Jeg har en niece, som ikke kan blive gravid naturligt. Hun har meget slem endometriose, som hun er blevet opereret for flere gange, men cysterne vokser bare for vildt.
Det er så synd for hende. Hende og kæresten kan kun få børn ved reagensglas metoden, og de har været igennem 1. forsøg, hvor hun desværre aborterede. Nu hvor de skulle forsøge anden gang duede æggende desværre ikke, så det ser ikke ud til at hendes æg kan bruges.
Jeg har for noget tid siden tænkt, gid jeg dog var noget yngre, så ville jeg have været rugemor for dem, hvis det var lovligt.
Min niece -har jeg hørt ad omveje- ville ønske at der var en i familien, som ville donere æg til dem, så barnet stadig kunne ligne hende lidt.
Hendes søster vil måske, men har det osse svært ved tanken om, at det så reelt er hendes og hendes svogers barn. Det er jo noget man skal overveje meget grundigt, for når først det er gjort, så kan det ikke gøres om.
Jeg har fundet ud af om jeg vil eller ej, men jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad I ville gøre og hvorfor?
Anmeld