Fyret!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2011

luj-vb

Øv også Charlotte. Jeg har selv prøvet at blive fyret (jeg er også lærer) I den kommune jeg arbejdede var der skolelukninger, og for at give plads til tjenestemændene fra de lukkede skoler, var vi 5 overenskomstansatte der blev fyret! Jeg var lige kommet tilbage fra barsel for vores 3. barn, da jeg blev kaldt ind på lederens kontor og modtog en fyreseddel. Begrundelsen var, som du også har oplevet, en gang hø. Der var ingen faglig begrundelse for at det skulle være mig der røg ud. Oven i købet oplevede jeg, at en kollega, på samme tid, søgte arbejde andet sted, og at der dermed blev en stilling fri, den blev f...... givet til den mandlige lærer, der havde været vikar for mig under barslen. Det gjorde ondt. Ledelsen gav som begrundelse, at der manglede mandlige lærere på skolen... Jeg blev meget ked, og havde lyst til at sygemelde mig de sidste 3 måneder, men jeg holdt ud, fordi elever og forældre næsten dagligt gav udtryk for at de var glade for mig. Jeg var så heldig, at en bekendt, som havde hørt om min fyring, anbefalede mig som hendes vikar, under hendes barsel. Og på den måde kom jeg i arbejde igen, uden at have nået at være arbejdsløs. Og jeg fryder mig over at sige, jeg er meget mere glad for min nye arbejdsplads. Det er en meget større skole, nogle skønne elever, mange fantastiske kolleger og ledelsen er der mere go i, end på den forrige skole. Jeg håber for dig at du kan være lige så heldig, og at du bliver, om ikke mere glad, så i hvert fald glad for din kommende arbejdsplads. Husk på, der er altid søde, dygtige, krævende, givende, søgende... elever der bare venter på at du kommer og er noget for dem. knus til dig. :skole:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

Charlotte d. 17.-vb

luj skrev: