Mænd altså :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.021 visninger
41 svar
38 synes godt om
8. maj 2015

MorTilN

Kort og godt piger

Hvordan får i noget ind og side fast på jeres lidt tykkraniet mænd?

Sagen er den at min mand desværre har svært ved at få visse "alm." ting ind på lystavlen så det sidder fast og han bliver rigtig sur på sig selv og ked af det når jeg konfrontere ham med at han IGEN har glemt et eller andet men den fiser stadig ikke ind. Det er først nu det begyndt at gå mig meget på nerverne, da vi planlægger snart at skulle være forældre og derfor er der jo bare visse ting der SKAL være i orden og det som om han ikke helt har forstået hvor vigtigt det er især for mig at det er i orden INDEN der kommer en baby.

Tak på forhånd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2015

jenny4

Anonymbebs skriver:

Kort og godt piger

Sagen er den at min mand desværre har svært ved at få visse "alm." ting ind på lystavlen så det sidder fast og han bliver rigtig sur på sig selv og ked af det når jeg konfrontere ham med at han IGEN har glemt et eller andet men den fiser stadig ikke ind. Det er først nu det begyndt at gå mig meget på nerverne, da vi planlægger snart at skulle være forældre og derfor er der jo bare visse ting der SKAL være i orden og det som om han ikke helt har forstået hvor vigtigt det er især for mig at det er i orden INDEN der kommer en baby.

Tak på forhånd

Hvad er det han glemmer?

Anmeld Citér

8. maj 2015

TNBC

Anonymbebs skriver:

Kort og godt piger

Tak på forhånd

Tænker  også hvad det er han glemmer?

Anmeld Citér

8. maj 2015

MorTilN

Yurie skriver:

Tænker  også hvad det er han glemmer?

Lægge DVD'er i sine æsker, sætte dvd'erne på plads når han tager en ny i stedet for bare at bygge tårne af dem for an fjernsynet, ligge ting på plads i stedet for bare at ligge dem på den nærmeste overflade i en stor bunke som han så vælter på gulvet og så ligger det så bare der ind til jeg flytter det, tager ikke f.eks. sin kop med ud i køkkenet men går bare ud og tager en ny som så bliver sat ved siden af den anden, vis han endelig tager kop/tallerken med ud så bliver det sat på køkkenbordet i stedet for at sætte det i opvaskemaskinen LIGE under der hvor han sætter det, glemmer at sætte brød, pålæg, mælk ind igen, lader tomme kartoner, dåser, sodavandsflasker osv. står der hvor han nu sad med det, har vi en aftale skal jeg skrive den ind i hans telefon, minde ham om det flere gange også på dagen og alligevel kan han præstere at glemme dem.

Vis jeg f.eks. har ryddet køkkenbordet for brød, beskidte knive og hvad der ellers er på, går der MAX 3 dage så ser det ud på præcis samme måde igen.

Vi havde en episode allerede i forgår hvor han væltede et glas vand ud over træspækbrat og køkken bord med brød, kage osv. på bordet hvor han bare gik fra det hele der lå og sejlede for hans kammerat var på besøg og havde fået et nyt spil de skulle prøve sammen og han blev irriteret over at jeg krævede at han gik ud og ryddet det op selv med det samme, da jeg opdagede det.

Jeg ved godt det nok er baggeteler men det bliver bare for meget når det er HVER dag og flere ting om dagen, og jeg kan bare ikke overskue det, for vis jeg endelig får gået i bund er han ligeglad, ingen kommentarer eller noget og så starter han bare forfra med at rode igen for nu der jo plads

Anmeld Citér

8. maj 2015

MorTilN

jenny4 skriver:

Hvad er det han glemmer?

Se svaret jeg har skrevet til Yurie

Anmeld Citér

8. maj 2015

JH12

For mig lyder det ærlig talt som om han bare er doven og faktisk bare ikke gider, fordi du sikkert bare gør det for ham.. For det er jo ikke ting man bare sådan kan glemme, men mere ting fordi det er nemmest at lade være.. 

Anmeld Citér

8. maj 2015

JJP

Anonymbebs skriver:

Lægge DVD'er i sine æsker, sætte dvd'erne på plads når han tager en ny i stedet for bare at bygge tårne af dem for an fjernsynet, ligge ting på plads i stedet for bare at ligge dem på den nærmeste overflade i en stor bunke som han så vælter på gulvet og så ligger det så bare der ind til jeg flytter det, tager ikke f.eks. sin kop med ud i køkkenet men går bare ud og tager en ny som så bliver sat ved siden af den anden, vis han endelig tager kop/tallerken med ud så bliver det sat på køkkenbordet i stedet for at sætte det i opvaskemaskinen LIGE under der hvor han sætter det, glemmer at sætte brød, pålæg, mælk ind igen, lader tomme kartoner, dåser, sodavandsflasker osv. står der hvor han nu sad med det, har vi en aftale skal jeg skrive den ind i hans telefon, minde ham om det flere gange også på dagen og alligevel kan han præstere at glemme dem.

Vis jeg f.eks. har ryddet køkkenbordet for brød, beskidte knive og hvad der ellers er på, går der MAX 3 dage så ser det ud på præcis samme måde igen.

Vi havde en episode allerede i forgår hvor han væltede et glas vand ud over træspækbrat og køkken bord med brød, kage osv. på bordet hvor han bare gik fra det hele der lå og sejlede for hans kammerat var på besøg og havde fået et nyt spil de skulle prøve sammen og han blev irriteret over at jeg krævede at han gik ud og ryddet det op selv med det samme, da jeg opdagede det.

Jeg ved godt det nok er baggeteler men det bliver bare for meget når det er HVER dag og flere ting om dagen, og jeg kan bare ikke overskue det, for vis jeg endelig får gået i bund er han ligeglad, ingen kommentarer eller noget og så starter han bare forfra med at rode igen for nu der jo plads

Åh gud.. det lyder som min ekskæreste. Og det blev kun værre. :/  da jeg så påtalte de ting jeg synes vi (læs  ham)  skulle blive bedre til,  gik han Rasmus modsat og nægtede at gøre noget som helst. Jeg må være ærlig at sige at det er hans nurser  mor som har gjort ham forvent, doven og passiv i forhold til at hjælpe til som en familie. Og det endte ud i at vi måtte gå hver til sig.  

Jeg håber din kæreste er lidt mer fornuftig og i kan have en ordentlig dialog omkring det. Jeg synes du skal hive fat i ham og fr tælle at det sgu gør dig ked  af det at han smider hele det huslige læs overpå dig. Og du er IKKE HANS MOR!   Så han må sgu komme igang og hjælpe til.. og spørg ham hvad han har tænkt sig når i får barn??  Det går jo ikke :/  håber i løser det.  

Anmeld Citér

8. maj 2015

TNBC

Anonymbebs skriver:

Doven.... Man kan sagtens glemme ting, men ikke sådan og ikke hver dag.
Jeg kan sagtens glemme at tage en ting med ud i køkkenet, men ikke så meget..

Jeg tror bare at han forventer at en anden gør rent for ham, og når du så siger at han skal gøre det, bliver han sur, for det er han ikke vant til.

Hvor gammel er han? Har han boet sammen med andre end sine forældre? (Hører tit om mænd der går fra mor, der gør alt, og så forventer de at kæresten jo er på samme måde)

Lad ham klare alle sine ting selv, vasketøj, madpakke, alt det der som han skal bruge i hverdagen, sådan at han ser at du altså ikke er hans mor. Lav mad til dig selv.

Så han skal lære at han ikke bor hjemme mere.

Jeg tænker at når ikke engang kan huske en aftale med dig, selvom du skriver det ind i hans mobil, hvad så når han skal hente barn? Barn til læge(Når du er forhindret)

Barnet er syg, kaster op, vil han så også lade det ligge ind til du kommer hjem?

Så sæt dig ned med ham og læg kortene på bordet, I er fælles om det, du er ikke en rengøringsdame.

Anmeld Citér

8. maj 2015

MorTilN

JH12 skriver:

For mig lyder det ærlig talt som om han bare er doven og faktisk bare ikke gider, fordi du sikkert bare gør det for ham.. For det er jo ikke ting man bare sådan kan glemme, men mere ting fordi det er nemmest at lade være.. 

Det ikke fordi han ikke vil men han GLEMMER det simpelthen og kan ikke altid lige se hvorfor han skal gøre det NU og ikke om 10 minutter som bliver til 2 måneder (han er lidt bagud på det punkt), men ja han er lidt doven anlagt for han synes ikke vores lejelighed er så slemt så det ikke altid han forstår jeg bliver irriteret.

Anmeld Citér

8. maj 2015

lineog4

Kvinder altså - skrevet med et glimt i øjet. Hvornår lærer vi dog vi ikke skal ændre påtog opdrage de mænd vi forelsker os i. 

Møg irriterende med bunker, min kære husbond har det samme, men han ser ikke bunkerne som rod, men som orden. Frem for det ligger spredt ud over det, så er der jo fine høje bunker kun få steder 

vi skal ikke være orojektkoordinatorer, der skriver aftaler ind i kalenderen og husker hannerne på det - vi skal sørge for vores aftaler, og ja når vi en gang får børn så kan vi afløb for vores trang til at være mødre. 

Man må når man skal bo sammen, have nogen "regler" så begge kan holde ud at være der, om det så er at de kære cd'er eller dvd'er får lov at være uden coveret, eller at man smider sin tallerken i opvaskeren. Men det er ikke den enes måde der er den rigtige og den andens der er forkert.

og forresten må jeg lige sige, at de ting du skriver ikke er universelt klistret til y kromosomet. Jeg er udstyret ked to x'er og jeg får aldrig de dvd'er ind i coveret, mine tekopper har det også med at forsvinde de underligste steder og pålægget har det også med at springe ud af køleskabet igen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.