Gode bøger efterlyses -

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2010

Spunk-vb

Louise skrev:
Lisa marklund har skrevet to der ligger uden for hendes genre.. Den ene hedder asyl og den anden hedder... Årh det vender jeg lige tilbage med. Men de er autentiske og handler om en kvinde der bliver forfulgt af sin ex i sverige. SÅ god. Men der er kun læsning til en aften , men tårer til en uge.
Den første hedder 'Forelskede sig til et mareridt'. Louise: Det vil måske glæde dig at høre, at der også er en 3er - den hedder 'Mias hemmelighed' og er skrevet af Maria Erisson selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

Spunk-vb

For øvrigt kan jeg klart tilslutte mig at Øst for paradis er fantastisk. Hvis det skal være chick lit er Sophie Kinsella og Marian Keyes de bedste. Krimi f.eks. Marklund eller Larsson. Nesbø er for mærkeligt hvis du spørger mig. Läckberg og Blædel er ok hvis du er til femikrimi. Personligt er jeg stor fan af Jane Austen - især Stolthed og fordom. Jeg har også haft nogle gode oplevelser med Magisk realisme - især Åndernes hus og portræt i sepia. Hvis du kan lide genren kan du også prøve Gabriel Garcia Marquez som efter manges mening er mesteren på området. Jeg har for nylig lånt en der hedder Sarahs nøgle som jeg glæder mig meget til at læse, men kan endnu ikke anbefale den... Handler om en pige der låser sin lillebror inde i et skab fordi nazisterne kommer - og bliver mere og mere desperat da hun opdager at hun ikke kommer hjem igen lige om lidt. Brudeskibet foregår lige efter anden verdenskrig og handler om en masse australske kvinder der har giftet sig med engelske soldater og som skal sejles til England. Det lyder lidt sært, men den var udmærket. Hvis du kan lide historiske romaner så er Maria Helleberg og Philippa Gregory gode.

Anmeld

11. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Hold da op! Det er jo lige før jeg må gå i hi til vinter :laugh: Glæder mig helt.

Anmeld

11. oktober 2010

Charlotte d. 17.-vb

Spunk skrev:
Nesbø er for mærkeligt hvis du spørger mig.
Smag kan ikke diskuteres - men hør nu LIGE her: Harry Hole er den skønneste, lækreste, sjoveste, prægtigste og mest sexede krimi-figur, verden endnu har set. Det nærmer sig blasfemi at kalde det 'mærkeligt'! Hrmppf!! Marklund og Läckberg, derimod - 'Hvem-henter-børnene-krimier'... (Betegnelsen er tyvstjålet fra en anmelder i JP og desværre ikke mit geniale påfund...) Men ja, Larsson er fin - og har æren for, at jeg glæder mig over at have ophævet min boykot af svenske femi-krimier. ;)

Anmeld

11. oktober 2010

Spunk-vb

Måske bemærkede du også at jeg skrev at Läckberg var ok - ikke god! Larsson kan vel næppe betegnes som femi-krimi... Harry Hole kan næppe betegnes som sympatisk, men interessant er han bestemt. Men jeg bryder mig ikke om hans plots - de er for usandsynlige - jeg kan bedre lide når det rent faktisk er realistisk at det kunne ske...

Anmeld

11. oktober 2010

Charlotte d. 17.-vb

Spunk skrev:
Måske bemærkede du også at jeg skrev at Läckberg var ok - ikke god! Larsson kan vel næppe betegnes som femi-krimi... Harry Hole kan næppe betegnes som sympatisk, men interessant er han bestemt. Men jeg bryder mig ikke om hans plots - de er for usandsynlige - jeg kan bedre lide når det rent faktisk er realistisk at det kunne ske...
Kærlighed gør blind - jeg elsker Harry, og det er nok derfor, jeg 'køber' selv de mest fortænkte plots... Og så havner han jo trods alt ikke i orkanens øje som gidsel, attentatoffer osv. osv. HVER gang - i modsætning til en vis fru Bengtzon ;) Eller gør han?

Anmeld

11. oktober 2010

Spunk-vb

True. Men jeg har også kun læst 4 Marklund og tager nu en lang pause, for det kan altså også blive nok.

Anmeld

12. oktober 2010

kongster-vb

Charlotte d. 17. skrev:
Smag kan ikke diskuteres - men hør nu LIGE her: Harry Hole er den skønneste, lækreste, sjoveste, prægtigste og mest sexede krimi-figur, verden endnu har set. Det nærmer sig blasfemi at kalde det 'mærkeligt'! Hrmppf!!
Selvfølgelig kan man da diskutere smag! Og Harry Hole har ca lige så meget personlighed som en daggammel karklud :) Jeg har aldrig kunnet se det skønne eller prægtige ved ham, selvom anmeldere og begejstrede læsere forsøger at overbevise mig om hvor unik han er. Næ du - 'Vindens skygge' - det er en krimi!. Jeg gjorde den fejl at læse Larsson-trilogien to gange og den vandt bestemt ikke ved nærmere bekendtskab. Første gang var den spændende og en page-turner, men anden gang kom jeg til at lægge mærke til sprog og dialog som bare var ringe og historie som slet ikke hang sammen. En kvindelig forfatter, der skriver alt andet end 'hvem henter børnene-krimier' (fantastisk udtryk) er Susanne Staun. Hun er godt nok speciel. Læs nogle af hendes 'Fanny Fiske' bøger.

Anmeld

12. oktober 2010

Spunk-vb

Stieg Larssons bøger var ok, men ikke så fantastiske som de er udråbt til, hvis du spørger mig. Var nok ikke blevet lige så populære hvis han ikke var død - ingen vil tale ondt om de døde.... Men det var nu Åsa Larsson vi talte om ;)

Anmeld

12. oktober 2010

kongster-vb

He :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.