fo82 skriver:
Du spørger selv til hvorfor det er vigtigt at vi mindes befrielsen af Danmark...
fordi den kamp der blev kæmpet også blev kæmpet for at du og dine kan leve i et frit land, styret af folket selv...
et land med en rummelighed og et sammenhold som er et ret tydeligt levn fra netop 2. Verdens krig..
og med dit spørgsmål om hvorfor i dag er vigtigt, og din prioritering af at dine efterkommere tydeligere skal huske krigen i Afghanistan end krigen/historien i det land hvor de er vokset op, er for mig virkelig at negligere.
og jo - udsendelse er frivillig - det er et job og muligheden for at sige nej tak er til stede, jeg har skam selv været pårørende til en udsendt...
Jeg antager at du føler meget for emnet, udfra dine indlæg pga din families historie, og det kan jeg sagtens forstå. Og ligeså meget du føler for 2. Verdenskrig føler jeg for krigen i Afganisthan.
Når det er sagt, så mener jeg slet ikke at jeg negligere noget, fordi jeg ikke sætter lys i vinduet, eller fordi krigen i Afganisthan er mere nærværnede og personlig for mig..??
Hvor har jeg har skrevet at vi ikke taler om DK's historie? Jeg mener netop at have skrevet at krigen skam var vigtig, men jeg sammen med mine børn oplever krigen i Afganisthan sættere på og hver dag, så (selvfølgelig) presser den sig mere på for os.
Jeg kan så omvendt mene at du burde være mere åben og forstående overfor os pårørende til en soldat, når du selv har været der. Men vi har jo alle sammen lov til at vælge hvor og hvornår vores lys skal tændes.
Anmeld
Citér