Egen fødselsdag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.968 visninger
37 svar
0 synes godt om
4. september 2010

kongster-vb

Jeg har fødselsdag d. 17. september. Og jeg elsker at have fødselsdag. I år havde jeg - igen - planer om fest og folk og kulørte drinks og musik, men - igen - bliver det en stille aften med sushi og champagne. Hyggeligt og rart, men ikke helt så festligt som jeg kunne ønske. Vi fejrede jo datteren to dage i træk i sidste weekend og næste weekend skal vi holde fødselsdagsfest for klassen. Jeg skal undervise i Århus hele næste uge. I dag er stort set gået med fest i fritten. Og det ene med det andet og det ender altid med at jeg ikke gider flere arrangementer og glemmer at fejre mig selv. Gemalen har tilbudt at arrangere alt, købe ind og lave mad, men jeg har stadig mere lyst til en rolig aften. På den anden side ærger det mig lidt. Flere år har jeg også villet i sommerhus en weekend m veninder og fejre fødselsdag på den måde. Det bliver bare aldrig til noget. Hvordan med jer? Får den fuld skrue med børnene og så er egen fødselsdag noget med en bøf og et glas vin? Eller hvad gør I? Jeg har dog tænkt mig at holde hjemmearbejdsdag på selve dagen og tage nogle afspadseringstimer og gå ud og shoppe lidt og hygge mig med god tid. Og gemalen tager nok en times tid hjemme når ungerne er afleveret og inden han tager på job, så mon ikke han forkæler mig lidt også?? ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2010

Johannamor-vb

Før jeg fik børn holdt jeg altid pigefødselsdage, hvor jeg inviterede alle de piger, jeg kendte rundt omkring fra til en rigtigt hyggelig ikke-juleagtig dag i december. Men det gør jeg jo så ikke mere... Nu holder vi (fødselsdag med 6 dages mellemrum)fælles familiefødselsdag, hvor den ene og anden side af familien samles - eller i hvert fald dem af dem, der ikke har julefester i programmet allerede. Det er hyggeligt - ikke mindst for børnene, når alle er samlet omkring dem. Men det er ikke helt let at holde enfest, hvor alle, vi har lyst til at se, kan komme, og hvor vi ikke selv ligger halvvejs brak. For os er den største udfordring, at jeg synes, vi bør holde fødselsdag hjemme sammen med børnene på selve dagen. Og spise fx sushi (på min fødselsdag) og and (på min mands). Og det er ikke nemt, når der jo altså også er julefrokoster, vi synes, vi vil gå til. Et kig i kalenderen holder os dog fri af fredage de næste år - og så er børnene vel store nok til at forstå, at man godt kan fejre sin fødselsdag en anden dag end selve dagen.

Anmeld

4. september 2010

Trunte K-vb

Jeg elsker også at have fødselsdag, jeg elsker at have gæster, men jeg elsker bestemt ikke alt det op til hvor der skal gøres klar :angry: . En af de ting, jeg klart er blevet bedre til med årene er at give slip på mine forventninger og bare hygge mig som dagen nu er. Min hemmelige drøm er at surpriseparty hvor jeg ingenting skal lave, men er alt for neurotisk omkring arrangementet til at dét ville være godt. Så det må være sådan lige nu mens vi har små/hjemmeboende børn og så må det komme når jeg får overskud til det - ellers var det (ikke jeg) ikke vigtigt nok :silly:

Anmeld

4. september 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg bryder mig ikke om at holde mine egne fødselsdage, men jeg er glad for at fejrer ungerne og kæresten. Jeg synes det er lidt kedeligt at holde fødselsdag for mig selv, orker ikke lave kage og boller og så selv spise det også (min kæreste kan ikke lave den slags) og DESVÆÆRE bor mine veninder så langt væk, at det næsten er umuligt at kunne få alle sammen med + at de altid har enormt dumme arbejdstider, så det ender altid med mig og ungerne, min Mor og et par af de veninder der kunne få presset det ind. Det er også lidt irriterende med fødslesdag d 5 Januar, for der har man ligesom fået nok af julehalløjet og nytårskonfettien ligger næsmest stadig i vindueskarmen, og mine veninder er ALTID på kur (sådan noget nytårsforsæt) eller er holdt op med at ryge og sidder og knurre :laugh: Har overvejet at bestille mad fra kokken og jomfruen og købe kagen fra La Glace nu når jeg fylder rundt næste gang, og så gå på druk efterfølgende, alene og gammel :laugh:

Anmeld

4. september 2010

Bellis-vb

Sidse weekend holdt jeg min 30års fødselsdag :laugh: Det var uden børn, med kulørte drinks, musik, rundbold, quiz og udklædning - det var fandme sjovt :woohoo: Som regel bliver det stille middag, boller og lagkage med børn og familie - men 30 år, så skulle den have. Sendte invitationer ud et godt stykke tid før, det var Kom Som En Kendt tema. Indkøb og planlægning foregik dagen før (arbejder klart bedst under pres :laugh: ) og det var en skide god fest. Og tak til kaktus pillen - som gjorde søndagen helt Ok B)

Anmeld

4. september 2010

kongster-vb

God idé!!! For det er jo netop det - man giiider ikke stå i køkkenet for egen fest i en uge. Sidste år tog jeg mig sammen og holdt café torsdag på min fødselsdag. Hele lejligheden var lavet om til café med 7-8 forskellige kager, masser af the, kaffe, kakao og hvide duge og pæne kopper. Åbent hus og masser af folk forbi. Det var hyggeligt, men jeg brugte også hele min fødseldag til at blive klar til det :-( Jeg vil have en fødselsdag som da jeg var barn, som blev arrangeret af usynlige hænder uanset hvor ubelejligt det var!

Anmeld

4. september 2010

Charlotte d. 17.-vb

Min egen fødselsdag siger mig ikke ret meget, jeg 'behøver' den egentlig ikke. Jeg kan godt lide at have gæster, men det er - mindst - lige så fint for mig at invitere folk i løbet af året på 'tilfældige' datoer uden anden anledning end lysten til at se nogle mennesker. Nu har jeg så også fødselsdag på et åndssvagt tidspunkt, ti dage før jul, hvor både økonomien, det fysiske overskud og tiden let kan bruges til noget andet. På hverdage orker jeg ikke at tage ud at spise eller have gæster - jeg synes, det trækker tænder ud, når man har været på arbejde og skal tidligt op igen næste morgen. Måske et alderstegn? Så jeg inviterer altid familien og de allernærmeste venner til kaffe og kage på den lørdag eller søndag, der er tættest på selve dagen, og så er det det. Men næste gang fylder jeg 40, og dét vil jeg gerne markere - det passer mig egentlig fint at gøre det 'ordentligt' hvert 10. år. Jeg planlægger nu ikke at holde noget før til næste sommer - vi skal have konfirmation til foråret, og så satser jeg på, der er nogle gode rester i form af drikkevarer. Jeg overvejer kraftigt en 'Bree-spree' - et sammenskudsgilde, hvor alle skal medbringe en ret, der er Bree fra Desperate Housewives værdig. Så giver jeg drikkevarerne og kødet, og så er det op til gæsterne, om de også vil medbringe en gave. Jeg er så absolut til det uhøjtidelige og afslappede, når jeg selv skal fejres.

Anmeld

4. september 2010

Charlotte d. 17.-vb

Bellis, mig, Helene - 30, 40, 50?

Anmeld

4. september 2010

Det er stadig mig-vb

Charlotte d. 17. skrev:
:blush: :blush: men jeg holder mig UTROLIGT godt, ligner kun en på...44!!!! :laugh:

Anmeld

4. september 2010

Charlotte d. 17.-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Charlotte d. 17. skrev:
:blush: :blush: men jeg holder mig UTROLIGT godt, ligner kun en på...44!!!! :laugh:
Jamen, min strategi for at overleve at runde de 40 er faktisk at se på alle de 50-årige omkring mig og tænke, at de da egentlig også ser ud som om, livet langt fra er forbi - når jeg så nærmer mig de 50, vil jeg se på de 60-årige - osv. Og da min mormor runder de 90 til foråret og slet ikke er færdig med at nyde livet - om end i et langsomt tempo - så synes 40 pludselig at være meget ungt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.