Forskel behandling af sine egne børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.279 visninger
32 svar
63 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. april 2015

Anonym trådstarter

Mine svigerforældre gør forskel på sin søn og datter, synes jeg. Hvad ikke hvorfor, er han en fiasko?

Mine svigerforældre er meget gavmilde overfor børnebørn (min svigerindes børn) som f.eks. konfirmationsgaver i størrelsesorden på 15.000 kr. Julegaver 500-1000.

Til rundfødselsdag fik min svigerinde weekendophold men min mand fik kun 500 kr.

(Vi har ingen fælles børn)

Er jeg skør  og sur kælling eller gør mine svigeforældre forskel på sine børn?

Min mand virker ked ad det men gider ikke snakke om det, typisk mand .

Hvad synes I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Mine svigerforældre gør forskel på sin søn og datter, synes jeg. Hvad ikke hvorfor, er han en fiasko?

Mine svigerforældre er meget gavmilde overfor børnebørn (min svigerindes børn) som f.eks. konfirmationsgaver i størrelsesorden på 15.000 kr. Julegaver 500-1000.

Til rundfødselsdag fik min svigerinde weekendophold men min mand fik kun 500 kr.

Hvad synes I?

Jeg synes nu mest det lugter lidt af at du er jaloux 

-hvorfor må de ikke give de gaver som de selv finder passende ?? -tænker hvis din mand/kæreste nu synes det var SÅ forfærdeligt, så må han jo åbne munden. Det er i hvert fald ikke din opgave... 

Jeg synes nu generalt at der forventes ALT for meget, hvad med bare at være taknemmelig for det man rent faktisk får. 
Hvorfor skal alt gøre op i penge, han får så meget, hun får så meget og JEG får ihhh så lidt... 

Det er skisme utaknemmeligt altså.... 

Anmeld Citér

3. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg er så helt i modsatte boldbane.

så tydelig forskelsbehandling af sine børn er ikke okay. Det kan ikke undgå at påvirke, og det er bare ikke i orden.

Anmeld Citér

3. april 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hvad synes I?

Jeg er ikke med på, hvad gaverne til børnebørnene har med sagen at gøre. Det er vel kun weekendophold versus 500 kroner, der kunne tolkes som forskelsbehandling af din mand og svigerinde, men det er godt nok umuligt at dømme om, når man ikke ved, hvad der kan ligge bag. 

Anmeld Citér

3. april 2015

lineog4

Anonym skriver:

Hvad synes I?

Hmm baseret på bare en enkelt gave (tænker ikkr man kan indregne gaver til børnebørn) er det vel umuligt at sige. 

Tager man et år her hjemme kan den ene sagtens i penge havde fået en del mere end de andre to - for gaver handler ikke om penge men hvad de ønsker sig, hvad vi har lyst til at give. Her hjemme fx får den mindste absolut mindst målt i penge - men han har bare ikke de samme behov som de andre.

Jeg forestiller mig når de bliver voksne kan det samme ske et år. Og begynder de at lave millimeter demokrati som voksne så stopper gaver bare. Jeg giver gaver fordi jeg vil give gaver og ikke fordi det forventes.

Men skulle jeg begynde at forskelsbehandle på det der betyder noget: tid, omsorg, opmærksomhed og kærlighed så håber jeg de råber høj, for det ønsker jeg ikke at gøre 

Anmeld Citér

3. april 2015

FruStolpe

EBK skriver:

Jeg er så helt i modsatte boldbane.

så tydelig forskelsbehandling af sine børn er ikke okay. Det kan ikke undgå at påvirke, og det er bare ikke i orden.

De er voksne mennesker, så må de sku sige deres forældre imod.... !!!

Havde det været børn, var det jo en fuldstændig anden sag.... 

Anmeld Citér

3. april 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hvad synes I?

Får dine mands børn det samme som din svigerindes børn? Og er det hvergang din svigerinde får større gaver end sin mand?

Og har manden tænkt sig selv at sige/gøre noget?

Anmeld Citér

3. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
FruStolpe skriver:

De er voksne mennesker, så må de sku sige deres forældre imod.... !!!

Havde det været børn, var det jo en fuldstændig anden sag.... 

Slap da af

Anmeld Citér

3. april 2015

Loa

Det er vist ikke så unormalt. 

Her bliver min mands søster også vildt forfordelt i forhold til min mand. Hun er 11 år yngrer og min mand undskylder det med hans forældre har flere penge til rådighed end da han havde hendes alder, men alligevel, der må sgu være en grænse for hvor meget man skal gøre forskel på sine børn..

Jeg synes sgu ikke det er okay at gøre så tydelig forskel på sine børn. Men det burde desværre være "barnet" selv der siger noget til sine forældre, og det er ikke altid det er lige nemt...

Anmeld Citér

3. april 2015

Anonym

Jeg tænker at han måske har fået på et andet tidspunkt? 

Som du evt ikke ved...?

Hvis min svigerinde feks får lavet noget af sin far, som forældrene betaler... Lad os sige nye fliser på terrassen så får min feks de penge som de gav for det.. Fordi de ikke gør forskel, og min kæreste har aldrig fået lavet noget....

Jeg tænker at der måske er givet penge ud til ham uden du evt ved det eller at i tjener mere end dem?

Eller at de rent faktisk blot mente at søsteren trængte til en break...

Jeg mener ikke man bør gør forskel på børn... Fog kan min evt få stor føsdagsgave og får så mindre julegave eller os får et andet barnebarn en større julegave...

Voksne må altså åbne munden og sige noget...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.