Anonym skriver:
Jeg må indrømme jeg lige nu er både ked af det og skuffet
siden vi fik børn, har mine forældre prioriteret meget egoistisk. Jeg er den ældste, og de 2 andre ikke klartil børn de næste par år.
Da vi fik børn sagde min mor, at hun ikke var klar til at blive mormor. Hun fik selv børn tidligt, hvor jeg har fået børn midt/sidst i tyverne
vi havde en periode hvor vi ikke snakkede pga det blev for meget, har ikke store krav.
Nu står vi igen hvor de prioriterer meget egoistisk og det har taget til. Feks har jeg stort ønske om at holde sammen på familien, og hvert år opfordrer og har skubbet til for at få, bla påskefrokost, jeg holder julefrokost hvert år. I år overtog mine forældre påskefrokost, og pludselig skulle 2 vennepar med, og det gik mere op i hygge med dem end familie.
De ser i forvejen ikke ret tit børnene, og selv når de har ferie kan de ikke afsætte en dag til os (ungerne)
min mand prikkede til min far en dag, for tid tilbage. Han gik på 2 ugers ferie(han har ofte ferie eller fri, og min mor går hjemme) min mand siger lidt i sjov om han ikke skal passe børnene, og lynhurtigt og alvorligt kommer det bare: NEJ, JEG skal holde FERIE
og de så os slet ikke i løbet af de 2 uger de havde fri
Vi har selv valgt børn, og venter barn nr 4. Så nej vi forventer ikke de hopper og danser for os. Sagen er så den, at de har en uges ferie og har slet ikke spurgt om de skulle se børnene. Jeg har en hård graviditet og sidder nu med 3 syge børn, en skal til lægen, så kunne godt ha brugt en smule hjælp, bare til at kigge efter de 2 imens jeg tager den 3 til lægen.
Men nej, for de skal noget omkring min mors hobby, i løbet af dagen, og noget som tager måske 2-3 timer, men så er hele dagen åbenbart gået. Der var intet: vi kan måske komme senere eller, hvis du har brig for noget i morgen kan vi give et nap med, eller noget som helst
øv er nok bare skuffet over at de ikke prioriterer deres børnebørn, og de få gange vi beder om hjælp får vi oftest nej. Tager det nok ekstra hårdt da jeg generelt føler, der ikke kan peioriteres bare en smule, i vores retning.
Når vi endelig ser dem er det ikke fordi de virkelig er på, sammen med ungerne. Tvært imod og ofte er deres venner også inviteret og så går hyggen og den interne snak med dem
for 2 år siden valgte de i øvrigt at tage på ferie, ved begge de stores fødselsdag. Den ene gang fordi de ville prioritere dem selv, 2 gang havde de bare glemt at det var der, den ene havde fødselsdag.
Jeg ville godt nok også blive skuffet, ked af det OG vred hvis det var mine forældre! Ikke fordi jeg forventer at de skal passe hele tiden osv. fordi det kan man ikke forvente, men dine forældre lyder jo fuldstændig ligeglade med deres børnebørn, og bare det at de ikke kan afse 1 dag på 14 dage til at være sammen med jer og jeres børn, det er altså dårlig engagement. Jeg havde slet ikke kunne holde en facade oppe, hvis det var mine forældre. Jeg havde konfronterer dem og direkte spurgt, hvorfor de ikke vil være en større del af deres børnebørns liv. Så får i er ærligt svar og må tage den derfra. Selvfølgelig er det ikke dem der har valgt at få børnebørn, men i forventer jo heller ikke at de stiller op til alt muligt hver weekend. Bliver ked af det på jeres og jeres børns vegne. Har de ikke bedsteforældre på den anden side som er lidt mere "på"?
Jeg ville ikke bare kunne smile af det og lade som ingenting. Det gør ondt når man føler det rammer ens børn.