Åh, hvor er det svært!! Men I giver mig da noget at tænke over. Det eneste, der holder mig tilbage, er tanken om alt det ekstra arbejde - men damn, hvor vil jeg gerne være 'en gave fra himlen' på den anden skole, som virkelig er i nød, i stedet for at være 'den fyrede' på 'min egen'.
Overreagerer jeg, når jeg synes, min skoleleder pisser på mig? - her er seneste irritationsudladning:
Han har lovet mig en udtalelse før vinterferien. I går, sidste dag før ferien, gik jeg på kontoret for at hente den. Han var der ikke, men sekretæren lovede at spørge ham efter den - og forberedte mig på, at han godt kunne have glemt alt om sit løfte.
Jeg fik en sms af ham kl. 15.30 - 'Hej Charlotte, jeg skal nok lave din udtalelse færdig og har jo lovet det til vinterferien. Står du og skal bruge den her og nu, skal jeg nok få den færdig i dag. Men måske det kan vente lidt? Mvh.'
Jeg svarer med det samme: 'Hvis du kan nå at gøre den helt færdig til torsdag, er det fint, men ellers bruger jeg den gamle, du skrev til mig for fire år siden. Jeg vil selvfølgelig hellere vente på en god og gennemarbejdet en end have en, der er lavet i hast. Men er torsdag muligt? Mvh.'
Intet svar i går, intet svar i dag. I mellemtiden gik det op for mig, at ansøgningen skal være fremme torsdag. Samtidig besluttede jeg at involvere ham i, at jeg faktisk påtænker at søge et vikariat fra lige-om-lidt, da jeg gerne vil være forberedt på hans reaktion, hvis jeg stopper i utide.
Så skrev jeg igen sidst på eftermiddagen: 'Hej K. Jeg svarede på din besked i går, men du har ikke svaret på mit spørgsmål. Nu ser det lidt anderledes ud, da jeg skal have sendt en ansøgning allerede onsdag. Kan jeg skrive uddybende til dig på intranettet? - det gælder et vikariat, som begynder snart, og jeg vil gerne høre dit syn på sagen, før jeg søger det. Mvh.'
Han svarer en time senere: 'skal nok få den lavet hurtigst muligt. Mvh.'
For det første har han ikke skrevet den til den aftalte tid.
For det andet vælger han at sms'e mig (-jeg kontakter ham ALDRIG over sms, med mindre han selv skriver til mig først) - og jeg svarer straks, men han vender ikke tilbage med et svar på mit spørgsmål.
For det tredje er jeg helt sikker på, at han ikke har læst min sms i dag ordentligt - det er sket MANGE gange, at han kun læser overfladisk og ikke får halvdelen med, og jeg tror ikke på, han har læst, at det gjaldt et vikariat her og nu og altså rammer skolen og mine elever og giver ham en masse bøvl.
For det fjerde er det en led situation at sætte mig i, at jeg kommer til at opleve det som et pres fra min side, når jeg beder om udtalelsen - jeg turde jo knap nok rykke ham for den af frygt for, at han så ikke ville gøre sig umage med den. Den, han har skrevet til mig tidligere, var fantastisk, og han KAN lave en rigtig god en, hvis han giver sig tid - men nu føler jeg jo, at jeg 'tvinger' ham til at skrive den hurtigt.
Nå, men jeg gav ham muligheden for at fange, at jeg måske smutter om lidt, og det har han ikke kommenteret og formentlig ikke læst. Mon det lige gav mig ekstra stor lyst til at forsvinde i utide?
Er jeg urimelig, når jeg mener, han pisser på mig?
Anmeld