Har det svært med svigerfamilien......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2015

Mille123

migxher skriver:

Det som ts beskriver omring svigerinden og hvordan hun slet ikke får lov til at tage sig af sit eget barn, ja det kommer da i den grad til at påvirke relationen og tilknytningen mellem mor og barn negativt. Og det vil lynhurtigt komme til at vise sig hos det lille barn, hvis noget ikke som det skal være i tilknytningen mm. og det vil sundhedsplejesken forhåbenlig også bemærke og reagerer på, da det er en meget alvorlig ting. Den tidlige tilknytning er alfa og omega for barnets videre udvikling. SP´en vil jo lynhurtig kunne se hvis barnet viser tegn på manglende tilknytning til sin mor, når hun er på besøg.
Og ja, så er der det at de svøber barnet så tæt når det er vågen, ja faktisk snører barnet ind. Det kan på længere sigt skade motorikken hvis barnet ikke får lov til at bevæge sig frit og på den måde udvikle kroppen. 

Men hvor er hende mand i alt det?? Er han bare ligeglad? Kan hun ikke snakke med ham om evt flytning i eget hus. 

Men jeg synes i den grad du skal få snakket med din mand om hvilken retning i vil tage i opdragelse mm. Så i fra start har lagt en fælles linje og kan bakke hinanden op i den. Og så holde fast i jeres linje, og ikke lade jer presse udefra. 

Alle de ting er fact (her i dk), men hvordan vil du få personer, som har en anden kultur til at tage den danske til sig? - tror næppe de har sagt ja til at få besøg af en SP, altså vil denne ikke bemærke den måde de varetager barnet på. - i USA er der jo også nogen der synes danskere er "bindegale" fordi de lader deres børn stå udenfor. - det er ikke for at negligere hvad der bliver skrevet, men der skal meget til før kommunen blander sig i børneopdragelse/manglende trivsel. - jeg er glad for at vi gør så meget for vores børns trivsel, kva den kultur og viden vi har. - men tror ikke kommunen vil kunne gøre meget her.... Prøv at vend den om... Hvis du boede i et fremmed land, hvor de havde deres ritualer/rutiner, og du dine danske, der tror jeg også de vil kigge skævt til, hvordan du gør det. Min pointe er bare, at det er ærgerlige omstændigheder TS er vidne til (her i dk), men det bedste hun kan gøre er nok at være der for svigerinden/barnet, i det omfang hun har overskud til. - som hun skriver, de taler knap nok dansk, så tror heller ikke de pludselig vil lytte til, hvad en dansk sundhedsfaglig person siger, og de vil nok heller ikke lukke en sådanne ind i deres hjem. (Hvis jeg ikke har tolket forkert) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2015

Mille123

migxher skriver:

Men når sp kommer så kommer hun jo ikke for at tjekke at bedstemor tager sig godt af barnet, a barnet har en god tilknytning til bedstemor osv. Hun har jo fokus på barnet og dets forældre. Og kommer sp og ser at en mor ikke tager sig af sit barn er jeg da sikner på at hun vil reagere da der jo normalt er noget galt hvis en mor ikke tager sig af sit barn. Jeg er i hvertfald ret sikker på at det ikke vil være velset af sp hvis moren ikke tager sig barnet, og f.eks overlader det til andre hele tiden. Selvom det jo her er fordi barnet bliver mere eller mindre taget fra hende. Og når mor nu er her og sund og rask så er det da mor barnet skal have sin primære tilknytning, ikke bedstemor. Men det vil barnet jo ikke få hvis mor aldrig taher sig af barnet foruden når der skal have mad.

Jeg er I hver fald sikker på at drt som ts beskriver ikke er velset hos sp. 

Sådan som ts beskriver de 2 kvinder så tvivler jeg nu noget på deres evner.

Tror at SP (hvis hun overhovedet kommer i deres hjem) er så uddannet, at dhun får viden om de kulturelle forskelle. Så vejleder hun så godt hun kan derfra... 

Et godt eks. Er, at man i visse afrikanske lande slet ikke beskæftiger sig med tid, og derfor har man som sådan ikke en reel fødselsdagsdato. Når en afrikansk mor (fra det pågældende land) så bliver spurgt hvor gammel hendes barn er, når hun kommer til dk, og hun ikke kan svare, så vil vi i DK Også blive forarget, og tænkte, sikke en dårlig mor, hun interesserer sig ikke for sit barn... Men det er jo slet ikke tilfældet, men er kulturel forskel fra os

Anmeld Citér

5. maj 2015

migxher

Mille123 skriver:

Tror at SP (hvis hun overhovedet kommer i deres hjem) er så uddannet, at dhun får viden om de kulturelle forskelle. Så vejleder hun så godt hun kan derfra... 

Et godt eks. Er, at man i visse afrikanske lande slet ikke beskæftiger sig med tid, og derfor har man som sådan ikke en reel fødselsdagsdato. Når en afrikansk mor (fra det pågældende land) så bliver spurgt hvor gammel hendes barn er, når hun kommer til dk, og hun ikke kan svare, så vil vi i DK Også blive forarget, og tænkte, sikke en dårlig mor, hun interesserer sig ikke for sit barn... Men det er jo slet ikke tilfældet, men er kulturel forskel fra os

Men nu har ts jo skrevet at der kommer en sp og at denne allerede har påpeget et par ting i hjemmet. 

Og her er der jo ikke tale om et barn som har mistet sin mor, fordi selvfølgelig vil et sådant  barn vokse op med en sund tilknytning til en anden istedet.

Her er der jo tale om et barn hvor mor er der og i fuld stand til at tage sig af barnet. Og kulturforskel eller ej er jeg sikker på at en sp vil sætte stor spørgsmåls tegn ved at moren så ikke tager sig af barnet men overlader det til andre største delen ag tiden. Da drt jo bare ikke er sådan vi gør her hjemme. I nogle kulturer slår ma  også sine børn, men det gær jo ikke at en sp bare skal kigge den anden vej. Hvad hun så vil gøre ved det skal jeg ikke kunne sige. Mon ikke hun til at starte med vil snakke med mor og støtte hende i at sige fra overfor svigermor. Og det synes jeg også ts skal gøre. 

Anmeld Citér

5. maj 2015

Mille123

migxher skriver:

Men nu har ts jo skrevet at der kommer en sp og at denne allerede har påpeget et par ting i hjemmet. 

Og her er der jo ikke tale om et barn som har mistet sin mor, fordi selvfølgelig vil et sådant  barn vokse op med en sund tilknytning til en anden istedet.

Her er der jo tale om et barn hvor mor er der og i fuld stand til at tage sig af barnet. Og kulturforskel eller ej er jeg sikker på at en sp vil sætte stor spørgsmåls tegn ved at moren så ikke tager sig af barnet men overlader det til andre største delen ag tiden. Da drt jo bare ikke er sådan vi gør her hjemme. I nogle kulturer slår ma  også sine børn, men det gær jo ikke at en sp bare skal kigge den anden vej. Hvad hun så vil gøre ved det skal jeg ikke kunne sige. Mon ikke hun til at starte med vil snakke med mor og støtte hende i at sige fra overfor svigermor. Og det synes jeg også ts skal gøre. 

Ok havde ikke set lige set at der var en SP tilknyttet. - men såfremt barnet bliver slået, så er det jo vold, og så er der klart at det giver hjemmel til en masse ting. - som sagt, jeg er jo ikke uenig i at det er kedelige måde at opdrage på, jeg påpeger blot at der skal meget til før kommunen "griber ind" og tror ikke de vil gøre det på den baggrund. og man skal passe på med at toke for meget på de kulturforskelle/ måder at opdrage børn der er (inde for rimelighedens grænser)

Anmeld Citér

5. maj 2015

lineog4

migxher skriver:

Men når sp kommer så kommer hun jo ikke for at tjekke at bedstemor tager sig godt af barnet, a barnet har en god tilknytning til bedstemor osv. Hun har jo fokus på barnet og dets forældre. Og kommer sp og ser at en mor ikke tager sig af sit barn er jeg da sikner på at hun vil reagere da der jo normalt er noget galt hvis en mor ikke tager sig af sit barn. Jeg er i hvertfald ret sikker på at det ikke vil være velset af sp hvis moren ikke tager sig barnet, og f.eks overlader det til andre hele tiden. Selvom det jo her er fordi barnet bliver mere eller mindre taget fra hende. Og når mor nu er her og sund og rask så er det da mor barnet skal have sin primære tilknytning, ikke bedstemor. Men det vil barnet jo ikke få hvis mor aldrig taher sig af barnet foruden når der skal have mad.

Jeg er I hver fald sikker på at drt som ts beskriver ikke er velset hos sp. 

Sådan som ts beskriver de 2 kvinder så tvivler jeg nu noget på deres evner.

Så vil nok spørge undrende, forsøge at rådgive osv. Men en indberetning ved et barn der får kontakt, er i trivsel (vi aner jo ikke om barnet ikke trives, men er barn der skriger er formodentlig ikke skadet endnu da de så holder op med at skrige). Ej det gør hun nok ikke. Selv om man ikke skal være totalt kulturrelativist, så skal man dog også respektere andre kulturer og væremåde end lige sin egen så længe dette ikke skader.

Jeg ville i hvert fald ikke ud fra den beskrivelse råbe indberetning,men jeg ville råde til obs på baby.

Anmeld Citér

5. maj 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

På hvilket grundlag er din svigerinde i landet? 

Er hun familiesammenført? Har hun ret til at blive i Danmark hvis hun skilles fra manden? 

De har søgt om familiesammenføring her efter den lille pige er blevet født, og hendes sag bliver lige pt. behandlet. Den lige pige har de fået dansk statsborgerskab til, så hun bliver her i Danmark.

Anmeld Citér

5. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

De har søgt om familiesammenføring her efter den lille pige er blevet født, og hendes sag bliver lige pt. behandlet. Den lige pige har de fået dansk statsborgerskab til, så hun bliver her i Danmark.

Tja så står hun rigtig skidt hvis hun går fra manden eller han forlader hende

Anmeld Citér

5. maj 2015

lineog4

migxher skriver:

Men i hvilken universel lov står der at et barn skal have mest tid med sin mor?

en sundhedsplejerske eller en anden offentlig person vil ikke lave en indberetning fordi de gør anderledes end vi gør her hjemme. De laver en indberetning hvis barnet mistrives med det de gør. Og det aner vi jo sådan set ikke barnet gør. Vi ved det bliver svøbt, det er blevet kaldt luder (ja der er et hårdt ord, men en pige på 14 dage tager vist næppe skade af det).

en sundhedsplejerske vil som du skriver rådgive og støtte, men hun vil også gå varsomt så hun fortsat kan komme i hjemmet, da det i denne situation nok er meget vigtigt.

og jeg tror som andre skriver, man lige skal in mente at noget af det vi gør med vores børn rent faktisk også strider mod andre kulturer og endda kan anses som dybt uforsvarligt. Det er ikke kun USA der ryster på hovedet af vores barnevogn der står uden for, min mand fra Italien havde med vores første barn ingen accept af der fx. Vi her i DK har ikke sandheden om hvordan man opdrager og behandler børn, men vi gør det ud fra hvad vi tror er bedst.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.