Jeg er så foraget over forældre!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2015

Sprit25

Mom skriver:

Njar... Nogle forældre har skrevet på deres private fb profil, hvorefter medierne så koger suppe på det...

Så synes jeg du skal tjekke Disney dk facebook side 

jeg lever af at studere medier lige nu og denne del er i min verden mere begivenhedsstyret 

men det er jo ligemeget for brokken

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2015

alenemor42

Mom skriver:

Men det betyder ikke man havde regnet med at det kom på forsiden af eb eller bt

Muligvis ikke.... men det ændrer ikke min holdning til emnet

Anmeld Citér

29. april 2015

Mom

Profilbillede for Mom
alenemor42 skriver:

Muligvis ikke.... men det ændrer ikke min holdning til emnet

Det behøves det heller ikke. Og eftersom hverken du (antager jeg) eller jeg, er en af disse forældre, kommer vi ikke til at kende deres bevægelses grunde.

Anmeld Citér

29. april 2015

Nadia&Daniel

Jeg er bare glad for at jeg ikke pakkede begge unger og drog til KBH - for jeg havde været skuffet.. 

Anmeld Citér

30. april 2015

Frk.S

Så bliver jeg fristet til at sige

nu brokker du dig jo over andre der brokker sig  

ej kan godt følge dig et stykke af vejen . Lige med hensyn til de dyrekort , så er det bare de samme kort ALLE mangler . Går udfra de er lavet netop for at glæde ungerne , så forstår ikke konceptet at de kort skal være så svære at få. Ungerne går jo selv op i det og selvfølgelig vil de gerne have bogen fyldt

Men har det ikke altid været sådan med samlekort og samle klistermærker, at der var nogen der var specielle og sjældne?

Hvorfor må der ikke være en udfordring i at samle dem alle... fx ved at bytte sig til dem man mangler? Fordi så bliver barnet skuffet hvis det ikke lykkes? Og? Måske det var en fin ide at på en så nænsom måde starte med at lære sit barn at livet er fuld af skuffelser. 

Jeg er dybt rystet over at man kan finde på at brokke sig over nogle samlekort som man får ganske gratis. Jeg synes det er så himmelråbende dumt og direkte pinligt. Jeg brækker mig over den der mentalitet "gi' mig gi' mig"

Jeg læste en der skrev på Facebook at hun havde købt en cykel i Bilka så hun blev jo tilbudt en stor stak kort, men samlede ikke på dem så hun gav dem til dem foran... hvorefter DEN VOKSNE KVINDE bagved begyndte at brokke sig og skælde ud over at hun ikke blev tilbudt dem.  Ej, men altså hvad sker der for det? Det er jo sygt. 

At folk siger at de lokkes til at købe mere pga de samlekort, må altså stå for deres egen regning. Der er fristelser alle steder - både for børn og voksne og der må man altså selv styre om man siger ja eller nej til dem. Hvis ens barn overtaler en til at købe ekstra pga nogle samlekort så skulle man måske lære at sige nej til sit barn. Det kan ALDRIG være butikkens skyld.

Skal jeg så også brokke mig til Danske spil over at jeg lokkes til at købe en lottokupon hver fredag pga. drømmen om at vinde mange millioner? Det er jo ALT for svært at vinde og jeg bliver bare SÅ skuffet hver gang.  Ej, stop nu. 

Jeg synes det er fint at de denne gang har valgt at der er kort der ikke er så nemme at få fat på. Så må børnene selv lære at kæmpe for det ved fx at være gode til at handle med andre. Desuden har jeg set flere Facebook grupper hvor folk der ikke selv samler giver dem væk. 

Anmeld Citér

30. april 2015

Sprit25

Frk.S skriver:

Men har det ikke altid været sådan med samlekort og samle klistermærker, at der var nogen der var specielle og sjældne?

Hvorfor må der ikke være en udfordring i at samle dem alle... fx ved at bytte sig til dem man mangler? Fordi så bliver barnet skuffet hvis det ikke lykkes? Og? Måske det var en fin ide at på en så nænsom måde starte med at lære sit barn at livet er fuld af skuffelser. 

Jeg er dybt rystet over at man kan finde på at brokke sig over nogle samlekort som man får ganske gratis. Jeg synes det er så himmelråbende dumt og direkte pinligt. Jeg brækker mig over den der mentalitet "gi' mig gi' mig"

Jeg læste en der skrev på Facebook at hun havde købt en cykel i Bilka så hun blev jo tilbudt en stor stak kort, men samlede ikke på dem så hun gav dem til dem foran... hvorefter DEN VOKSNE KVINDE bagved begyndte at brokke sig og skælde ud over at hun ikke blev tilbudt dem.  Ej, men altså hvad sker der for det? Det er jo sygt. 

At folk siger at de lokkes til at købe mere pga de samlekort, må altså stå for deres egen regning. Der er fristelser alle steder - både for børn og voksne og der må man altså selv styre om man siger ja eller nej til dem. Hvis ens barn overtaler en til at købe ekstra pga nogle samlekort så skulle man måske lære at sige nej til sit barn. Det kan ALDRIG være butikkens skyld.

Skal jeg så også brokke mig til Danske spil over at jeg lokkes til at købe en lottokupon hver fredag pga. drømmen om at vinde mange millioner? Det er jo ALT for svært at vinde og jeg bliver bare SÅ skuffet hver gang.  Ej, stop nu. 

Jeg synes det er fint at de denne gang har valgt at der er kort der ikke er så nemme at få fat på. Så må børnene selv lære at kæmpe for det ved fx at være gode til at handle med andre. Desuden har jeg set flere Facebook grupper hvor folk der ikke selv samler giver dem væk. 

SÅ enig med dig!

Anmeld Citér

30. april 2015

Frk.S

Sprit25 skriver:

SÅ enig med dig!

Heldigvis er der mange der er enige. Jeg synes, når man læser i debatterne forskellige steder på Facebook, at det virker til at LANGT de fleste synes det er vanvittigt. Og det giver mig da lidt ro i sjælen, for tanken om, hvis det var flertallet der havde den holdning, synes jeg er lidt skræmmende. 

Desværre ser jeg flere steder, at specielt dem der ikke har børn samt vores forældres generation skriver ting i stil med "nutidens forældre altså" "jeg skal sgu ikke have børn, hvis det er sådan man bliver" osv. Og jeg bliver altså lidt ærgerlig over, hvis de tror at det er sådan alle nutidens forældre er. Jeg vil virkelig helst ikke sættes i bås sammen med sådan en flok tosser, bare fordi jeg har børn. 

Det er jo ikke alle forældre der er curlingforældre - det er bare altid dem man hører om, fordi det er dem der kæfter op og skaber sig, hvis der er det mindste der giver deres små poder en lille smule modvind. 

Jeg synes det er synd, at en kampagne, som mange børn har glæde af på fornuftig vis, skal gøres til noget der skal brokkes over og diskuteres. 

Anmeld Citér

30. april 2015

lineog4

Jeppe Søe har også været ude med sit besyv om sagen. Desværre synes jeg ofte (og også for ham) det kommer til at handle om: vi må ikke klage for i Nepal. Måske fordi vi selv som børn har hørt den med: hellere spise op for der er børn der sulter i Afrika. 

Men den her debat om det er frost, kahler eller dyrekort har så mange andre aspekter som vi kunne tage fat i. Som kunne bidrage til vi så vores egen praksis i strakt arm.

Nå men en af de ting som jeg faldt over var MÅL og derfor kom jeg til at lave dette skriv. Udover det synes jeg det er en håndfuld flere debatter i debatten om kortene, men skal nogen gange huske at holde fokus 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

30. april 2015

Ka+Ma=Be

Jeg har kun ét godt råd - drop facebook 

Efter jeg har droppet der oplever jeg ikke alt det frustrerende brok og fanger slet ikke, at folk har været skide sureover noget ligegyldigt.

Hvad er det med de herkort, folk brokker sig over?

Anmeld Citér

30. april 2015

TNBC

Ka+Ma=Be skriver:

Jeg har kun ét godt råd - drop facebook 

Efter jeg har droppet der oplever jeg ikke alt det frustrerende brok og fanger slet ikke, at folk har været skide sureover noget ligegyldigt.

Hvad er det med de herkort, folk brokker sig over?

Enig. Jeg er heller ikke på fb, 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.