KH Bibi skrev:
Hvordan går det, Charlotte?
Er du kommet længere ud mod 'den anden side' eller er det lidt det samme endnu?
Jeg er kommet et pænt stykke, synes jeg, men jeg går stadig i sort indimellem. Det er ikke længere rent kaos i mit hoved, og jeg er meget bevidst om, hvad der sker. Fx gik det op for mig i sidste uge, at når jeg havde haft en rigtig god dag på arbejdet eller havde talt med min skoleleder på en god måde, så blev jeg enormt oplivet og glad - men at det bundede i, at jeg ubevidst bildte mig selv ind, at 'nu var det hele godt igen', og at nu var krisen ovre. Herefter skulle jeg så endnu engang forklare mig selv, at nej! - det hele var ikke ovre, jeg var/er stadig fyret.
Nu føler jeg selv, at jeg er godt på vej i nyorienteringsfasen - jeg er faktisk rigtigt nysgerrig efter, hvilken skole, jeg havner på til august. Jeg har sendt en uopfordret ansøgning og fået et meget positivt svar. Det var en rigtig sund oplevelse, fordi det også var med til at få mig til at erkende, at det altså er dér, jeg er nu - at jeg skal søge og have et nyt arbejde. Desværre skal vi hen til marts/april, før stillingerne bliver opslået, og det er svært at vente så længe, når jeg nu gerne vil gøre noget aktivt.
Jeg er holdt op med at tude om natten ved tanken om, hvad jeg skal gøre, hvis jeg IKKE får arbejde. Det hedder 'NÅR', ikke 'HVIS', jeg får arbejde lige nu. Jeg tænker, at det ikke hjælper mig det fjerneste at tage sorgerne på forskud - det bliver ikke lettere at stå arbejdsløs til august, fordi jeg har tudet ved tanken i januar og februar.
Og så skal jeg til psykolog på torsdag og glæder mig til at læsse af til en udenforstående.
Jeg føler mig stadig uforstående over, at det blev mig, og mine kolleger har alverdens vilde konspirationsteorier og gisninger, men jeg synes egentlig, jeg har fået 'parkeret' det spørgsmål inde i mit hoved som noget, jeg aldrig vil kunne få svar på eller forstå, og så må det være sådan.
Overordnet er jeg sikker på, jeg kommer stærkt tilbage i et nyt job, og jeg tror endda, det kan blive spændende at begynde et nyt sted.
Anmeld