What to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2011

Det er stadig mig-vb

Selvfølgelig er det et irritationsmoment at han reagerer så skuldertrækkende som han gør netop nu hvor du går på en knivsæg og hungrer efter lidt tryghed og handling..... Han virker jo lidt ligegyldig, og du kan jo rent faktisk kun gisne om han HAR læst og forstået din sms, eller om han blot har læst den kursorisk - man håber jo på det sidste, da det ellers vil være som at gnide salt i såret.... Heldigvis kan du jo beslutte om du skal sende den nye udtalelse med, eller om den gamle vil være bedre... Men nej, du er ikke urimelig....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2011

MAMMARAZZI-vb

Kan sagtens forstå, at du føler, at han pisser på dig. Selvom jeg ikke har været så synlig på det sidste, har jeg jo fulgt med i din situation fra sidelinjen. Jeg vil lige starte med at sige, at jeg synes, du har klaret det hele så flot - synes det er 'for sejt', at du har overskuddet og gå-på-modet til at kaste dig ud i nye udfordringer allerede nu.. Way to go ;) Jeg synes, at han ved at undlade at svare på din SMS signalerer, at han ikke synes det er så vigtigt for dig, at få et svar - tager dig for givet - håber på, at du ikke søger stillingen, hvis du ikke får en udtalelse. Der er ingen tvivl om, at du er en pligtopfyldende person, og er meget ærekær omkring dit job - og det tror jeg, han 'udnytter' lidt i alt det her :(

Anmeld

13. februar 2011

Johannamor-vb

Din leder er presset fra mange sider. Han har været nødt til at fyre en flok dygtige medarbejdere og har det ikke godt med det, han skal forsøge at få resten af lærerne til at arbejde positivt sammen, han skal klare skærene efter beskæringerne osv osv. Så du forventer for meget af ham, når du forventer, at han skal tage sig særligt af dig. Men samtidigt er du jo også presset, og du har behov for at han har det overskud til dig, som han bare ikke har... Det er situationen i en nøddeskal - derfor det kan være en god ide at komme ud af vagten så hurtigt som muligt! Ja, manden havde lovet dig en anbefaling til i fredags, og du var i din gode ret til at rykke ham. Men manden har altså også ret til at holde weekendfri og ferie og ikke tænke på alle de jobproblemer, som han skal forholde sig til til hverdag. Selv havde jeg aldrig 'visket' noget om et nyt job - han kan føle det som pression, og det kan jo også være, at du ikke får jobbet, og så bliver det et nederlag at involvere ham i bagefter. Så derfor: Skriv ansøgningen, brug evt. din gamle anbefaling - og kryds så fingre for at din tid på skolen er ved at være ovre. Får du ikke anbefalingen, før du møder din leder igen, så tag en snak med ham om, at det kan han altså ikke være bekendt - og at du forventer, at han tager sig god tid til at skrive noget godt, nu hvor han ikke nåede det som lovet.

Anmeld

13. februar 2011

Spunk-vb

Kære Charlotte. Selvom det er et irriterende svar at få, så vil jeg alligevel skrive det: Det er kun dig selv der ved hvad du egentlig vil. Måske kræver det en ekstra indsats fra din side at mærke hvad det egentlig er du vil - det kan godt blive sløret af f.eks. angst for forandring eller andre følelser. Men da din liste over fordele er længere end den over ulemper tænker jeg, at du måske har meget lyst... Ang. din chef. Jeg kan godt forstå at du føler dig trådt på, men jeg tror at du skal passe på med at tage det alt for personligt (selvfølgelig svært når du i forvejen er den udvalgte til fyring) - det har vi kvinder en tendens til. I mine ører lyder han som en typisk mandlig chef som ikke går så meget op i detaljer og som let kan glemme løfter (som måske blev afgivet letsindigt). Det kan være skideirriterende, men du må bare huske ham på det de 3-4 x som sikkert er nødvendige.

Anmeld

13. februar 2011

Spunk-vb

Men hey! Totalt fedt at du allerede har andre tilbud - det tegner da lovende for fremtiden. Ang. det med at brænde sine broer. Hvis du beslutter at tage jobbet så tag en snak med din chef når du giver ham beskeden. Fortæl ham at det er en god mulighed for dig fordi det er det du gerne vil i fremtiden og sig at du selvfølgelig er ked af det bøvl du giver ham (selvom det er løgn ;) ). Som sagt mener jeg, at kvinder som regel tager tingene mere personlige end mænd, så hvis du ikke siger grimme ting men bare forklarer tingene som de er og måske endda er rigtig ærlig og siger at du ikke kan klare en lang afsked, så har han jo ingen grund til at bære nag til dig - det vil hurtigt være glemt gætter jeg på.

Anmeld

13. februar 2011

Charlotte d. 17.-vb

Johannamor: Det er rigtigt fint med en anden indfaldsvinkel - jeg er helt indiskutabelt meget sensitiv og føler mig meget let urimeligt behandlet, jo nok især af min 'bøddel'. Der, hvor jeg mener, han træder helt ved siden af, er når han skriver en sms til mig og spørger om A, hvilket jeg straks svarer på og spørger ham om B - hvilket han ikke reagerer på. Særligt, når baggrunden for hans sms er en forglemmelse fra hans side. Mit spørgsmål havde været unødvendigt, hvis han havde holdt sit løfte i første omgang, så jeg synes, det er fair, at han 'rydder op' efter sin forsømmelse og som minimum fortæller mig, hvad jeg kan forvente. Mht. weekend- og feriefri, så har han mange gange sms'et i weekends og ferier og forventet et hurtigt svar, men nu skrev jeg jo til ham fredag eftermiddag, straks efter hans besked til mig, så hvis han ønskede at holde fri straks derefter, skulle han vel slet ikke have skrevet og spurgt mig om noget på det tidspunkt. Men - du har ret i, at jeg har nogle forventninger til ham, som i min optik er rimelige, men som nok vil føre til skuffelse på skuffelse, og at jeg skal drosle helt ned for håbet om at møde anerkendelse og en smule ekstra hensyntagen end normalt. Min tillidsmand er gået ind i 'sagen' nu og vil kontakte lederen. Det er måske i virkeligheden rigtigt dumt, når jeg reelt meget nødigt vil opfattes som uroskabende og et irritationsmoment, men jeg synes samtidig, han skal vide, at al hans snak om menneskelighed og hensyn osv. let virker som tomme ord, når han ikke kan vise den respekt at besvare et simpelt spørgsmål. Det er jo ikke udtryk for en forventning om, at han skal tage sig 'særligt' af mig - det er noget, jeg til enhver tid ville forvente.

Anmeld

13. februar 2011

Charlotte d. 17.-vb

Spunk skrev:
Men hey! Totalt fedt at du allerede har andre tilbud - det tegner da lovende for fremtiden. Ang. det med at brænde sine broer. Hvis du beslutter at tage jobbet så tag en snak med din chef når du giver ham beskeden. Fortæl ham at det er en god mulighed for dig fordi det er det du gerne vil i fremtiden og sig at du selvfølgelig er ked af det bøvl du giver ham (selvom det er løgn ;) ). Som sagt mener jeg, at kvinder som regel tager tingene mere personlige end mænd, så hvis du ikke siger grimme ting men bare forklarer tingene som de er og måske endda er rigtig ærlig og siger at du ikke kan klare en lang afsked, så har han jo ingen grund til at bære nag til dig - det vil hurtigt være glemt gætter jeg på.
Faktisk tror jeg, jeg i højere grad brænder broer ved at blive, fordi han helt tydeligt ikke kan finde ud af, hvor han har mig, og hvad han kan vente sig fra min side - selv om jeg har opført mig værdigt og 'voksent', så kan han jo reelt ikke vide, om jeg går og skaber intriger eller pludselig brænder sammen og flipper ud på ham. I øvrigt har han mere end antydet, at han ikke forventer at blive på skolen længe endnu, da denne proces har taget hårdt på ham, og han ikke er sikker på, han kan vende stemningen og blive opfattet som 'den samme som før'. Han har 'mistet sin uskyld' som leder, som han formulerer det.

Anmeld

13. februar 2011

Spunk-vb

Jamen så er der jo endnu mindre at frygte :) . Så må du bare finde ud af hvad du virkelig vil og gøre det. Men helt ærligt - måske er det sundt for dig at komme hurtigt væk derfra.

Anmeld

15. februar 2011

Polyp-vb

'Ulemper: - Det vil kræve megen energi og mange kræfter at blive kastet ind i nogle ukendte klasser nu og at skulle sætte mig ind i det stof, de skal til afgangsprøve i til juni, på så kort tid.' Det er altså ikke en ulempe i mine øjne - det viser da bare at du er fremme i skoene OG har en høj faglighed, der gør at du rent faktisk KAN gøre det! Mht fremtidige arbejdsgivere, så har jeg personligt ikke oplevet, at det på nogen måde var et problem at være fyret i en massefyringsrunde og være ærlig om det - alternativet er jo evt. et uforklarligt hul i CV'et - så på med krum hals og ud og få en på opleveren og selvværdet. Det ville for mig helt klart være den slags go, der ville få mig til at ansætte dig fremfor en, der bare lod stå til (det ved jeg godt, at man ikke nødvendigvis gør selvom man bliver til sidste sure dag) og blev tiden ud - det er jo også derfor man i det privat ofte fritstilles.

Anmeld

15. februar 2011

kongster-vb

Jeg synes du skal prøve at vende det rundt i hovedet, så det ikke er dit nuværende arbejde du går fra men noget nyt du går til. Og ja - gu er det da en kæmpe fordel når du skal søge job at du viser at du har drive. Du kan få nye erfaringer, prøve at undervise et nyt sted, få nye kompetencer etc etc. Alt sammen noget som en kommende leder vil klappe begejstret over. Det er jo bare at servere den som 'Så kunne jeg jo se at jeg ville få brug for nogle nye kompetencer og dem kunne jeg så få her og det ville jeg da gerne bruge tid og kræfter på' fremfor 'Jeg kunne ikke holde ud at være på min gamle skole mere'. Ang din leder, så tag en dyb indånding og lad det passere. Kræv naturligvis hvad du skal have af udtalelser etc men brug ikke energi på at spekulere over om han pisser på dig og om han har personlige følelser i klemme. Det dræner for meget af den energi du ikke har så meget af. Find ud af hvordan du får det du gerne vil have og kom så ud derfra. Ang om det ser ud som om du 'løber fra pladsen' så har du jo været så længe på skolen at ingen kan se dig som ustabil arbejdskraft og da især ikke fordi du tager et nyt job der giver nye kompetencer efter du er blevet fyret. God vind!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.