"fejre" i 4. maj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2015

SMC

Hvorfor er det vigtigt?

For os personligt herhjemme er krigen i Afganisthan langt mere nærværende, og det vil være den krig mine børn snakker om, den der forandrede deres verden.

Ikke at 2. Verdenskrig ikke er vigtigt, for det er den skam, men her er det ikke noget vi "fejre".

Den er vigtig, der kan trækkes linjer op igennem historien netop fra 2. Verdenskrig til hvad der eksempelvis sker i Afghanistan.

Et andet eksempel er vores syn på ytringsfrihed, og fastholdelse i, at der skal være plads til alle.Selvom vi ikke altid husker det, så er det bla. noget af det vi lærte af krigen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2015

SMC

5. maj 2015

Mami

Nej det gør vi ikke

Anmeld Citér

5. maj 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Nej...

Blandt andet fordi jeg bor på Bornholm og vi blev først befriet fra tyskerne 8. maj og så var vi besat af russerne indtil 16. april 1946...

Anmeld Citér

5. maj 2015

Mami

Nej jeg havde travlt med at skrive om opgave om Danmark under besættelsen 

(43-45)

Anmeld Citér

5. maj 2015

MHB

Nej  Jeg glemmer det altid og min kæreste er Bornholmer og ser ikke den 4. Maj som befrielsesdag  Jeg tænker dog at kunne bruge det som noget lærigt når børnene bliver ældre og vha. Lystænding lærer dem om Danmarks befrielse og det "glemte Bornholm" 

Anmeld Citér

5. maj 2015

Kay

Ms.Sunshine skriver:

Nej...

Blandt andet fordi jeg bor på Bornholm og vi blev først befriet fra tyskerne 8. maj og så var vi besat af russerne indtil 16. april 1946...

Fuldt forståeligt er der så andre "mærkedage" i forhold til krigen i mindes?

Anmeld Citér

5. maj 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Kay skriver:

Fuldt forståeligt er der så andre "mærkedage" i forhold til krigen i mindes?

Ikke længere... da min mormor levede gjorde vi lidt ud af det fordi hun var 12-13 år dengang (hun var født i 1933)...

Anmeld Citér

5. maj 2015

Mettefpigen

Ms.Sunshine skriver:

Nej...

Lige netop derfor jeg Heller ikk gør det... selvom jeg ikk er fra Bornholm...

Anmeld Citér

5. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Kay skriver:

Syntes lidt i går taget min tråd i en helt forkert retning, og synts i skal lade det ligge her eller tage den et andet sted

I bund og grund er jeg enig, det er dog noglegange blot vilkårene for en debat.

Men jeg givet min mening tilkende, og har som sådan ikke mere at byde ind med, medmindre andre vil stille spørgmål til min holdning.

Go' dag 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.