Respekt for andres mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2010

NikiFin-vb

Johannamor skrev:
Jeg ved ikke, hvad det er for mennesker, du kender, hvor du oplever at blive smilet til og stukket i ryggen efterfølgende, og hvordan du omgåes mennesker andre steder end her. Men jeg ved, at jeg aldrig selv ville beskrive min opfattelse af min omverden på den måde. Selvfølgelig er jeg ikke gode venner med alle altid, og selvfølgelig har jeg været i pressede situationer på jobbet, hvor det har været svært at finde ud af, hvordan man skal omgåes bedst muligt. Men jeg synes virkelig aldrig, jeg har oplevet det, du beskriver, at du ofte oplever.
du må ikke forstå mine ord bogstaveligt, ingen har stukket mig med kniv indtil nu. Jeg mener mere at nogle folk er meget venlige, man tror de er venner og virkelig velmenende men i et øjeblik opfører de helt omvendt. Ikke alle, men nogle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2010

Johannamor-vb

du må ikke forstå mine ord bogstaveligt, ingen har stukket mig med kniv indtil nu.
Jeg havde bestemt heller ikke forestillet mig, at du havde været involveret i knivstikkerier på andet end det mentale plan... Og jeg vil stadig sige det samme: Sådan oplever jeg på ingen måde menneskene omkring mig.

Anmeld

31. august 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg synes det er meget MEGET lettere at kommunikerer med mennesker i den virkelige verden. I den virkelige verden er der jo plads til smil, glimt i øjet og en trækken sig tilbage og lytte, som ikke virker så godt på skrift. På skrift er jeg firkantet, tangerende til at lyde bedrevidene, hvilket absolut IKKE er sådan jeg er herude - tværtimod. Og det er heller ikke med vilje jeg kommer til at udtrykke mig som værende selvfed, men skyldes nok at jeg ikke er så god til at få formuleret mig i korthed på skrift. Jeg er nok den eneste Mor på skolen der kan få en fritagelse fra sidste matematiktime til at fylde en A4 side! (fniis). Jeg synes selv jeg debatterer herinde på acceptabelt niveau, og glatter også gerne ud, eller svarer på indlæg alle andre tilsyneladende ikke gider svare på. Hvis jeg tiltider lyder harsk, så er det ikke noget personligt og jeg lukker ned i samme ånd som jeg loggede på med no hard feelings. Istedet synes jeg det kunne være dejligt om folk lige gad 'prikke mig' og sige ,,NU er du gået for vidt, jeg føler mig stødt eller hvad jeg nu end har forårsaget, sådan så jeg evt kunne rette det og tage det til efterretning, naturligvis med en undskyldning, for der SKAL absolut være plads til alle herinde!! Og hvis JEG skaber en dårlig stemning, så synes jeg altså jeg skal have det afvide pr omgående, så det kan rettes pr omgående! :)

Anmeld

31. august 2010

Soap-vb

Problemmet er jo herinde at når nogen så siger hey i er gået for vidt så er det jo ikke nogen som har gjort noget som helst, altså hvis de selv skal sige det

Anmeld

31. august 2010

Det er stadig mig-vb

Soap skrev:
Problemmet er jo herinde at når nogen så siger hey i er gået for vidt så er det jo ikke nogen som har gjort noget som helst, altså hvis de selv skal sige det
Dét kan jeg så ikke svare på (hvad andre gør), men JEG ville da belive ked af om JEG havde gjort nogle andre kede af det, og vil derfor gerne vide det, hvis en sådan situation skulle opstå. Det nytter jo ikke noget at tænke, at sådan gør alle de andre nok bare. Man må starte med sig selv og glemme hvad 'de andre'....gør. Selv er jeg aldrig blevet irettesat, eller fået skriftlige advarsler og den slags.

Anmeld

31. august 2010

Soap-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Det nytter jo ikke noget at tænke, at sådan gør alle de andre nok bare. Man må starte med sig selv og glemme hvad 'de andre'....gør.
Det var jo nøjagtigt en af pointerne i den anden tråd og der var du da bestemt ikke bleg for at latterliggøre den med kække kommentare hvilket jeg egentlig ikke forstår når du skrive sådan nu For det var da bestemt ikke spor respektfuldt overhovedet

Anmeld

31. august 2010

Det er stadig mig-vb

Soap skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
Det nytter jo ikke noget at tænke, at sådan gør alle de andre nok bare. Man må starte med sig selv og glemme hvad 'de andre'....gør.
Det var jo nøjagtigt en af pointerne i den anden tråd og der var du da bestemt ikke bleg for at latterliggøre den med kække kommentare hvilket jeg egentlig ikke forstår når du skrive sådan nu For det var da bestemt ikke spor respektfuldt overhovedet
Der var ingen personangreb overhovedet fra min hånd (ingen nævnt ved navn), blot min mening, efter at have læst dine sårende kommentarer til Kongster. Det der ærgede mig var, at du gav bolden godt op, men istedet endte med at svinge battet under bæltestedet. Og som trådstarter ude på en god mission, var det da brand ærgeligt at du selv fik spoleret den, så du netop selv kom til at fremstå som værende én med en kort lunte der ikke tåler andres meninger. Kan ikke lige huske om jeg fik indsat en smiley, men husker at jeg ikke kunne lade være med at grine 'på den gode-måde' fordi lige præcis dén tråd afspejlede debat(tanterne) så glimrende, og meget præcist gav et billede af HVORFOR og HVORDAN debatterne bliver taget alt for nært og hvordan mudderkast lynhurtigt bliver et våben hvis 'nogen' siger sin mening. Da jeg kom med min oneliner, var det mere for at illustrere den hetz der har været med onliners (alle ved jo at jeg aldrig skriver oneliners, men romaner!), og da var debatten allerede kørt af sporet og var så godt som død. Fandt den lige, tråden. Det ENESTE jeg har skrevet i den tråd er: God tråd, virkelig selvforklarende og oplysende :laugh: (Synes du det er så slemt)?, hmmmm. Men beklager da naturligvis hvis du følte dig ramt, og det var heller ikke min mening ikke at udvise respekt for din tråd :) :laugh:

Anmeld

31. august 2010

Pia74-vb

Det er ikke så nemt med respekt, for det som andre synes er respekterende, vil andre beskrive som fornærmende eller flabet. Det er det skrevne, som man - også mig - læser udfra sit eget opfattelse, baggrund, erfaring og verdens billede :huh: Jeg prøver være respekterende når jeg svarer. Jeg vil gerne kunne gentage face-to-face det som jeg skriver her, hvis det skulle være og jeg spiller ingen rolle. Det er den samme mig her som også IRL. Pjatte kan jeg sagtens finde på, med dem jeg har skrevet mere med, hvis jeg føler, at det bliver forstået korrekt :)

Anmeld

31. august 2010

MAMMARAZZI-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Jeg synes det er meget MEGET lettere at kommunikerer med mennesker i den virkelige verden. I den virkelige verden er der jo plads til smil, glimt i øjet og en trækken sig tilbage og lytte, som ikke virker så godt på skrift. På skrift er jeg firkantet, tangerende til at lyde bedrevidene, hvilket absolut IKKE er sådan jeg er herude - tværtimod. Og det er heller ikke med vilje jeg kommer til at udtrykke mig som værende selvfed, men skyldes nok at jeg ikke er så god til at få formuleret mig i korthed på skrift. Jeg er nok den eneste Mor på skolen der kan få en fritagelse fra sidste matematiktime til at fylde en A4 side! (fniis). Jeg synes selv jeg debatterer herinde på acceptabelt niveau, og glatter også gerne ud, eller svarer på indlæg alle andre tilsyneladende ikke gider svare på. Hvis jeg tiltider lyder harsk, så er det ikke noget personligt og jeg lukker ned i samme ånd som jeg loggede på med no hard feelings. Istedet synes jeg det kunne være dejligt om folk lige gad 'prikke mig' og sige ,,NU er du gået for vidt, jeg føler mig stødt eller hvad jeg nu end har forårsaget, sådan så jeg evt kunne rette det og tage det til efterretning, naturligvis med en undskyldning, for der SKAL absolut være plads til alle herinde!! Og hvis JEG skaber en dårlig stemning, så synes jeg altså jeg skal have det afvide pr omgående, så det kan rettes pr omgående! :)
Er enig med dig i, at det altid er nemmere med et smil på læben, og et glimt i øjet ;) ...og bare rolig Helene - jeg skal nok prikke dig, hvis det skulle blive nødvendigt :laugh: Men synes faktisk altid du har en fed måde, at kommunikere på - altid lige i 'øjenhøjde' :laugh:

Anmeld

31. august 2010

Det er stadig mig-vb

MAMMARAZZI skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
Er enig med dig i, at det altid er nemmere med et smil på læben, og et glimt i øjet ;) ...og bare rolig Helene - jeg skal nok prikke dig, hvis det skulle blive nødvendigt :laugh: Men synes faktisk altid du har en fed måde, at kommunikere på - altid lige i 'øjenhøjde' :laugh:
Nå, men dét glæder mig da at jeg ikke er uvenner med det halve af debatten :laugh: Og det med 'prikket' er da en god start, der er ikke noget værre end at folk hiver en gammel diskussion frem flere uger efter, og SÅ kommer med prikket. Jeg er lidt som børnene, det skal påpreges nu og her, og ikke flere dage efter :woohoo:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.