Så bliver jeg fristet til at sige
nu brokker du dig jo over andre der brokker sig
ej kan godt følge dig et stykke af vejen . Lige med hensyn til de dyrekort , så er det bare de samme kort ALLE mangler . Går udfra de er lavet netop for at glæde ungerne , så forstår ikke konceptet at de kort skal være så svære at få. Ungerne går jo selv op i det og selvfølgelig vil de gerne have bogen fyldt
Men har det ikke altid været sådan med samlekort og samle klistermærker, at der var nogen der var specielle og sjældne?
Hvorfor må der ikke være en udfordring i at samle dem alle... fx ved at bytte sig til dem man mangler? Fordi så bliver barnet skuffet hvis det ikke lykkes? Og? Måske det var en fin ide at på en så nænsom måde starte med at lære sit barn at livet er fuld af skuffelser.
Jeg er dybt rystet over at man kan finde på at brokke sig over nogle samlekort som man får ganske gratis. Jeg synes det er så himmelråbende dumt og direkte pinligt. Jeg brækker mig over den der mentalitet "gi' mig gi' mig"
Jeg læste en der skrev på Facebook at hun havde købt en cykel i Bilka så hun blev jo tilbudt en stor stak kort, men samlede ikke på dem så hun gav dem til dem foran... hvorefter DEN VOKSNE KVINDE bagved begyndte at brokke sig og skælde ud over at hun ikke blev tilbudt dem. 
Ej, men altså hvad sker der for det? Det er jo sygt.
At folk siger at de lokkes til at købe mere pga de samlekort, må altså stå for deres egen regning. Der er fristelser alle steder - både for børn og voksne og der må man altså selv styre om man siger ja eller nej til dem. Hvis ens barn overtaler en til at købe ekstra pga nogle samlekort så skulle man måske lære at sige nej til sit barn. Det kan ALDRIG være butikkens skyld.
Skal jeg så også brokke mig til Danske spil over at jeg lokkes til at købe en lottokupon hver fredag pga. drømmen om at vinde mange millioner? Det er jo ALT for svært at vinde og jeg bliver bare SÅ skuffet hver gang.
Ej, stop nu.
Jeg synes det er fint at de denne gang har valgt at der er kort der ikke er så nemme at få fat på. Så må børnene selv lære at kæmpe for det ved fx at være gode til at handle med andre. Desuden har jeg set flere Facebook grupper hvor folk der ikke selv samler giver dem væk.
Anmeld
Citér