Jeg er nok meget traditionel...
Elsker julen og alt hvad der hører til, vrænger ikke på næsen fordi maden, pynten, træet, og alle de andre ting ikke er som jeg ville gøre.
Men efter jeg mistede min mor, så er der nogle ting som har fået en større betydning for mig.
Det, at vi er sammen 1. juledag hos min far, alle mine søskende og kærester og nevøer, at vi hygger os og spiller spil, at vi får god og let mad.......Og går på kirkegården og hilser på min mor.
Juleaften er det klart ænder der bliver lavet, når jeg holder juleaften, men jeg laver gerne en flæskesteg til min far, der godt kan lide et lille stykke af det foruden anden.
De brune kartofler skal vi have, rødkålen ligeså, den gode sovs, ris a la mande m kirsebærsovs......... glæder mig allerede, og ved at jeg ikke kan spise ret meget af det alligevel ovenpå operationen :laugh:
Min biologiske far har jeg ikke holdt jul med i 25 år, og det er hans valg, vi børn blev valgt fra dengang mine forældre blev skilt, og at han nu er ensom og har en fordrukken kæreste, det er hans eget valg....
Jeg får ikke dårlig samvittighed over at han sidder selv!
Derimod ville jeg blive rigtig ked af det, hvis min far, stedfar, skulle sidde selv.
Min svigermor har ikke kontakt med hendes anden søn, så hvis ikke hun er sammen med os og min familie, så sidder hun selv, og det bryder jeg mig ikke om......
Anmeld