Anonym skriver:
Mine svigerforældre gør forskel på sin søn og datter, synes jeg. Hvad ikke hvorfor, er han en fiasko?
Mine svigerforældre er meget gavmilde overfor børnebørn (min svigerindes børn) som f.eks. konfirmationsgaver i størrelsesorden på 15.000 kr. Julegaver 500-1000.
Til rundfødselsdag fik min svigerinde weekendophold men min mand fik kun 500 kr.
(Vi har ingen fælles børn)
Er jeg skør og sur kælling eller gør mine svigeforældre forskel på sine børn?
Min mand virker ked ad det men gider ikke snakke om det, typisk mand
.
Hvad synes I?
Første ting, har han børn? For det nævner du ikke, men du snakker om forskel mellem deres børn, hvorfor nævner du så børnebørn?
Anden ting, konfirmation, ja der er nogen der giver store gaver, så lad dem. Jul, de er bedsteforældre, hvis de vil forkæle deres børnebørn så lad dem.
Du fortæller om en fødselsdag.. Havde din mand givet ønsker, det havde din svigerinde måske, eller de vidste at hun måske havde brug for hvile.. Snakker din mand med sine forældre om ting, hobbyer, hvad han ønsker sig og sådan noget.. ?? Husk kvinder snakker mere end mænd, så det kan være at de bare kender deres datter bedre end sønnen. Han er bare nød til at åbne munden.
Og hvorfor skal forældres kærlighed gøres op i penge? Hvorfor skal noget gøres op i penge? Hvorfor kan man ikke bare købe hvad man mener den anden vil blive glad for.´?
Skal børn have for det samme beløb? Nej.. Børn har forskellige hobbyer, interesserer, og det koster forskellige beløb. Hvis et barn ønsker sig noget for 500 og det andet 200, skal man så købe noget for 500 til hver? Nej, hvorfor?
Er det så også forskelsbehandling, at min søster kommer med til musical og koncert med min far, fordi jeg ikke er hjemme, eller må han kun tage steder hen med os begge to?
Er det forskelsbehandling, hvis han hjælper mig med noget med et beløb, uden at min søster får noget? Eller at vi ikke får gaver for samme beløb?
Nej, det kaldes at være forældre, man skal ikke lave alt med alle sine børn, og man skal ikke give for det samme beløb.
Men hvis din mand synes at hans søster kun får de gode ting, må han jo åbne munden og siger noget, det er jo ikke sikkert at de tænker over det.