Egen fødselsdag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2010

kongster-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Så vil holder faktisk mere vores fødselsdage udelukkende for børnenes skyld og på børnenes præmisser med flag og balloner, og alt det vi ved ungerne elsker at spise :laugh: Men jeg synes på ingen måder det er særlig hyggeligt!
Det er da egentlig lidt trist at vi allesammen fejrer vores fødselsdage 'for børnenes skyld' og med alt det de elsker og familien fordi ungerne synes det er hyggeligt osv. Der er jo 100 tråde om børnefødselsdage - hvordan man laver den perfekte skattejagt, den perfekte kage, den perfekte gave og derudaf. Samtidig virker det ikke til at ret mange mener at de selv bør fejres. Jeg selv inklusiv. Den ene dag om året burde vi da give den gas med alt det VI gerne vil! Om det er at fejre den alene, med voksenfest, slet ikke, tage på rejse, drikke cocktails med veninder. Nej - i år vil jeg fandengalemig fejres vil jeg! Jeg vil invitere nogle veninder i byen eller til middag og så må det være 14 dage efter fødselsdagen hvis det passer bedst!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2010

Trunte K-vb

kongster skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
Så vil holder faktisk mere vores fødselsdage udelukkende for børnenes skyld og på børnenes præmisser med flag og balloner, og alt det vi ved ungerne elsker at spise :laugh: Men jeg synes på ingen måder det er særlig hyggeligt!
Det er da egentlig lidt trist at vi allesammen fejrer vores fødselsdage 'for børnenes skyld' og med alt det de elsker og familien fordi ungerne synes det er hyggeligt osv. Der er jo 100 tråde om børnefødselsdage - hvordan man laver den perfekte skattejagt, den perfekte kage, den perfekte gave og derudaf. Samtidig virker det ikke til at ret mange mener at de selv bør fejres. Jeg selv inklusiv. Den ene dag om året burde vi da give den gas med alt det VI gerne vil! Om det er at fejre den alene, med voksenfest, slet ikke, tage på rejse, drikke cocktails med veninder. Nej - i år vil jeg fandengalemig fejres vil jeg! Jeg vil invitere nogle veninder i byen eller til middag og så må det være 14 dage efter fødselsdagen hvis det passer bedst!
:flag: :klap: :flag: :klap: :flag: :klap: Go kongster, god fest :cheer:

Anmeld

5. september 2010

Det er stadig mig-vb

kongster skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
Ja, og det er jo ikke engang fordi jeg er stavnsbundet, kæresten ville da kun synes det var hyggeligt hvis jeg selv fyrede den af, og ville 100% tage ungerne med til Sverige et par dage (en weekend), og siger hvert år, at jeg da bare skal gøre hvad jeg har lyst til. Men så kommer Mor-dialogen, bliver ungerne nu skuffede, hva' nu hvis der ikke er så mange der kan på det tidspunkt, og hvad skal vi egenlig lave, og kan jeg overskue hvis det skulle ende med tømmermænd, og det er jo koldt i Januar og man er jo så mættet på fornøjelser osv osv osv. Men JOW, jeg tror fandeme også JEG vil holde mig en voksen fødselsdag næste gang!!!!!!! :laugh:

Anmeld

5. september 2010

Kirle-vb

Jeg fejrer min fødselsdag helt vildt! Har altid gjort det og vil altid gøre det! :) Er nok så selvcentreret når det kommer til stykket at jeg synes det er for fedt at jeg lige blev født på den dag ;) Og det er helt fast. Morgenbord med gaver fra umiddelbar familie. Evt. fejring på job/skole men oftest holder jeg fri og bare er mig. Lader op til aftenen med massage, frisør, shopping eller hvad det nu er og om aftenen er der enten fest, hvis det er i weekenden eller bare fin middag med lidt(nu) vin og dessert. Har så store forventninger til min fødselsdag at jeg næsten hvert år ender med at blive lidt skuffet. Det er egentlig kun når det er runde fødselsdage at jeg ikke får fødselsdagsblues bagefter. Men så er det godt at julen ligger lige om hjørnet efter min fødselsdag og min kæreste og søn umiddelbart efter ;) Så er der ikke tid til alt det pjat :)

Anmeld

5. september 2010

Laurie-vb

Jeg har fødselsdag sidt på måned (er Vægt)... husker forresten en af mine bedste fødselsdage, jeg gik på voksenunderviser kursus ved KDAS. og vi Vægterne havde besluttet, at holde fælles fødselsdag med klassen... Vi tog hver (Vægterne) noget med til morgenmad.... det var RIGTIGT hyggeligt. Pyntet osv... Vægterne kan jo det med skønhed, ikke ;) En anden god fødselsdag var i 2005.. jeg var alene og lidt ked af det. Så var der en kvinde fra et netforum der foreslog, at vi skulle fejre det sammen... Vi havde faktisk aldrig set hinanden, men jeg kunne kende hende på den buket hun havde til mig... vi var hos Tante T på Vesterbro og få os kaffe og kage... glemmer det aldrig. Ellers plejede jeg at invitere børnene ude... altså gik vi fx. til bowling/spisning... men økonomi er ikke til det i år. Må se, hvad vi laver.. Laver nok noget spændende hjemme... og bager en kage. Ellers glemmer de helt, at jeg har fødselsdag...

Anmeld

6. september 2010

Titte-vb

Kirle skrev:
Jeg fejrer min fødselsdag helt vildt! Har altid gjort det og vil altid gøre det! :) Er nok så selvcentreret når det kommer til stykket at jeg synes det er for fedt at jeg lige blev født på den dag ;) Og det er helt fast. Morgenbord med gaver fra umiddelbar familie. Evt. fejring på job/skole men oftest holder jeg fri og bare er mig. Lader op til aftenen med massage, frisør, shopping eller hvad det nu er og om aftenen er der enten fest,
hvis det er i weekenden eller bare fin middag med lidt(nu) vin og dessert.
Hvorfor kun lidt nu???? :woohoo: Har så store forventninger til min fødselsdag at jeg næsten hvert år ender med at blive lidt skuffet. Det er egentlig kun når det er runde fødselsdage at jeg ikke får fødselsdagsblues bagefter. Men så er det godt at julen ligger lige om hjørnet efter min fødselsdag og min kæreste og søn umiddelbart efter ;) Så er der ikke tid til alt det pjat :)
:woohoo:

Anmeld

6. september 2010

Titte-vb

Jeg eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelsker at fejre min fødselsdag, :laugh: at planlægge dagen, invitere gæster, have familien på besøg, gå ud at spise med min mand, nyde dagen, for jeg går aldrig på arbejde på min fødselsdag. Er vædder, så har jævnligt fødselsdag omkring påske, holder faktisk altid ferie ved den tid.... :laugh: Er faktisk allerede igang med at planlægge min 40 års fødselsdag som er om halvandet år, men jeg ved jo ikke hvordan verden ser ud til den tid, men jeg gør mig mine tanker!!

Anmeld

6. september 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Vores fødselsdage er heldigvis jævnt fordelt.. Jeg beslutter hvert år at nu skal den fandnme have skal den. Og ender så med at invitere hele familien til boller og kakao. Pga stor familie er det altid delt over to dage. Min mands er lige sådan.. Vi har besluttet at holde en brag af en fest, en sommer uden at det er i anledning af noget som helst. Alma's 1 års fødseldag kommer til at vare nogle dage. lørdag eftermiddag med den mødrende del af vores familier, lørdag aften med gudforældre og deres småbørn, søndag eftermiddag med den fædrende del af vores familier og mandag for dagplejen..

Anmeld

6. september 2010

Lars F-vb

kongster skrev:
Holder I allesammen fødselsdage hvor I inviterer familien??
Familien bliver inviteret til børnefødselsdag. Og til juleklip og glögg og til brunch en alm. kedelig søndag - men ikke til voksenfødselsdag.

Anmeld

6. september 2010

Lars F-vb

kongster skrev:
Nej - i år vil jeg fandengalemig fejres vil jeg! Jeg vil invitere nogle veninder i byen eller til middag og så må det være 14 dage efter fødselsdagen hvis det passer bedst!
Fedt - go for it. Hos os holder vi ikke min fødselsdag; siden jeg var 12-13 år har jeg helst villet være fri. Jeg får et par gaver ved morgenbordet og gør måske lidt ekstra ud af middagen, men ikke mere. Fruens fødselsdag plejede vi et fejre ved at gå ud og spise rigtig god mad, og måske i teateret eller noget, bare os. Efter at der er kommet børn til finder vi en måde at holde samme koncept, hvor datteren osse kan være med - en dag hvor vi går ud sammen og gør noget særligt, og spiser godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.