Forskel behandling af sine egne børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Loa skriver:

Det er vist ikke så unormalt. 

Her bliver min mands søster også vildt forfordelt i forhold til min mand. Hun er 11 år yngrer og min mand undskylder det med hans forældre har flere penge til rådighed end da han havde hendes alder, men alligevel, der må sgu være en grænse for hvor meget man skal gøre forskel på sine børn..

Jeg synes sgu ikke det er okay at gøre så tydelig forskel på sine børn. Men det burde desværre være "barnet" selv der siger noget til sine forældre, og det er ikke altid det er lige nemt...

Nu skriver du, at din mands søster bliver forfordelt.. Prøver du med den sætning at sige, at hun får mere end din mand? For i så fald er det din mand, der bliver forfordelt.. Den, der får mindst, er den, der bliver forfordelt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2015

Mom

Profilbillede for Mom
PUHK skriver:

Nu skriver du, at din mands søster bliver forfordelt.. Prøver du med den sætning at sige, at hun får mere end din mand? For i så fald er det din mand, der bliver forfordelt.. Den, der får mindst, er den, der bliver forfordelt.

Er det ik flueknepperi når det er bedst

Tror godt vi andre forstod meningen med indlægget.

Anmeld Citér

3. april 2015

Loa

PUHK skriver:

Haha seriøst. Jamen så har jeg da totalt styr på det ord... Eller noget....

Men jeg håber da folk forstod hvad jeg mente 

Anmeld Citér

3. april 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Han må åbne munden så. 

I min familie tænker vi ikke over hvad vi giver for.. Men om vi giver noget, som betyder noget og kan bruges... 

Det har aldrig været et problem...

men i min svigerfamilie bliver alt delt op. Vi SKAL give for et vis beløb, som alle får. Jeg synes helt ærligt det er  skide irriterende fordi hvis man finder en billigere gave, som man VED personen bliver glad for så skal man ud og finde for det resterende beløb som kan være svært at finde for..

MEN det er nok fordi jeg er vokset op med man ikke tænker på beløbet. 

Jeg synes, der er for meget fokus på, den har fået for det, og jeg kun for det.. Jamen hvad hvis det er noget man kan bruge? Er det så ikke ligemeget med beløb...? 

Du nævner kun en gave hvor der er forskel? Måske får han mere på et andet tidspunkt. Ellers må han åbne munden og sige til ham hvad han føler. Det er jo ikke sikkert de har tænkt over det. 

Anmeld Citér

3. april 2015

lineog4

PUHK skriver:

Begge betydninger er godkendt:

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=forfordele

På samme måde som med bjørnetjeneste 

Anmeld Citér

3. april 2015

sne190810

Forstå mig ret ... Men hvorfor må man ikke gøre forskel på sine børn?  

Lever vi netop nu ikke i en tidsalder, hvor vi selv, hver især er enormt gode, til at gøre alt og alle opmærksomme på, at vores barn/børn er unikke og one-of-a-kind, gerne ifølge af er helt specielt navn også? 

Som følge af denne unikhed, skal der jo også handles derefter og behandles  . Så det jeg gerne vil frem til, er at alle individer vel kræver sin egen behandling, behovsopfyldelse og har forskellige  særheder som definere "hvad man får" fra mor og far? Udover det så hvordan må man jo også tage højde for hvordan ens børns livsituation ser ud ift uddannelse, samliv osv.  

Her i denne tråd er det så noget så åndssvagt som økonomi, som bliver fluekneppet. Hvorfor gå ind og sammenligne penge med kærlighed? 

Vi kender ikke til nogle baggrundsinformationer på din mand og hans søster, men umiddelbart bliver der beskrevet at søster har børn og så tænker jeg at det er da sødt at hendes forældre at tænke på at i give hende og hendes mand et ophold et sted? Netop når man har børn, især småbørn Kan det redde en del, ved at de voksne får noget kvalitetstid og husker hinanden. 

Men derfor er det jo ikke ensbetydende med at din mand, som lever alene med sin kæreste, har brug eller behov for samme, og derfor "bare" får en fødselsdagsgave udfra hvad han rent faktisk står og mangler/ønsker sig - og ikke hvad ligestillingsnævnet for søskende dikterer han SKAL have, fordi søster har fået det. (Ironi kan forekomme...) 

Pas på med at putte dig og din kæreste i sådan en selvmedlidenhedsbøtte, med labels hvor der står "det-det-det synd for os", når det egentlig bare er en møgforkælet tankegang der er i spil.

Anmeld Citér

3. april 2015

Mor til Ella

Anonym skriver:

Mine svigerforældre gør forskel på sin søn og datter, synes jeg. Hvad ikke hvorfor, er han en fiasko?

Mine svigerforældre er meget gavmilde overfor børnebørn (min svigerindes børn) som f.eks. konfirmationsgaver i størrelsesorden på 15.000 kr. Julegaver 500-1000.

Til rundfødselsdag fik min svigerinde weekendophold men min mand fik kun 500 kr.

(Vi har ingen fælles børn)

Er jeg skør  og sur kælling eller gør mine svigeforældre forskel på sine børn?

Min mand virker ked ad det men gider ikke snakke om det, typisk mand .

Hvad synes I?

Jeg forstår slet ikke det der med at hænge sig i hvad gaver har kostet 

Anmeld Citér

3. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Mine svigerforældre gør forskel på sin søn og datter, synes jeg. Hvad ikke hvorfor, er han en fiasko?

Mine svigerforældre er meget gavmilde overfor børnebørn (min svigerindes børn) som f.eks. konfirmationsgaver i størrelsesorden på 15.000 kr. Julegaver 500-1000.

Til rundfødselsdag fik min svigerinde weekendophold men min mand fik kun 500 kr.

(Vi har ingen fælles børn)

Er jeg skør  og sur kælling eller gør mine svigeforældre forskel på sine børn?

Min mand virker ked ad det men gider ikke snakke om det, typisk mand .

Hvad synes I?

Første ting, har han børn? For det nævner du ikke, men du snakker om forskel mellem deres børn, hvorfor nævner du så børnebørn?

Anden ting, konfirmation, ja der er nogen der giver store gaver, så lad dem. Jul, de er bedsteforældre, hvis de vil forkæle deres børnebørn så lad dem.

Du fortæller om en fødselsdag.. Havde din mand givet ønsker, det havde din svigerinde måske, eller de vidste at hun måske havde brug for hvile.. Snakker din mand med sine forældre om ting, hobbyer, hvad han ønsker sig og sådan noget.. ?? Husk kvinder snakker mere end mænd, så det kan være at de bare kender deres datter bedre end sønnen. Han er bare nød til at åbne munden.

Og hvorfor skal forældres kærlighed gøres op i penge? Hvorfor skal noget gøres op i penge? Hvorfor kan man ikke bare købe hvad man mener den anden vil blive glad for.´?

Skal børn have for det samme beløb? Nej.. Børn har forskellige hobbyer, interesserer, og det koster forskellige beløb. Hvis et barn ønsker sig noget for 500 og det andet 200, skal man så købe noget for 500 til hver? Nej, hvorfor?

Er det så også forskelsbehandling, at min søster kommer med til musical og koncert med min far, fordi jeg ikke er hjemme, eller må han kun tage steder hen med os begge to?
Er det forskelsbehandling, hvis han hjælper mig med noget med et beløb, uden at min søster får noget? Eller at vi ikke får gaver for samme beløb?
Nej, det kaldes at være forældre, man skal ikke lave alt med alle sine børn, og man skal ikke give for det samme beløb.
Men hvis din mand synes at hans søster kun får de gode ting, må han jo åbne munden og siger noget, det er jo ikke sikkert at de tænker over det.

Anmeld Citér

3. april 2015

TNBC

Mor til Ella skriver:

Jeg forstår slet ikke det der med at hænge sig i hvad gaver har kostet 

Gør jeg heller ikke, folk ønsker sig forskellige ting, og de koster forskellige beløb. Hvorfor ikke bare være glad for at folk tænker på en.

Det er vel det samme som at sige, at man aldrig må lave noget med et barn, men at man skal have alle børnene med hver gang, for ellers får den ene jo lov til noget den anden ikke gør.

Anmeld Citér

3. april 2015

MysteriousAngel

Det er vist ikke så unormalt. 

Her bliver min mands søster også vildt forfordelt i forhold til min mand. Hun er 11 år yngrer og min mand undskylder det med hans forældre har flere penge til rådighed end da han havde hendes alder, men alligevel, der må sgu være en grænse for hvor meget man skal gøre forskel på sine børn..

Jeg synes sgu ikke det er okay at gøre så tydelig forskel på sine børn. Men det burde desværre være "barnet" selv der siger noget til sine forældre, og det er ikke altid det er lige nemt...

Enig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.