Giver I penge til indsamlinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2010

Happymummy-vb

Med hensyn til Hus Forbi - der var et lille udmærket interview med en Hus Forbi-sælger på bagsiden for en månedstid siden ca. Han var misbruger - og misbrugere finansierer meget ofte deres misbrug gennem kriminalitet. Men han fortalte, at han de sidste 6-7 år havde kunne holde sig fra kriminalitet NETOP på grund af indtægten han nu fik fra salget af Hus Forbi. Så selvom jeg ikke har lyst til at finansiere andre menneskers misbrug, køber jeg gerne bladet (hvis ikke jeg har købt det allerede - mere generøs er jeg ikke, før jeg får en bedre indkomst). For selvom det ikke standser al kriminalitet, vil jeg gerne være med til at nedbringe risikoen for at få min cykel stjålet, blive bestjålet, slået ned eller få indbrud. Og så sælger de et produkt, de tigger ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

kongster-vb

Er privatskoler dyrere for staten end folkeskoler? Eller er det sådan at der er et tilskud pr barn svarende til hvad det ville koste staten at barnet gik i folkeskole og så betaler forældrene differencen?

Anmeld

12. oktober 2010

Happymummy-vb

kongster skrev:
Og dog - hvis jeg køber en japansk spillekonsol, et tysk fjernsyn, en italiensk bil, en amerikansk film, så sender jeg jo faktisk penge ud af landet. Mens hvis jeg sælger en serviceydelse til udlandet, så henter jeg penge hjem til landet.
:blush: Det har du selvfølgelig ret i... (Men Momsen! Momsen bliver i Danmark!)

Anmeld

12. oktober 2010

kongster-vb

Ikke hvis jeg køber det fra EU og over nettet ;)

Anmeld

12. oktober 2010

Happymummy-vb

Charlotte d. 17. skrev:
Jeg har jo børn på en ræverød friskole, og indimellem kommer jeg i tvivl, om jeg derved indirekte støtter en ultraliberal tankegang :dry:
Det dilemma er du nok ikke ene om at føle :laugh: Jeg vil lige indskyde, at jeg sådan set selv kunne finde på at benytte mig af fri-eller privatskole, hvis den lokale folkeskole ikke lige føltes rigtig til min egen søn. Men er vokset op med en mor, der mente, at fanden havde skabt privatskoler, og mors pegefinger kaster lange skygger... :laugh:

Anmeld

12. oktober 2010

Happymummy-vb

kongster skrev:
Ikke hvis jeg køber det fra EU og over nettet ;)
:huh: Damn... Nå ja, så tager jeg mine ord i mig igen :)

Anmeld

12. oktober 2010

Charlotte d. 17.-vb

ABC skrev:
Charlotte d. 17. skrev:
Jeg har jo børn på en ræverød friskole, og indimellem kommer jeg i tvivl, om jeg derved indirekte støtter en ultraliberal tankegang :dry:
Det dilemma er du nok ikke ene om at føle :laugh: Jeg vil lige indskyde, at jeg sådan set selv kunne finde på at benytte mig af fri-eller privatskole, hvis den lokale folkeskole ikke lige føltes rigtig til min egen søn. Men er vokset op med en mor, der mente, at fanden havde skabt privatskoler, og mors pegefinger kaster lange skygger... :laugh:
Og jeg er folkeskolelærer og stolt af det, og min mor var folkeskolelærer og stolt af det, og jeg gik i en totalt konservativ privatskole for det bedre borgerskabs børn - og valgte altså den helt modsatte type privatskole til MINE børn... Jeg føler dog ikke, jeg har valgt folkeskolen fra for mine børn, men at jeg dengang tilvalgte en ganske bestemt friskole til dem - og fravalgte jeg noget, var det ligeledes en ganske bestemt folkeskole. Det er jo det, der gør det så speget - ikke to folkeskoler er ens, og jeg kan ikke ha´ den der principdiskussion om 'folkeskolens' plusser og minusser, fordi der ikke er to, der er ens.

Anmeld

12. oktober 2010

Charlotte d. 17.-vb

- Og så er der altså også noget Grundvig-Koldsk kulturarv og tankegang, som trives fantastisk i friskolerne, men som jeg har meget svært ved at få øje på i folkeskolerne efterhånden.

Anmeld

13. oktober 2010

Polyp-vb

vi med børn i privat- og friskoler betaler jo altså også skat (eller nogen af os gør jo da i hvertfald ;-D ), så hvis statstilskuddet per barn i privatskoler skal bortfalde, så skal vores skat vel sættes tilsvarende ned? Og hvad med jydske skoler med svømmehal og lækre omgivelser betalt med bloktilskud og lignende..de københavnske folkeskoler er jo ikke ligefrem moderne og har optimale forhold??? Jeg undres i hvertfald over forskellen når vi er rundt til turneringer i landet og ser ret markante forskelle. Men denne del af diskussionen burde måske have sin egen tråd?

Anmeld

13. oktober 2010

Happymummy-vb

Det var nu også bare pointen med, at privatskoler kun er delvis finansieret af forældrene, og meget afhængige af offentlige midler, jeg ville have med :) De to tekststykker har jeg bare sakset, de politiske undertoner har jeg ikke selv lagt ind - og af samme grund indsat kommentaren om 'surkommunistisk' - netop fordi den ufaglærte fra Randers jo egentlig ikke betaler for direktørens barn - men begge betaler til den samlede pulje.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.