Anonymbebs skriver:
Han er slem til at glemme da han har noget hjerneskade/underudvikling i hjernen som især går ud over hans korttidshukommelse.
Han forventer ikke at andre skal gøre det for ham, for det har der aldrig været, hans mor har hundset rundt med ham, men han bliver sur på sig selv over at han ikke gør det for han ved godt det betyder meget for mig (grundet min opvækst) men han tænker ikke så meget over det da han let bliver distraheret af f.eks. fjernsynet.
Han er 24, han har boet hos sine forældre og så har vi boet sammen hos mine og nu for os selv og det først efter vi er flyttet for os selv det virkelig er begyndt at gå mig på da vi er gået fra 2 mennesker på 8 kvm til 2 mennesker på 81 kvm da jeg gerne vil have et pænt hjem men ikke gik lige så meget op i det da det kun var på mit værelse.
Vi fælles om at vaske tøj, han smør selv madpakke nogen gange også min, fordi jeg ikke selv gider og så bare klare mig uden og det ham der laver aftensmad fordi jeg igen ikke gider og bare tager et stykke brød vis jeg bliver sulten (jep jeg har et issiu med mad)
Jeg frygter ikke noget med barnet da han er MEGET omsorgsfuld og bliver en god og kærlig far, selv om jeg driller ham lidt med at han garanteret glemmer barnet i vuggestuen. Han mangler bare lige den der rengørings/oprydnings ting.
Har taget snakken MANGE gange med ham og han ser mig helder ikke som rengøringsdame og hjælper når det er, men jeg skal gøre ham opmærksom på det hver gang her trænger for han kan ikke selv se det.
Jeg har også noget med kortidshukommelse, hvilket irritere mig meget. er nok også en smule mentalt bagud og om jeg har hjerneskade, ved jeg faktisk ikke(Sku faktisk have været tjekket).
Hmmm. Når han selv reagere, vil han jo gerne, og det er nok ikke let for ham at du bliver ved med at nævne det.
Altså at han glemmer at sætte ting ind i køleskabet igen, ville jeg nok ikke "skælde" ham ud over, men bare gøre det.
Ting rundt omkring, ja det gør jeg også, kan sagtens have flere kopper og tallerkner. tøj, sko, you name it. Jeg er et forfærdeligt rodehoved(Ikke omkring mad) men alt andet.
Dvder, gør det ikke til en stor ting, de dør ikke af at ligge uden for cover.
Men det med at spilde, det ville jeg nok sige noget til, fordi det bare ikke godt for bordet eller tingene omkring. Men ikke sådan sige nu, men hvis du ser det, så sig; er du ikke sød at huske at tørre vandet op inden du går.??
Hvad med at lave sådan en time om aftnenen, hvor i tjekker huset, og ser om der er noget der skal sættes i opvaskemaskinen, vasketøjskurven, gøre det sammen, sådan at det ikke bliver en pligt han skal gøre. Og så det med mad han glemmer på bordet, bare sæt det ind og lad vær med at nævn det.
Kan ikke lige huske om der var mere.