Vind - giv et sundt tip til morgenmaden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2012

Betiana-vb

En af de ting Anna og Rebecca godt kan lide er æggebrød. Jeg slår 2 -3 æg ud og putter gerne lidt spinat eller persille i, vender nogle skiver grovtoast i dem og steger det i lidt olie på panden.  Tilsidst serverer jeg det med et par sherry tomater .Det er et sikkert hit hos dem begge. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

evajepsen-vb

Pandekagemand

I weekenderne når der er lidt mere tid, laver vi nogle gange 'pandekagemand'. Pandekagerne er små og lavet af halv mel/halv havregryn og ingen sukker. Dejen bliver tyk og fylder mere i de små maver...

Vi skærer en masse forskellig frugt og grønt ud, finder lidt marmelade eller nutella frem... og så kan børnene lave hver deres pandekagemand...

- og når de spises skal der selvfølgelig siges 'av av' når det ene ben ryger af og 'åh nej jeg bliver blind' når øjnene spises og så kan manden måske få nye øjne. Slip fantasien løs... det spreder glæde herhjemme og der bliver spist en masse frugt/grøn og pandekager... 

Anmeld

5. juli 2012

frubjødstrup-vb

Hej!

Jeg har brugt denne opskrift utallige gange, især når mødregruppen skulle på besøg eller til fødselsdage...

Basis opskrift på Boller:

7 dl. lunkent vand

10 gr. gær

2 tsk. salt

1 spsk. rørsukker

3 dl. havregryn

650 gr. hvedemel

(om aftenen) Det hele røres med en gaffel. Dækkes med plastfilm og viskestykke og stilles i køleskab 10-12 timer (natten over). Næse dag kommes de på bageplade med to skeer. Bages i varm ovn på 225 grader i ca 15 min.

Bollerne kan satens spises som de er i basisopskriften, men jeg gør som regel det at jeg erstatter noget af hvedemelet med fuldkornsmel, desuden tilsætter jeg gulerødder eller rødbeder og forskellige korn og kerner...

God fornøjeles!

Anmeld

7. juli 2012

Galleririkke-vb

Hej

Hjemme hos os  - kører vi primært tre farvoritter - og skifter når vi lige kører surt - og nej jeg er på ingen måde nogen overskudsmor mm - men ivl bare gerne have mine unger får en solid og god start på dagen.

Vores tre hittere hos os er : Koldhævede boller - det nemmeste i verden - kast en masse forskelligt sammen   - havregrødsrest fra gryden, kerne mm - og vupti om morgenen - friske boller til alle mand - og en til skolen med - og når vi er kommet hjem og skal klare ulvetimen med lillebror - :) 

nr to - Vi stiller havregryn i blød i vand og mælk om aftnenen - tager det ud ca 5 min før det skal laves om morgenen - - kommer smør og kanel sukker på - Kæmpe hitter. 

Nr 3 - vi laver en STOR portion havregrød om morgenen - og gemmer en del til om aftenen - og kommer 1 æg og en sjat ekstra havregryn i  - og kører det hele sammen og på køl - næste morgen - smide rjeg lige det på en pande til havregrynspandekager - VElbekomme :)

Bedste Hilnser Rikke

Anmeld

14. august 2012

Webredaktøren-vb

Konkurrencen er slut - tak for de mange inspirerende tips smile

Den heldige vinder blev:

evajepsen

Stort tillykke o-klapperi

Anmeld

7. oktober 2014

Webredaktøren-vb

???? ?????? ????????? 4 http://ksnzaja.uol.ua/ - ?? ????????? ???????? ?????????? ? ????????? ???? ?????? ????????? ???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.