Respekt for andres mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.722 visninger
38 svar
0 synes godt om
31. august 2010

Møe-vb

I foresættelse af Soaps indlæg om mobning starter jeg denne tråd i håb om, at alle herinde kan lære at respekterer, at vi aller er individer med alt hvad der dertil høre... Vi er foskellige - lever forskelligt - mener forskelligt - taler forskelligt og meget mere... Men det korte af det lange er, at herinde er der tilsyneladende en del, som ikke finder dette acceptabelt og dermed ikke respekterer hinandens forskelligheder - og det syntes jeg er trist... Jeg vil den forbindelse diskuterer om respekten overfor venner og familie er lige så lille som herinde, fordi de mener og tænker anderledes end vi selv gør? Jeg er personlig meget respektfuld omkring at alle er forskellige - men jeg tager gerne diskussionen omkrig disse ting såfremt der bliver indbudt - jeg syntes der er vigtigt at alle har love at sige, hvad de mener og jeg respekterer deres meninger, hvis de respekterer mine!!!!!!!! Hvis nogen bliver ubehagelige og direkte mobber eller foresætter med at svine en til - tja, så må de også forvente at få samme tone tilbage og dermed ingen respekt. Herinde syntes jeg ofte - at når 'knud, erik og jens' personer skriver bliver tonen straks anderledes fordi nogle på forhånd ikke har respekt for 'knud, erik og jens'.. (fiktive navne... hvilket i jo nok havde gættet, men det få bare teksten til at virke lidt mere personlig).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2010

Louise-vb

Jeg må indrømme at jeg tit bliver overrasker når jeg er på div debat forums.. Tonen er hård og tålmodigheden ikke særlig høj. Men personligt synes jeg at jeg er på nettet som jeg ville være i mit private liv. Så herfra kører lige noget god karma... ;)

Anmeld

31. august 2010

Polyp-vb

Ditto her - men det skrevne kan jo altså bare komme til at virke enten decideret uhensigtsmæssigt hvis afsender og modtager står langt fra hinanden vdr værdier, hvorfor misforståelser altid vil opstå i et sådant medie/forum ...og man får da også en ide om hvem der ligger en nærmest mht værdier relativt hurtigt...at det så IRL kunne vises sig at være helt anderledes er jo en anden sag. Kulturelle forskelle trækkes nok også hårdere op når man ikke kender hinanden og især hinandens baggrunde på samme måde som med venner og familie... ...der er forhåbentlig ikke nogen herinde der mener at de ikke respekterer deres venners holdninger...man kan jo altid bare blive enige om at være uenige... Jeg forsøger at køre samme linie som jeg gør IRL her...man får svar som man råber i skoven burde jo være stilen, men der kan jo komme en masse mudder ind over og så kører det kalrt af sporet

Anmeld

31. august 2010

uni-gruppe-vb

Jeg synes nu også jeg prøver at være civiliseret og åben overfor andre synspunkter, både her og IRL. Tror til dels forskellen er at IRL bestemmer man selv hvilke typer man ønsker at omgåes, og dermed også at debattere med. I den virkelig verden, ganske som her, er den af de ting der VIRKELIG kan gøre mig uciviliseret, når nogen mener at have patent på den ultimative sandhed. Jeg mener jo, formodentlig i min grænseløse naivitet, at hvis man åbner en debat om det emne, eller spørger hvad andre gør i samme situation, så er det fordi man er interesseret i nye synsvinkler, og ikke for at have en chance for at køre frem med at, jeg ved, jeg alene vide og alle i andre gør det forkerte hele tiden. Det er en gammel sandhed at de samme handlinger altid vil give det samme resultat, så vil man ændre på noget, så må man være åben overfor andre synspunkter og råd. Så kan man gange med fem og dividere med fire for at få det til at passe ind i ens egen verden, men man kan ALTID blive klogere af at lytte til andre. Jeg har stor repekt for at nogen vælger at gøre tingene anderledes end mig, og at nogen har nogen andre værdier end mig, ellers ville der jo ikke være noget at snakke om. Til gengæld vil jeg ikke 'irettesættes' for min måde at tænke og agere på. Det er der min kæde springer af.

Anmeld

31. august 2010

Møe-vb

Hjælp - stop IRL???? RL??? betyder??? - ja ja ja, jeg ved godt jeg er lidt langsom i optrækket, men alligevel. er ikke super god til alle de net/sms-forkortelser

Anmeld

31. august 2010

NikiFin-vb

Lav en anonym (ingen kender ingen) umoderatet forum og du ser de rigtige folks ansigter. Generelt synes jeg at folk er mere ægte i nettet end i virkeligheden. Og det er fordi folk er bange for at blive straffet af samfundet på nogen måde. Derfor er de fleste falsk høflige og hykleriske i virkeligheden. Nogle smiler til dig og i det næste øjeblik stikker kniven bagfra.

Anmeld

31. august 2010

Johannamor-vb

Møe skrev:
Hjælp - stop IRL???? RL??? betyder??? - ja ja ja, jeg ved godt jeg er lidt langsom i optrækket, men alligevel. er ikke super god til alle de net/sms-forkortelser
In Real Life... ude i virkeligheden

Anmeld

31. august 2010

Johannamor-vb

NikiFin skrev:
Lav en anonym (ingen kender ingen) umoderatet forum og du ser de rigtige folks ansigter. Generelt synes jeg at folk er mere ægte i nettet end i virkeligheden. Og det er fordi folk er bange for at blive straffet af samfundet på nogen måde. Derfor er de fleste falsk høflige og hykleriske i virkeligheden. Nogle smiler til dig og i det næste øjeblik stikker kniven bagfra.
Jeg ved ikke, hvad det er for mennesker, du kender, hvor du oplever at blive smilet til og stukket i ryggen efterfølgende, og hvordan du omgåes mennesker andre steder end her. Men jeg ved, at jeg aldrig selv ville beskrive min opfattelse af min omverden på den måde. Selvfølgelig er jeg ikke gode venner med alle altid, og selvfølgelig har jeg været i pressede situationer på jobbet, hvor det har været svært at finde ud af, hvordan man skal omgåes bedst muligt. Men jeg synes virkelig aldrig, jeg har oplevet det, du beskriver, at du ofte oplever.

Anmeld

31. august 2010

Johannamor-vb

Hera skrev:
Jeg synes nu også jeg prøver at være civiliseret og åben overfor andre synspunkter, både her og IRL. Tror til dels forskellen er at IRL bestemmer man selv hvilke typer man ønsker at omgåes, og dermed også at debattere med. I den virkelig verden, ganske som her, er den af de ting der VIRKELIG kan gøre mig uciviliseret, når nogen mener at have patent på den ultimative sandhed. Jeg mener jo, formodentlig i min grænseløse naivitet, at hvis man åbner en debat om det emne, eller spørger hvad andre gør i samme situation, så er det fordi man er interesseret i nye synsvinkler, og ikke for at have en chance for at køre frem med at, jeg ved, jeg alene vide og alle i andre gør det forkerte hele tiden. Det er en gammel sandhed at de samme handlinger altid vil give det samme resultat, så vil man ændre på noget, så må man være åben overfor andre synspunkter og råd. Så kan man gange med fem og dividere med fire for at få det til at passe ind i ens egen verden, men man kan ALTID blive klogere af at lytte til andre. Jeg har stor repekt for at nogen vælger at gøre tingene anderledes end mig, og at nogen har nogen andre værdier end mig, ellers ville der jo ikke være noget at snakke om. Til gengæld vil jeg ikke 'irettesættes' for min måde at tænke og agere på. Det er der min kæde springer af.
Præcis sådan har jeg det også!

Anmeld

31. august 2010

als-vb

IRL = In Real Life

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.