migxher skriver:
Men nu har ts jo skrevet at der kommer en sp og at denne allerede har påpeget et par ting i hjemmet.
Og her er der jo ikke tale om et barn som har mistet sin mor, fordi selvfølgelig vil et sådant barn vokse op med en sund tilknytning til en anden istedet.
Her er der jo tale om et barn hvor mor er der og i fuld stand til at tage sig af barnet. Og kulturforskel eller ej er jeg sikker på at en sp vil sætte stor spørgsmåls tegn ved at moren så ikke tager sig af barnet men overlader det til andre største delen ag tiden. Da drt jo bare ikke er sådan vi gør her hjemme. I nogle kulturer slår ma også sine børn, men det gær jo ikke at en sp bare skal kigge den anden vej. Hvad hun så vil gøre ved det skal jeg ikke kunne sige. Mon ikke hun til at starte med vil snakke med mor og støtte hende i at sige fra overfor svigermor. Og det synes jeg også ts skal gøre.
Men i hvilken universel lov står der at et barn skal have mest tid med sin mor?
en sundhedsplejerske eller en anden offentlig person vil ikke lave en indberetning fordi de gør anderledes end vi gør her hjemme. De laver en indberetning hvis barnet mistrives med det de gør. Og det aner vi jo sådan set ikke barnet gør. Vi ved det bliver svøbt, det er blevet kaldt luder (ja der er et hårdt ord, men en pige på 14 dage tager vist næppe skade af det).
en sundhedsplejerske vil som du skriver rådgive og støtte, men hun vil også gå varsomt så hun fortsat kan komme i hjemmet, da det i denne situation nok er meget vigtigt.
og jeg tror som andre skriver, man lige skal in mente at noget af det vi gør med vores børn rent faktisk også strider mod andre kulturer og endda kan anses som dybt uforsvarligt. Det er ikke kun USA der ryster på hovedet af vores barnevogn der står uden for, min mand fra Italien havde med vores første barn ingen accept af der fx. Vi her i DK har ikke sandheden om hvordan man opdrager og behandler børn, men vi gør det ud fra hvad vi tror er bedst.
Anmeld
Citér