Anonymbebs skriver:
Lægge DVD'er i sine æsker, sætte dvd'erne på plads når han tager en ny i stedet for bare at bygge tårne af dem for an fjernsynet, ligge ting på plads i stedet for bare at ligge dem på den nærmeste overflade i en stor bunke som han så vælter på gulvet og så ligger det så bare der ind til jeg flytter det, tager ikke f.eks. sin kop med ud i køkkenet men går bare ud og tager en ny som så bliver sat ved siden af den anden, vis han endelig tager kop/tallerken med ud så bliver det sat på køkkenbordet i stedet for at sætte det i opvaskemaskinen LIGE under der hvor han sætter det, glemmer at sætte brød, pålæg, mælk ind igen, lader tomme kartoner, dåser, sodavandsflasker osv. står der hvor han nu sad med det, har vi en aftale skal jeg skrive den ind i hans telefon, minde ham om det flere gange også på dagen og alligevel kan han præstere at glemme dem.
Vis jeg f.eks. har ryddet køkkenbordet for brød, beskidte knive og hvad der ellers er på, går der MAX 3 dage så ser det ud på præcis samme måde igen.
Vi havde en episode allerede i forgår hvor han væltede et glas vand ud over træspækbrat og køkken bord med brød, kage osv. på bordet hvor han bare gik fra det hele der lå og sejlede for hans kammerat var på besøg og havde fået et nyt spil de skulle prøve sammen og han blev irriteret over at jeg krævede at han gik ud og ryddet det op selv med det samme, da jeg opdagede det.
Jeg ved godt det nok er baggeteler men det bliver bare for meget når det er HVER dag og flere ting om dagen, og jeg kan bare ikke overskue det, for vis jeg endelig får gået i bund er han ligeglad, ingen kommentarer eller noget og så starter han bare forfra med at rode igen for nu der jo plads
Doven.... Man kan sagtens glemme ting, men ikke sådan og ikke hver dag.
Jeg kan sagtens glemme at tage en ting med ud i køkkenet, men ikke så meget..
Jeg tror bare at han forventer at en anden gør rent for ham, og når du så siger at han skal gøre det, bliver han sur, for det er han ikke vant til.
Hvor gammel er han? Har han boet sammen med andre end sine forældre? (Hører tit om mænd der går fra mor, der gør alt, og så forventer de at kæresten jo er på samme måde)
Lad ham klare alle sine ting selv, vasketøj, madpakke, alt det der som han skal bruge i hverdagen, sådan at han ser at du altså ikke er hans mor. Lav mad til dig selv.
Så han skal lære at han ikke bor hjemme mere.
Jeg tænker at når ikke engang kan huske en aftale med dig, selvom du skriver det ind i hans mobil, hvad så når han skal hente barn? Barn til læge(Når du er forhindret)
Barnet er syg, kaster op, vil han så også lade det ligge ind til du kommer hjem?
Så sæt dig ned med ham og læg kortene på bordet, I er fælles om det, du er ikke en rengøringsdame.