Anonym skriver:
Mine svigerforældre gør forskel på sin søn og datter, synes jeg. Hvad ikke hvorfor, er han en fiasko?
Mine svigerforældre er meget gavmilde overfor børnebørn (min svigerindes børn) som f.eks. konfirmationsgaver i størrelsesorden på 15.000 kr. Julegaver 500-1000.
Til rundfødselsdag fik min svigerinde weekendophold men min mand fik kun 500 kr.
(Vi har ingen fælles børn)
Er jeg skør og sur kælling eller gør mine svigeforældre forskel på sine børn?
Min mand virker ked ad det men gider ikke snakke om det, typisk mand
.
Hvad synes I?
Jeg kan sagtens følge dig
Her er det bare mig der når jeg går tænker over det (ikke noget jeg gør til hverdag
) ikke får for ligeså meget som mine yngre søskende...
jeg har valgt at sige det til min far, som netop er ham der gør forskel et par gange, men han kan ikke se det... havde det været enkeltstående tilfælde havde det været let at passere, men det er år efter år efter år, samt studentergaver osv.
eksempel da jeg blev færdig med hhx i sin tid fik jeg et sæt raadvad gryder, som jeg blev enormt glad for
Da min lillebror (den ældste af dem) blev færdigudlært som mekaniker fik han en dyr guldkæde som havde kostet noget der ligner 3 gange så meget som det jeg fik for... min fars begrundelse, det var noget andet fordi jeg ikke var færdigudlært... okay....
Jeg blev efterfølgende færdig som finansøkonom, men fik ingen gave overhovedet.... og som tingene er nu får jeg nok aldrig en gave uanset om jeg får en elevplads og fuldføre... for det vil aldrig blive det samme i min fars øjne...
lidt off topic....lige nu prøver jeg desperat at få foden indenfor i den branche, men det er noget nær umuligt her hvor jeg bor.... off topic...
men om tidligere år kan fortælles at min lillebror fik et anlæg i fødselsdagsgave, mens jeg fik en cd i samme alder... den vil min far slet ikke kendes ved den dag i dag, men det er nu engang faktum at selvom han var ude og købe anlægget med mig, så var det for penge jeg selv havde sparet op...
det eneste tidpunkt jeg ikke helt tror der blev gjort forskel prismæssigt var til hver vores konfirmation... jeg fik en brugt pc (ved den var købt brugt da jeg selv var med i butikken efterfølgende fordi der var problemer med den
), mens han fik en sprit ny racercykel... men der er så også 7 års forskel på os, så det ligger vel ca. i samme prisleje...
Min far vil ikke helt vedkende at han har lavet den forskelsbehandling, men med min fornuft ved jeg godt hvorfor det har været sådan.... min fars arbejde var sæsonbetonet og min lillebror har fødselsdag i september, mens jeg har i november... og september var sidste måned i sæsonen for min fars vedkommende, og at ligge penge til side til de dårlige måneder har aldrig været en kunst han har mestret...
Men den del har jeg såmænd tilgivet ham fordi jeg heller ikke har haft et ligeså stort behov for dyre ting på samme måde som min bror...
Den del jeg derimod har det svært ved er den forskelsbehandling i hjælp osv. han laver rent generelt på alle os søskende, men det er så noget helt andet....
Anyways, så kan jeg sagtens følge hvor du kommer fra med din irritation, men uanset om din mand konfrontere sine forældre eller ej så er det ikke sikker de gør det bevidst....
men syntes det kunne være interessant at vide hvem der er ældst?? din mand eller hans søster ??
Qnuz