Min egen fødselsdag siger mig ikke ret meget, jeg 'behøver' den egentlig ikke. Jeg kan godt lide at have gæster, men det er - mindst - lige så fint for mig at invitere folk i løbet af året på 'tilfældige' datoer uden anden anledning end lysten til at se nogle mennesker.
Nu har jeg så også fødselsdag på et åndssvagt tidspunkt, ti dage før jul, hvor både økonomien, det fysiske overskud og tiden let kan bruges til noget andet.
På hverdage orker jeg ikke at tage ud at spise eller have gæster - jeg synes, det trækker tænder ud, når man har været på arbejde og skal tidligt op igen næste morgen. Måske et alderstegn?
Så jeg inviterer altid familien og de allernærmeste venner til kaffe og kage på den lørdag eller søndag, der er tættest på selve dagen, og så er det det.
Men næste gang fylder jeg 40, og dét vil jeg gerne markere - det passer mig egentlig fint at gøre det 'ordentligt' hvert 10. år. Jeg planlægger nu ikke at holde noget før til næste sommer - vi skal have konfirmation til foråret, og så satser jeg på, der er nogle gode rester i form af drikkevarer. Jeg overvejer kraftigt en 'Bree-spree' - et sammenskudsgilde, hvor alle skal medbringe en ret, der er Bree fra Desperate Housewives værdig. Så giver jeg drikkevarerne og kødet, og så er det op til gæsterne, om de også vil medbringe en gave. Jeg er så absolut til det uhøjtidelige og afslappede, når jeg selv skal fejres.
Anmeld