Jeg synes nu også jeg prøver at være civiliseret og åben overfor andre synspunkter, både her og IRL. Tror til dels forskellen er at IRL bestemmer man selv hvilke typer man ønsker at omgåes, og dermed også at debattere med.
I den virkelig verden, ganske som her, er den af de ting der VIRKELIG kan gøre mig uciviliseret, når nogen mener at have patent på den ultimative sandhed.
Jeg mener jo, formodentlig i min grænseløse naivitet, at hvis man åbner en debat om det emne, eller spørger hvad andre gør i samme situation, så er det fordi man er interesseret i nye synsvinkler, og ikke for at have en chance for at køre frem med at, jeg ved, jeg alene vide og alle i andre gør det forkerte hele tiden. Det er en gammel sandhed at de samme handlinger altid vil give det samme resultat, så vil man ændre på noget, så må man være åben overfor andre synspunkter og råd. Så kan man gange med fem og dividere med fire for at få det til at passe ind i ens egen verden, men man kan ALTID blive klogere af at lytte til andre.
Jeg har stor repekt for at nogen vælger at gøre tingene anderledes end mig, og at nogen har nogen andre værdier end mig, ellers ville der jo ikke være noget at snakke om. Til gengæld vil jeg ikke 'irettesættes' for min måde at tænke og agere på. Det er der min kæde springer af.
Anmeld