Respekt for andres mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2010

kongster-vb

God idé med prikket. Jeg vil også gerne prikkes til, hvis jeg støder nogen. Så slipper vi forhåbentlig også for opsparet vrede, som pludselig slippes løs helt uden for kontekst :-) Mht sårende bemærkninger, så er jeg ganske upåvirket af hvad der siges herinde. Hvis nogen bliver kede af hvad jeg skriver, så vil det nok påvirke mig, men at nogle bliver vrede og siger grimme ting - det ødelægger altså ikke min dag...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2010

Det er stadig mig-vb

kongster skrev:
God idé med prikket. Jeg vil også gerne prikkes til, hvis jeg støder nogen. Så slipper vi forhåbentlig også for opsparet vrede, som pludselig slippes løs helt uden for kontekst :-) Mht sårende bemærkninger, så er jeg ganske upåvirket af hvad der siges herinde. Hvis nogen bliver kede af hvad jeg skriver, så vil det nok påvirke mig, men at nogle bliver vrede og siger grimme ting - det ødelægger altså ikke min dag...
Præcis, det ødelægger heller ikke min. Men min opfattelse er lidt, at nogen herinde tager det meget nær og kommer til at ruge lidt over nogle ting, som SÅ kommer ud på andre tidspunkter og i andre sammenhænge. Nu fik jeg så lige den der med mobbetråden serveret, som jeg fuldstændig havde glemt alt om, men som åbenbart havde såret Soap, og så måtte jeg gå tilbage til tråden og genopfriske, og SÅ undskylde. Selvom jeg egentlig ikke føler at det jeg skrev (forhold til alt det andet der står) bærer nogen særlig del i trådens udfald. Men igen, sådan er folk så forskellige. Og hvis nogen synes jeg har været grov og kommet med 'kække kommentarer' jamen så SORRY da! :)

Anmeld

31. august 2010

kongster-vb

Jeg tror du har ret, men finder det lidt trist at folk går rundt og ruger over tingene derude. Det er jo her, som alle andre steder. Man lærer nye folk at kende, nogen svinger man med, andre ikke. Jeg ser det som et sted at møde folk, som jeg aldrig ville møde IRL. Normalt ser jeg mest folk, som har samme uddannelse, job, livsstil, holdninger som jeg selv og det er fedt at få andre vinkler her. Når der er nogen, som jeg bare ved jeg ikke svinger med og ikke er enig med og vi heller ikke kan finde en 'fælles tone' - jamen så er det heller ikke deres indlæg jeg bruger mest tid på eller deres kommentarer jeg svarer på. Det er ikke en bevidst 'jeg holder dig udenfor' holdning, men et ønske om at bevare en god tone her. Derfor overrasker det også hvis nogen føler sig trådt over tæerne. Det beklager jeg da.

Anmeld

31. august 2010

Charlotte d. 17.-vb

Jeg opfører mig bestemt anderledes her end sammen med familie og venner. Når jeg er dybt uenig med mine nære, kan jeg diskutere med dem på en helt anden måde end her. Vi holder jo - næsten - ubetinget af hinanden og 'har råd til' at give hinanden nogle indforståede los over skinnebenet, uden at det medfører uvenskab og nag og nid. Hvis fx min allerbedste veninde anonymt skrev et læserbrev eller debatindlæg om et emne, vi er uenige om, kunne hun uden tvivl let få mig helt op i det røde felt. Når vi er uenige, er vi det for alvor, og så ligner vi samtidig hinanden så meget, at hun ville kunne provokere mig vanvittigt. Det lykkes hende aldrig IRL, fordi hun har så meget på pluskontoen hos mig, at jeg ikke kan blive sådan for alvor forarget eller harm over hendes holdninger. Desuden tør vi, når det virkelig er 'store' emner, vi er uenige om, konfrontere hinanden på en anden måde, end jeg ville kunne med en 'fremmed' debattør, hvis tærskel og baggrund, jeg ikke kender. På debatsteder sker der let det, at man gør andre debattører synonyme med deres holdninger, fordi man ikke kender så meget andet til dem end 'hende, der synes, at....' og 'hende den firkantede' osv. Det er en fordel, fordi man så - ideelt set - kan koncentrere sig om emnet og fokusere på det uden at blande hinandens personligheder ind i det. Og det er en ulempe, fordi man ikke aner, om den firkantede nu også er så firkantet, eller om hun i virkeligheden er noget af det 'rundeste runde' og mest tolerante og kærlige IRL - men bare har en skarp måde at formulere sig på her. Her på VB er det så lidt anderledes, fordi vi er en relativt lille kreds og efterhånden 'kender' hinanden ret godt. Det betyder, at vi er - næsten - lykkeligt fri for 'Du er bare for langt ude'-bemærkninger, men det medfører måske også, at vi lidt hurtigere har paraderne oppe, fordi vi tror, at vi ved, at X eller Y nu igen vil 'disse' vores holdning ligesom i en tråd for to måneder siden - og det er måske slet ikke X´s eller Y´s intention. Jeg går ikke og ruger over diskussioner, vi har herinde, men jeg kan godt blive frustreret og ærgerlig, også, når jeg har slukket for pc´en, når jeg har oplevet uretfærdigheder herinde og synes, at nogen konsekvent og med fuldt overlæg chikanerer andre. Det er en facet af livet, jeg ikke bryder mig spor om at blive konfronteret med - hverken her eller IRL.

Anmeld

31. august 2010

Det er stadig mig-vb

Enig! Folk herfra er også en del anderledes end dem jeg normalt er sammen med, men det er så det jeg synes er lidt rart. Omvendt kommer der så også nogle problemstillinger herinde, som jeg ikke kender her ude fra og som tiltider hægter mig lidt af (fordi det ofte er så småligt) at jeg ikke rigtigt kan forsone mig med det her bag skærmen..... Det skal jo heller ikke være sådan at man ikke kan skrive noget, fordi der så sidder nogen og udplukker linjer som de ikke bryder sig om og gør dém til genstand for dårlig tone. Vi er mange mennesker, og vi har allesammen forskellige meninger, hvilket jo er dét der er en del af charmen! Og det kan være svært at skrive på en måde, så alle synes det er godt og rigtigt (det kan man jo ikke!) og der vel nok altid være nogen der føler sig truffet selvom man ikke engang nævner navne eller med vilje hentyder til nogen i debatten.....

Anmeld

1. september 2010

Soap-vb

Helene der er nu forskel på at såre nogen og opføre sig respektløs og jeg mener det var det sidste du gjorde For som,og jeg mener faktisk det var dig selv som skrev det, fordi alle de andre gør det behøver du ikke at gøre det Det var heller ikke din plads at skrive noget, men Kongsters egen Og jeg ka ærligt ikke se hvordan du ikke kan have respekt for om jeg syns kongster er en lousy moderator, du kan vælge ikke at være enig og det er jo helt ok, men du blandede dig og det er sgu respektløs

Anmeld

1. september 2010

Møe-vb

Tak for alle jeres meninger! Håber det giver lidt stof til eftertanke... Savner dog stadig svar fra nogle stykker som er stordebatører herinde... men det komer jo nok en anden gang :) Lad respekten for andre styre debatten fremover.

Anmeld

1. september 2010

Det er stadig mig-vb

Soap skrev:
Helene der er nu forskel på at såre nogen og opføre sig respektløs og jeg mener det var det sidste du gjorde For som,og jeg mener faktisk det var dig selv som skrev det, fordi alle de andre gør det behøver du ikke at gøre det Det var heller ikke din plads at skrive noget, men Kongsters egen Og jeg ka ærligt ikke se hvordan du ikke kan have respekt for om jeg syns kongster er en lousy moderator, du kan vælge ikke at være enig og det er jo helt ok, men du blandede dig og det er sgu respektløs
Kærligt ment Soap, kom nu ind i kampen og glem de gamle debatter. Jeg har undskyldt og så er den ikke længere!! Solen skinner og livet er herligt! Lad være at bruge tid på bagateller men se den dybere mening og nyd du er til. For når alt kommer til alt - så kan du ikke bruge det til en skid. :)

Anmeld

1. september 2010

Soap-vb

Helene jeg svare på tråd som du har konfereret med kongster , det er vel min ret så vel som din Men du har så evigt ret , jeg kan ikke bruge noget af al et kælling fnidder herinde fra til en skid

Anmeld

1. september 2010

Det er stadig mig-vb

Soap skrev:
Helene jeg svare på tråd som du har konfereret med kongster , det er vel min ret så vel som din Men du har så evigt ret , jeg kan ikke bruge noget af al et kælling fnidder herinde fra til en skid
Præcis! Det er jo dét jeg hele tiden har sagt :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.