Vind møbel - Tip os om nemme hverdagsretter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2011

sandit159-vb

kylling i brede strimler, krydders(efter behag) og steges på panden-grønsager(evt, brokoli,gullerødder,osv) dampes -fuldkornsris koges og flåede tomater blendes og varmes evt krydders .........så er retten færdig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

tilde04-vb

Her er chili con carne det største hit!! -og det er hurtigt og nemt;-)

Man bruner blot 500g oksefars i lidt olie og tilsætter hakkede løg, hvidløg, chilipeber -mængden afhænger af hvor stærkt man ønsker det (vi bruger ca. 200g løg, 3 fed hvidløg, 1 rød chilipeber)

Tilsæt 2 dåser hakkede tomater og lad det simre i ca. 10 min.

Tilsæt 2 dåser bønner i tomatsauce

Smag til med paprika, salt og peber

Server med ris og/eller groft brød -ungerne elsker det og det rart med noget der også 'smager af noget' for de voksne;-) -kan jo evt piftes ekstra op med lidt chili-blandingskrydderi på tallerknen;-)  

Anmeld

21. november 2011

clausa-vb

Vi har to retter, der hitter.

Ungerne er helt vilde med pølser og kartoffelmos. I kartoffelmosen har vi derudover mange forskellige slags rodfrugter i. Det er også en ret, der egner sig til, at have børnene med i køkkenet, hvilket er en stor succe herhjemme.

En anden ret pasta med rejer og laks. En hurtig ret, med hurtige kulhydrater ovenpå en god, energi fyldt dag

Anmeld

22. november 2011

eddie2512-vb

To favoritretter her hos os.

Pasta Tun:

En ds. tun røres med en lille (150 ml) bøtte cremefraiche, 2-3 spsk ketchup, salt og peber.

Pasta koges og vendes i ovenstående 'dressing/sovs'

Serveres med godt brød og tomater i både

Et sikkert sommerhit.

Kylling i karry med frugt smile

Karry svitses i olie, kyllingetern steges heri (evt. også et løg), én ds kokosmælk hældes i. Jævnes evt.

Serveres med ris, og små skåle med frugt i stykker fx. banan, ananas, æble, rosiner, kokosmel evt også mangoshutney.

Anmeld

28. november 2011

trinsling-vb

Dette er altid et hit - både hos børn og manden. Og man har boller til madpakken dagen efter!!

Retten kræver man går i gang aftnen før, men dejen er nem at arbejde med og tager max 10 min at ælte sammen.

GRÆSKARBOLLER

12 stk. boller

500 g koldt vand

20 g gær

ca. 1,5 g groft salt

ca 1.5 g honning

200 g grahamsmel

400 g hvedemel

0,2 dl olivenolie

50 g græskarkerner

25 g hørfrø

25 g solsikkekerner.

Rør gæren ud i det kolde vand om kom derefter salt i.

Tilsæt de øvrige ingredienser, og tilfør mel i små mængder ad gangen, da dejen ikke må blive for fast. Eventuelt når du ælter dejen på bordet, så put olivenolie på bordet (tyndt lag), så hænger dejen ikke ved og den bliver ikke tør.

Læg dejen i en skål og lad den hæve i køleskabet til dagen efter.

Efter hævningen formes bollerne.

Lad dem hvile i ca. ½ time.

Bag dem ved 240 grader C i 20 minutter.

Lad bollerne afkøle, og de er klar til servering.

Serveres med lækkert ålæg - eventuelt laksemousse. Det er en super god opskrift.

Anmeld

28. november 2011

mama05-vb

Indianer gryde.

Det kan jeg altid få min søn til at spise og så er det super nemt og hurtigt. Og så er det forholdsvis billigt at lave hvilket for os altid er et plus.

Til 4 personer skal man bruge

500g svinefars

5-6store gullerødder (revet)

250g pore i skiver (frossen er velegnet)

ca 1L vand

lidt salt

2tsk karry

2tsk paprika

500g pasta

Kødet brunes i en gryde, vand porer og reven gullerod tilsættes og det koges i ca 10minutter, så tilsættes krydderierne og man sætter vand over til pasta. Pastaen koges og retten koges færdigt. Når pastaen er kogt og porerne har den ønskede konsistens blandes pastaen ned i gryden og retten serveres. Den kan evt serveres med groft brød og en skål salat men er også lækker alene.

Anmeld

28. november 2011

chrjulie-vb

I det kolde vintervejr hitter minestronesuppe her hjemme altid.

Bacon tern og porrer svitses i lidt olie.

Flåede/hakkede tomater på dåse samt vand tilsættes

Grøntsager i tern tilsættes. Her hjemme hitter gullerod, knoldselleri, kartofler, squash. Men alle slags grønstsager dur.

Chilli og hvidløg efter behov.

Koger til grøntsagerne er færdige

Jeg koger suppehorn til ved siden af og evt varmer en rest brød.

Det smager rigtig lækkert og børnene får massere af grøntsager.

Tit og ofte laver jeg en kæmpe portion og fryser det ned i små portions-størrelser. Lige til at tage op og varme.

Nemt og hurtigt

Anmeld

29. november 2011

Cuina-vb

Vi har fundet en fantastisk god torskeret, som er SÅ nemt at lave.. Here it goes... cirka 600 gram torskefilet frisk basilikum 2 pak mozarella (ikke revet) cherrytomater 2 fed hvidløg oliven olie salt ris Held lidt oliven olie i et ildfast fad, og læg torskefiletterne deri, drys lidt salt over fisken, dæk torskene med basilikumblade, skær cherrytomater i kvarte og læg dem ovenpå, pres hvidløgene over retten, drys igen med lidt salt. Skær mozarellaen i skiver og læg over retten, og hæld til sidst lidt mere oliven olie over retten og put den i ovenen i 15-20 min ved 200 grader. Server med ris og eventuelt grov flutes.. Det er MUMS og tøsen elsker det :D

Anmeld

29. november 2011

bett-vb

herhjemme er aftensmadens hit hos børnene:

Grøntsagsfrikadeller med bulgur og tomatsauce.

Frikadellerne laves på almindeligvis (enten hakket kyllingekød eller svine/kalvefars) og jeg tilsætter finthakkede forskellige grøntsager alt efter hvad jeg har- Porre, gulerødder,spinat, ærter osv- Ikke bønner da de trævler. og gerne lidt hvidløg her i den kolde vintertid med mange virus osv.

Tomatsauce: Flåede tomater (Gerne hjemmelavet), oregano/basilikum, lidt fløde eller creme fraiche- lidt (sukker - kan undlades) og salt, Smag til efter familens smag og ønsker,

Frikadellerne steges... imens laves tomatsaucen, 5-10 min før frikadeller og sauce er færdige kommes bulgur i det kogende vand, Skal ikke koge ret længe.

Tilbehør til retten; Kogte gulerødder i stave- og agurkestænger, Evt. Groft brød.

En hurtig, nem og meget sund ret!

Rigtig god appetit:-) til jer der får lyst til at prøve. 

Anmeld

1. december 2011

kristinasp-vb

her hjemme er kylling i karry alle 3 ungers ynglings og det tager 15 min

jeg smider gerne risen i mikro og kogen

tager 3-4 kylling filler op af fryseren  skære i strimler ned i varm gryde med lidt fes stof når det er steng og smuller godt  ryger der karry  i så lidt mel også røres der mælk i også risen gerne færdi og bon appetip og ungeren elsker det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.