Mænd altså :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2015

TNBC

Anonymbebs skriver:

Det ikke fordi han ikke vil men han GLEMMER det simpelthen og kan ikke altid lige se hvorfor han skal gøre det NU og ikke om 10 minutter som bliver til 2 måneder (han er lidt bagud på det punkt), men ja han er lidt doven anlagt for han synes ikke vores lejelighed er så slemt så det ikke altid han forstår jeg bliver irriteret.

Hvordan kan du være 100% på at han glemmer, og at det ikke bare er en undskyldning for at være doven?

Ja, man kan glemme en gang i mellem, men hvis man glemmer hver dag og alt, så bør man nok få noget hjælp, for hvis han glemmer ALT, hvordan kan man så være sikker på at han ikke glemmer sit eget barn?

Jeg kan også godt glemme ting, hvis jeg bliver distraheret, der sker et eller andet..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2015

MorTilN

Jossphine skriver:

Åh gud.. det lyder som min ekskæreste. Og det blev kun værre. :/  da jeg så påtalte de ting jeg synes vi (læs  ham)  skulle blive bedre til,  gik han Rasmus modsat og nægtede at gøre noget som helst. Jeg må være ærlig at sige at det er hans nurser  mor som har gjort ham forvent, doven og passiv i forhold til at hjælpe til som en familie. Og det endte ud i at vi måtte gå hver til sig.  

Jeg håber din kæreste er lidt mer fornuftig og i kan have en ordentlig dialog omkring det. Jeg synes du skal hive fat i ham og fr tælle at det sgu gør dig ked  af det at han smider hele det huslige læs overpå dig. Og du er IKKE HANS MOR!   Så han må sgu komme igang og hjælpe til.. og spørg ham hvad han har tænkt sig når i får barn??  Det går jo ikke :/  håber i løser det.  

Han er blevet bedre med årende og bliver heldigvis ikke Rasmus modsat men han bliver meget ked af det og sur på SIG SELV over at han bliver VED med at glemme det, når jeg konfrontere ham med det.

Min mand har ikke en nurser mor på det punkt (hun har rengøringsvanvid) og han kan godt der hjemme fordi hans mor skælder ud og er efter ham HELE tiden med det men har bare ikke lyst til at skælde ham mere ud ind jeg gør i forvejen (jeg er ret homonel, men ikke gravid). Han hjælper heldigvis når jeg siger NU! skal der altså bare gøres rent og ryddes op (især når vi får familie på besøg for der skal bare var rent for mit vedkommende).

Jeg snakker meget med ham om det og han prøver men det lykkes sku ikke helt for ham. Han tror det bare kommer af sig selv når vi for et barn, fordi så det jo bare nød til at være i orden.

Har sagt til ham at vi kan risikere at få tvangsfjernet barnet vis her er for beskidt og rodet, ved bare ikke om det er rigtigt.

Anmeld Citér

8. maj 2015

jenny4

Det lyder også som min mand og her skyldes det at vi simpelthen har forskellige opfattelser af rod. Det bekymrer ikke ham at vi roder - han ser det simpelthen ikke som jeg gør. Vi har også haft mange snakke om det, og af og til så hjælper det. Eksempelvis har vi aftalt at han står for køkkenet så han kan svine det lige så meget til som han vil, hvis bare det er ryddet op om aftenen inden vi går i seng. Mens han så ordner køkken så tager jeg lige en hurtig tur rundt i resten af huset og på den måde så er der ryddet op om morgenen igen.. Det er ikke optimalt men jeg gider ikke spilde min tid på at prøve at ændre på ham - det bliver for surt for os begge.

Anmeld Citér

8. maj 2015

MorTilN

Yurie skriver:

Doven.... Man kan sagtens glemme ting, men ikke sådan og ikke hver dag.
Jeg kan sagtens glemme at tage en ting med ud i køkkenet, men ikke så meget..

Jeg tror bare at han forventer at en anden gør rent for ham, og når du så siger at han skal gøre det, bliver han sur, for det er han ikke vant til.

Hvor gammel er han? Har han boet sammen med andre end sine forældre? (Hører tit om mænd der går fra mor, der gør alt, og så forventer de at kæresten jo er på samme måde)

Lad ham klare alle sine ting selv, vasketøj, madpakke, alt det der som han skal bruge i hverdagen, sådan at han ser at du altså ikke er hans mor. Lav mad til dig selv.

Så han skal lære at han ikke bor hjemme mere.

Jeg tænker at når ikke engang kan huske en aftale med dig, selvom du skriver det ind i hans mobil, hvad så når han skal hente barn? Barn til læge(Når du er forhindret)

Barnet er syg, kaster op, vil han så også lade det ligge ind til du kommer hjem?

Så sæt dig ned med ham og læg kortene på bordet, I er fælles om det, du er ikke en rengøringsdame.

Han er slem til at glemme da han har noget hjerneskade/underudvikling i hjernen som især går ud over hans korttidshukommelse.

Han forventer ikke at andre skal gøre det for ham, for det har der aldrig været, hans mor har hundset rundt med ham, men han bliver sur på sig selv over at han ikke gør det for han ved godt det betyder meget for mig (grundet min opvækst) men han tænker ikke så meget over det da han let bliver distraheret af f.eks. fjernsynet.

Han er 24, han har boet hos sine forældre og så har vi boet sammen hos mine og nu for os selv og det først efter vi er flyttet for os selv det virkelig er begyndt at gå mig på da vi er gået fra 2 mennesker på 8 kvm til 2 mennesker på 81 kvm da jeg gerne vil have et pænt hjem men ikke gik lige så meget op i det da det kun var på mit værelse.

Vi fælles om at vaske tøj, han smør selv madpakke nogen gange også min, fordi jeg ikke selv gider og så bare klare mig uden og det ham der laver aftensmad fordi jeg igen ikke gider og bare tager et stykke brød vis jeg bliver sulten (jep jeg har et issiu med mad)

Jeg frygter ikke noget med barnet da han er MEGET omsorgsfuld og bliver en god og kærlig far, selv om jeg driller ham lidt med at han garanteret glemmer barnet i vuggestuen. Han mangler bare lige den der rengørings/oprydnings ting.

Har taget snakken MANGE gange med ham og han ser mig helder ikke som rengøringsdame og hjælper når det er, men jeg skal gøre ham opmærksom på det hver gang her trænger for han kan ikke selv se det.

Anmeld Citér

8. maj 2015

TNBC

Anonymbebs skriver:

Han er slem til at glemme da han har noget hjerneskade/underudvikling i hjernen som især går ud over hans korttidshukommelse.

Han forventer ikke at andre skal gøre det for ham, for det har der aldrig været, hans mor har hundset rundt med ham, men han bliver sur på sig selv over at han ikke gør det for han ved godt det betyder meget for mig (grundet min opvækst) men han tænker ikke så meget over det da han let bliver distraheret af f.eks. fjernsynet.

Han er 24, han har boet hos sine forældre og så har vi boet sammen hos mine og nu for os selv og det først efter vi er flyttet for os selv det virkelig er begyndt at gå mig på da vi er gået fra 2 mennesker på 8 kvm til 2 mennesker på 81 kvm da jeg gerne vil have et pænt hjem men ikke gik lige så meget op i det da det kun var på mit værelse.

Vi fælles om at vaske tøj, han smør selv madpakke nogen gange også min, fordi jeg ikke selv gider og så bare klare mig uden og det ham der laver aftensmad fordi jeg igen ikke gider og bare tager et stykke brød vis jeg bliver sulten (jep jeg har et issiu med mad)

Jeg frygter ikke noget med barnet da han er MEGET omsorgsfuld og bliver en god og kærlig far, selv om jeg driller ham lidt med at han garanteret glemmer barnet i vuggestuen. Han mangler bare lige den der rengørings/oprydnings ting.

Har taget snakken MANGE gange med ham og han ser mig helder ikke som rengøringsdame og hjælper når det er, men jeg skal gøre ham opmærksom på det hver gang her trænger for han kan ikke selv se det.

Jeg har også noget med kortidshukommelse, hvilket irritere mig meget. er nok også en smule mentalt bagud og om jeg har hjerneskade, ved jeg faktisk ikke(Sku faktisk have været tjekket).

Hmmm. Når han selv reagere, vil han jo gerne, og det er nok ikke let for ham at du bliver ved med at nævne det.

Altså at han glemmer at sætte ting ind i køleskabet igen, ville jeg nok ikke "skælde" ham ud over, men bare gøre det.

Ting rundt omkring, ja det gør jeg også, kan sagtens have flere kopper og tallerkner. tøj, sko, you name it. Jeg er et forfærdeligt rodehoved(Ikke omkring mad) men alt andet.

Dvder, gør det ikke til en stor ting, de dør ikke af at ligge uden for cover.

Men det med at spilde, det ville jeg nok sige noget til, fordi det bare ikke godt for bordet eller tingene omkring. Men ikke sådan sige nu, men hvis du ser det, så sig; er du ikke sød at huske at tørre vandet op inden du går.??

Hvad med at lave sådan en time om aftnenen, hvor i tjekker huset, og ser om der er noget der skal sættes i opvaskemaskinen, vasketøjskurven, gøre det sammen, sådan at det ikke bliver en pligt han skal gøre. Og så det med mad han glemmer på bordet, bare sæt det ind og lad vær med at nævn det.

Kan ikke lige huske om der var mere.

Anmeld Citér

8. maj 2015

Flomse

Først tænkte jeg 'sikke dog en klaphat til

mand' men så skriver du, at han har en hjerneskade... Ville du skælde ud på en i kørestol fordi han ikke kan gå? Uanset hvor meget du skælder ud, kommer han ikke til at gøre de ting du beder ham om. 

Og igen kan jeg ikke indsætte smilys fra telefonen

Anmeld Citér

8. maj 2015

MorTilN

Yurie skriver:

Hvordan kan du være 100% på at han glemmer, og at det ikke bare er en undskyldning for at være doven?

Ja, man kan glemme en gang i mellem, men hvis man glemmer hver dag og alt, så bør man nok få noget hjælp, for hvis han glemmer ALT, hvordan kan man så være sikker på at han ikke glemmer sit eget barn?

Jeg kan også godt glemme ting, hvis jeg bliver distraheret, der sker et eller andet..

Nu har jeg været sammen med ham i snar 5 år og han er glemsom og han er også lidt doven når han er her hjemme + han har noget hjerneskade/underudvikling der ikke lige frem hjælper på det, men ud over det bliver han også distraheret utrolig let og jeg mener virkelig, VIRKELIG let.

Han er blevet meget bedre til at huske ting gennem årene med en masse skæld ud og tror ikke på at han vil kunne glemme sit eget barn selv om frygten er der et sted.

Anmeld Citér

8. maj 2015

MorTilN

jenny4 skriver:

Det lyder også som min mand og her skyldes det at vi simpelthen har forskellige opfattelser af rod. Det bekymrer ikke ham at vi roder - han ser det simpelthen ikke som jeg gør. Vi har også haft mange snakke om det, og af og til så hjælper det. Eksempelvis har vi aftalt at han står for køkkenet så han kan svine det lige så meget til som han vil, hvis bare det er ryddet op om aftenen inden vi går i seng. Mens han så ordner køkken så tager jeg lige en hurtig tur rundt i resten af huset og på den måde så er der ryddet op om morgenen igen.. Det er ikke optimalt men jeg gider ikke spilde min tid på at prøve at ændre på ham - det bliver for surt for os begge.

Mig og min mand har også 2 MEGET forskellige opfattelser af rod, han er fra et hus med en mor som har rengøringsvanvid og synes det er for meget hvor jeg vokset op det første del af min barndom i et hjem hvor man dårlig nok kunne finde gulvet på grund af rod og legetøj over det hele. Så han ser ikke problemet i at det roder lidt men jeg har svært ved at takle det nu især når vi skal være forældre for mine børn skal ikke vokse op i et rodet hjem. Det ikke fordi her skal være total cleen men kan bare helder ikke magte at der er dåser, reklamer og papirer spredt ud over det hele vis det så bare i det mindste var i bunker og ikke et stort kaos.

Anmeld Citér

8. maj 2015

jenny4

Anonymbebs skriver:

Mig og min mand har også 2 MEGET forskellige opfattelser af rod, han er fra et hus med en mor som har rengøringsvanvid og synes det er for meget hvor jeg vokset op det første del af min barndom i et hjem hvor man dårlig nok kunne finde gulvet på grund af rod og legetøj over det hele. Så han ser ikke problemet i at det roder lidt men jeg har svært ved at takle det nu især når vi skal være forældre for mine børn skal ikke vokse op i et rodet hjem. Det ikke fordi her skal være total cleen men kan bare helder ikke magte at der er dåser, reklamer og papirer spredt ud over det hele vis det så bare i det mindste var i bunker og ikke et stort kaos.

Prøv at se om det ikke kunne hjælpe, at I hver aften lige tager en halv time hvor I hjælper hinanden med at tage det værste. Det kan være det hjælper på hukommelsen hvis han hver aften bliver naturligt mindet om, at han roder. Og hvis ikke så får I da i det mindste ryddet op hver dag så det ikke kun hænger på dig og du ikke behøver gå og blive irriteret over det.

Anmeld Citér

8. maj 2015

MorTilN

Yurie skriver:

Jeg har også noget med kortidshukommelse, hvilket irritere mig meget. er nok også en smule mentalt bagud og om jeg har hjerneskade, ved jeg faktisk ikke(Sku faktisk have været tjekket).

Hmmm. Når han selv reagere, vil han jo gerne, og det er nok ikke let for ham at du bliver ved med at nævne det.

Altså at han glemmer at sætte ting ind i køleskabet igen, ville jeg nok ikke "skælde" ham ud over, men bare gøre det.

Ting rundt omkring, ja det gør jeg også, kan sagtens have flere kopper og tallerkner. tøj, sko, you name it. Jeg er et forfærdeligt rodehoved(Ikke omkring mad) men alt andet.

Dvder, gør det ikke til en stor ting, de dør ikke af at ligge uden for cover.

Men det med at spilde, det ville jeg nok sige noget til, fordi det bare ikke godt for bordet eller tingene omkring. Men ikke sådan sige nu, men hvis du ser det, så sig; er du ikke sød at huske at tørre vandet op inden du går.??

Hvad med at lave sådan en time om aftnenen, hvor i tjekker huset, og ser om der er noget der skal sættes i opvaskemaskinen, vasketøjskurven, gøre det sammen, sådan at det ikke bliver en pligt han skal gøre. Og så det med mad han glemmer på bordet, bare sæt det ind og lad vær med at nævn det.

Kan ikke lige huske om der var mere.

Han vil nemlig gerne og det derfor han bliver sur på sig selv når det ikke lykkes for han vil så gerne gør mig glad og forstår godt det går mig på da han har set hvilket rod jeg voksede op i den gang.

Jeg prøver på ikke at skælde ham ud og som regel spørger jeg ham f.eks. "skat hvorfor har du ikke sat smørret ind?" hvor han svare "EJ har jeg ikke fået sat det ind" men bliver dog sidende så jeg begyndte på at sige til ham "kommer du ikke lige ud og sætter det ind?" for det virker til at hjælpe, for før nævnte jeg det bare og satte det ind men han blev ved og nu når han selv skal gøre det bliver der længere og længere imellem.

Dvd'erne er mest fordi det irriterer mig oven i alt det andet og så at jeg ikke kan finde dem når jeg en sjælden gang skal bruge dem

Det med vandet irriterede mig også grænseløst fordi jeg måtte hiver ham ud 3 gange lige efter hinanden før han gjorde det ordentligt og så bliver jeg sku sur. Især når man spørger ham "Hvorfor ligger der vand ude over heler bordet her ude?" og han så svare "Nåh ja jeg kom til at vælte en kop vand men det er jo et spækbrat." "Ja af træ og træ ved du godt ikke har det skide godt med at ligge i vand" 

Det kunne være en idé der måske virker, det skal afprøves tak

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.