Hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hvis det var min søster, hvilket det måske bliver en dag, ville jeg tænke at hendes og min DNA er fuldstændig ens, samme far og samme mor - så hendes æg - mit æg: INGEN forskel!!

Selvfølgelig måtte hun få de æg hun skal bruge - uanset hvad så er HUN den der har båret barnet i maven, den der har sunget for og snakket med den lille derinde og kæmpet sig igennem fødslen - OG det er hende der tager den lille med hjem, pusler, skifter, vugger osv osv - og det er vel DET der gør en mor til en mor, ikke? Ikke de tekniske detaljer om hvis æg det nu lige var fra starten. Adoptivmødre er jo også 100% mødre ifht. den biologiske mor som lagde arvenmasse til, ikke?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2009

Honningblomst

Rosa skriver:

Hvis det var min søster, hvilket det måske bliver en dag, ville jeg tænke at hendes og min DNA er fuldstændig ens, samme far og samme mor - så hendes æg - mit æg: INGEN forskel!!

Selvfølgelig måtte hun få de æg hun skal bruge - uanset hvad så er HUN den der har båret barnet i maven, den der har sunget for og snakket med den lille derinde og kæmpet sig igennem fødslen - OG det er hende der tager den lille med hjem, pusler, skifter, vugger osv osv - og det er vel DET der gør en mor til en mor, ikke? Ikke de tekniske detaljer om hvis æg det nu lige var fra starten. Adoptivmødre er jo også 100% mødre ifht. den biologiske mor som lagde arvenmasse til, ikke?

Det kommer jo an på hvordan man ser på det....og jeg ved godt det her måske provokerer nogle..men for mig og i min verden, der har det såkaldte genmateriale noget at sige. Ja, jeg ville være mor til et adotivbarn også, men ikke mor som jeg er ved de børn jeg selv har båret.
Nu har jeg så ikke adoptivbørn og får det aldrig...men jeg har oplevet en far vælge sit barn fra fordi han ikke var biofar, men kun far på papiret og det er da virkelig skræmmende, men måske også naturligt for nogle..ved det ikke. Det er en svær debat og ikke mindst fordi der jo er masser af mennesker der lever i familier der er blandede og derfor også følelsesmæssigt involverede....
Jeg ved det ikke...jeg kunne ikke selv give mit æg væk, ikke engang til min søster..
Knsu Eva..

Anmeld

12. september 2009

FrkT

Jeg ville helt sikkert også hjælpe. Hellere det end at de skulle ud og finde et "fremmed æg". Men kan sagtens følge dine tanker med at det måske ville være en smule akavet, at det så vil være dit og din nieces mands barn, men tror KUN man tænker sådan helt i starten. Tror hurtigt du ville tænke på barnet som din nieces og hendes mands.

Anmeld

12. september 2009

oo

ja...jeg ville ikke kunne gøre det, i det hele taget. Jeg er selv i fertilitetsbehandling, dog står jeg ikke og mangler æg, men jeg oplever hver dag den store sorg det er, at være ufrivilligt barnløs. Selvom jeg fik 120 unger selv, så ville jeg stadig ikke kunne donere æg, grimt som det måske lyder. Heller ikke til min søster eller kusine eller niece eller til damen nede på postkontoret eller en jeg aldrig har mødt. Jeg ville simpelthen ikke kunne udholde tanken om, at nogen laver børn på mit æg. jeg er naturligvis ikke i stand til at donere æg NU, for tanken om, at andre får et barn med mit æg mens jeg ikke selv kan, er fuldkommen grotesk for mig.
Min mor sagde for et års tid siden, at hun nogle gange tænkte, om hun dog ikke bare kunne få lov at donere æg til os eller bære vores barn, for hun kunne ikke holde ud at se den sorg vi gik igennem. der stejlede alting inde i mig, for jeg har IKKE lyst til donoræg eller rugemødre (som jo begge dele er forbudte i DK, kendt donoræg i hvert fald), eller adoptivbørn for den sags skyld. Jeg har lyst til mit EGET barn.
Søren derimod er meget mere åben overfor brug af donorsæd. Han siger, at han ikke ville være barnets far mindre af at det ikke lige præcis var hans sæd der havde lavet det.
"Heldigvis" er vi uforklarligt barnløse, så jeg har gode æg og Søren har god sæd, så ingen af delene er på tale herhjemme og nu er jeg lige blevet insemineret idag, så forhåbentlig er vi ikke ufrivilligt barnløse om et år

nåååhjo, jeg ville også sige, at man skal igennem hormonbehandlinger for at producere rigtig mange æg til donor, og de hormonbehandlinger er altså stride at komme igennem (syntes jeg, og jeg får en "mindre" end den man skal have til ægudtagning), så jeg ville ikke lade hverken mig selv, min mand eller min evt. familie gå igennem det helvede, med mindre det var strengt nødvendigt!!

Anmeld

12. september 2009

Halbschön

bondepigen skriver:

Jeg har en niece, som ikke kan blive gravid naturligt. Hun har meget slem endometriose, som hun er blevet opereret for flere gange, men cysterne vokser bare for vildt.

Det er så synd for hende. Hende og kæresten kan kun få børn ved reagensglas metoden, og de har været igennem 1. forsøg, hvor hun desværre aborterede. Nu hvor de skulle forsøge anden gang duede æggende desværre ikke, så det ser ikke ud til at hendes æg kan bruges.

Jeg har for noget tid siden tænkt, gid jeg dog var noget yngre, så ville jeg have været rugemor for dem, hvis det var lovligt.

Min niece -har jeg hørt ad omveje- ville ønske at der var en i familien, som ville donere æg til dem, så barnet stadig kunne ligne hende lidt.

Hendes søster vil måske, men har det osse svært ved tanken om, at det så reelt er hendes og hendes svogers barn. Det er jo noget man skal overveje meget grundigt, for når først det er gjort, så kan det ikke gøres om.

Jeg har fundet ud af om jeg vil eller ej, men jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad I ville gøre og hvorfor?

Der var noget i tv forleden med ægdonorer.. I god aften danmark.. Der sagde de at der var stor mangel på dem herhjemme, fordi danske kvinder ikke var oplyste nok om muligheden for at donere..
Jeg er ret sikker på at de skrev at man ikke selv kunne bestemme hvem man ville donere til.... Så kan det overhovedet lade sig gøre?

Håber det lykkes for din niece på enten den ene eller anden måde, at hun får et barn.. Rigtig øv med de skrappe adoptionsregler!!

Anmeld

12. september 2009

Lullaby

Puha, nej jeg ville ikke kunne. Ville altid anse barnet for værende mit. Tager hatten af for dem der kan.

Anmeld

12. september 2009

NaFe

Ville helt klart hjælpe dem....

Anmeld

12. september 2009

Bondepigen

Tjuhl skriver:

ja...jeg ville ikke kunne gøre det, i det hele taget. Jeg er selv i fertilitetsbehandling, dog står jeg ikke og mangler æg, men jeg oplever hver dag den store sorg det er, at være ufrivilligt barnløs. Selvom jeg fik 120 unger selv, så ville jeg stadig ikke kunne donere æg, grimt som det måske lyder. Heller ikke til min søster eller kusine eller niece eller til damen nede på postkontoret eller en jeg aldrig har mødt. Jeg ville simpelthen ikke kunne udholde tanken om, at nogen laver børn på mit æg. jeg er naturligvis ikke i stand til at donere æg NU, for tanken om, at andre får et barn med mit æg mens jeg ikke selv kan, er fuldkommen grotesk for mig.
Min mor sagde for et års tid siden, at hun nogle gange tænkte, om hun dog ikke bare kunne få lov at donere æg til os eller bære vores barn, for hun kunne ikke holde ud at se den sorg vi gik igennem. der stejlede alting inde i mig, for jeg har IKKE lyst til donoræg eller rugemødre (som jo begge dele er forbudte i DK, kendt donoræg i hvert fald), eller adoptivbørn for den sags skyld. Jeg har lyst til mit EGET barn.
Søren derimod er meget mere åben overfor brug af donorsæd. Han siger, at han ikke ville være barnets far mindre af at det ikke lige præcis var hans sæd der havde lavet det.
"Heldigvis" er vi uforklarligt barnløse, så jeg har gode æg og Søren har god sæd, så ingen af delene er på tale herhjemme og nu er jeg lige blevet insemineret idag, så forhåbentlig er vi ikke ufrivilligt barnløse om et år

nåååhjo, jeg ville også sige, at man skal igennem hormonbehandlinger for at producere rigtig mange æg til donor, og de hormonbehandlinger er altså stride at komme igennem (syntes jeg, og jeg får en "mindre" end den man skal have til ægudtagning), så jeg ville ikke lade hverken mig selv, min mand eller min evt. familie gå igennem det helvede, med mindre det var strengt nødvendigt!!

Jeg synes ikke det lyder grimt. Det er jo sådan du føler, og sådan er det bare. Jeg tror heller ikke jeg kunne holde hormonbehandlinger ud....jo hvis det var for min søster som jeg godt kunne gøre det for.

Anmeld

12. september 2009

Bondepigen

Renée88 skriver:

Der var noget i tv forleden med ægdonorer.. I god aften danmark.. Der sagde de at der var stor mangel på dem herhjemme, fordi danske kvinder ikke var oplyste nok om muligheden for at donere..
Jeg er ret sikker på at de skrev at man ikke selv kunne bestemme hvem man ville donere til.... Så kan det overhovedet lade sig gøre?

Håber det lykkes for din niece på enten den ene eller anden måde, at hun får et barn.. Rigtig øv med de skrappe adoptionsregler!!

Nej man kan ikke selv bestemme hvem man donerer til. Tak, jeg håber osse det lykkes for dem!

Anmeld

12. september 2009

Halbschön

bondepigen skriver:

Nej man kan ikke selv bestemme hvem man donerer til. Tak, jeg håber osse det lykkes for dem!

Opdagede efter at jeg havde skrevet indlægget, at du selv havde fundet ud af at det ikke var muligt...

Suk... Sååå synd for de par der så gerne vil ha barn men ikke kan..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.