For øvrigt kan jeg klart tilslutte mig at Øst for paradis er fantastisk. Hvis det skal være chick lit er Sophie Kinsella og Marian Keyes de bedste. Krimi f.eks. Marklund eller Larsson. Nesbø er for mærkeligt hvis du spørger mig. Läckberg og Blædel er ok hvis du er til femikrimi.
Personligt er jeg stor fan af Jane Austen - især Stolthed og fordom. Jeg har også haft nogle gode oplevelser med Magisk realisme - især Åndernes hus og portræt i sepia. Hvis du kan lide genren kan du også prøve Gabriel Garcia Marquez som efter manges mening er mesteren på området. Jeg har for nylig lånt en der hedder Sarahs nøgle som jeg glæder mig meget til at læse, men kan endnu ikke anbefale den... Handler om en pige der låser sin lillebror inde i et skab fordi nazisterne kommer - og bliver mere og mere desperat da hun opdager at hun ikke kommer hjem igen lige om lidt.
Brudeskibet foregår lige efter anden verdenskrig og handler om en masse australske kvinder der har giftet sig med engelske soldater og som skal sejles til England. Det lyder lidt sært, men den var udmærket.
Hvis du kan lide historiske romaner så er Maria Helleberg og Philippa Gregory gode.
Anmeld