan læreren godt have et ekstra øje(nogle gange er der to voksne) og jeg tror der er mange børn der er vildt aktive og bare ikke kan sidde stille, men det skal de nok lære når de kommer i skole.
Hun kan godt li at være sammen med andre, og er vant til det, så hvis hun er alene, ved hun ikke hvad hun skal finde på, da det jo er sjovere at være flere.
Hun er et aktivt barn, har i overvejet at sende hende til noget sport, dans, fodbold, så har hun også noget at øve sig på derhjemme.
Det med weekender og helligdage, ja, sport, venner. Og så er det altså ok for børn at kede sig..
Send hende ud af i haven, giv hende en kurv med mad og et tæppe, lad hende lave en picnic til jer. Så hun har noget hun kan lave, og ved at du kommer når hun er færdig. Fortæl hende hvad er skal gøres, før det er klart.