Hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.166 visninger
31 svar
0 synes godt om
11. september 2009

Bondepigen

Jeg har en niece, som ikke kan blive gravid naturligt. Hun har meget slem endometriose, som hun er blevet opereret for flere gange, men cysterne vokser bare for vildt.

Det er så synd for hende. Hende og kæresten kan kun få børn ved reagensglas metoden, og de har været igennem 1. forsøg, hvor hun desværre aborterede. Nu hvor de skulle forsøge anden gang duede æggende desværre ikke, så det ser ikke ud til at hendes æg kan bruges.

Jeg har for noget tid siden tænkt, gid jeg dog var noget yngre, så ville jeg have været rugemor for dem, hvis det var lovligt.

Min niece -har jeg hørt ad omveje- ville ønske at der var en i familien, som ville donere æg til dem, så barnet stadig kunne ligne hende lidt.

Hendes søster vil måske, men har det osse svært ved tanken om, at det så reelt er hendes og hendes svogers barn. Det er jo noget man skal overveje meget grundigt, for når først det er gjort, så kan det ikke gøres om.

Jeg har fundet ud af om jeg vil eller ej, men jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad I ville gøre og hvorfor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2009

Plysbjørnen

Jo det kunne jeg da ikke se noget problem i... Man kan jo altid følge barnet når det er i familie... Det tror jeg godt jeg kunne finde på...

Anmeld

11. september 2009

Trolde_mor

Jeg tror godt jeg kunne finde på det hvis det er i tæt familie. For så vil barnet altid være tæt på en. Og med tiden vil man forhåbentlig ikke længere tænke på det som sit barn, men blot ens dna...

Og vil nok tænke, fortjener de ikke at kunne få et dejligt barn lige som alle os andre?

Men ellers er der jo mulighed for adoption? Hvilket kan bringe lige så meget glæde..

Anmeld

11. september 2009

Bondepigen

Senia skriver:

Jeg tror godt jeg kunne finde på det hvis det er i tæt familie. For så vil barnet altid være tæt på en. Og med tiden vil man forhåbentlig ikke længere tænke på det som sit barn, men blot ens dna...

Og vil nok tænke, fortjener de ikke at kunne få et dejligt barn lige som alle os andre?

Men ellers er der jo mulighed for adoption? Hvilket kan bringe lige så meget glæde..

De kan desværre ikke adoptere, da hun har en kronisk sygdom (leddegigt, og så endometriosen)...skrappe regler på det område..

Anmeld

11. september 2009

Bondepigen

Jeg vil rigtig gerne gøre det, men er osse bange for at jeg ikke kan klare det psykisk. Da jeg jo har problemer med angst og depression...

Anmeld

11. september 2009

Bom

Hvis det var min søster, kusine eller fætter's kæreste, som stod og manglede et æg, ville jeg helt sikkert springe til og hjælpe...
Men hvis det derimod var min kæreste's søster, var jeg nok lidt i tvivl..

Anmeld

11. september 2009

Trolde_mor

bondepigen skriver:

Jeg vil rigtig gerne gøre det, men er osse bange for at jeg ikke kan klare det psykisk. Da jeg jo har problemer med angst og depression...

Jeg kan sagtens forstå dig, tror jeg.
Jeg ville nok frygte at jeg måske ville føle at jeg giver mit eget barn væk, og vil længes efter det hver eneste dag - som om det er taget fra mig
Være jaloux på moderen, over at hun tager "mit" barn med hjem og er mor til det...

Men igen, er jo svært at vide før man står i situationen...

Det er kanon svært med de mange og skrappe regler der er indenfor adoption, men igen er det også forståeligt, da man jo skal give barnet den bedst mulige fremtid - men ihhh det er uretfærdigt..

Anmeld

11. september 2009

Bondepigen

Senia skriver:

Jeg kan sagtens forstå dig, tror jeg.
Jeg ville nok frygte at jeg måske ville føle at jeg giver mit eget barn væk, og vil længes efter det hver eneste dag - som om det er taget fra mig
Være jaloux på moderen, over at hun tager "mit" barn med hjem og er mor til det...

Nemlig lige det jeg frygter ville ske for mig.... hvor ville jeg ønske, at jeg kunne se bort fra det, for jeg ønsker jo at hun skal have lov at få børn....

Anmeld

12. september 2009

Trolde_mor

bondepigen skriver:

Nemlig lige det jeg frygter ville ske for mig.... hvor ville jeg ønske, at jeg kunne se bort fra det, for jeg ønsker jo at hun skal have lov at få børn....

Min kærestes kusine vil gerne have børn, de har prøvet men hendes æg fungere ikke, og der sagde jeg helt klart nej. Jeg har ikke mødt hende, og vi har ikke noget med hende at gøre.
Så vil jeg helt klart føle at jeg gav mit eget barn væk til en fremmede uden at komme til at se det igen, ville jeg ikke kunne bære...

Man vil gerne hjælpe, men man giver også bare en del af en selv væk...

Anmeld

12. september 2009

Bondepigen

Senia skriver:

Min kærestes kusine vil gerne have børn, de har prøvet men hendes æg fungere ikke, og der sagde jeg helt klart nej. Jeg har ikke mødt hende, og vi har ikke noget med hende at gøre.
Så vil jeg helt klart føle at jeg gav mit eget barn væk til en fremmede uden at komme til at se det igen, ville jeg ikke kunne bære...

Man vil gerne hjælpe, men man giver også bare en del af en selv væk...

Ja, det er jo lige det. Det er bare så trist.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.