At overlade ansvaret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2010

lib1982-vb

HAHAHA kender godt det med tøj - 'er det ikke bare noget der skal på, for at de ikke fryser';) Startede med at lægge tøj frem, når jeg var i nattevagt, så han bare skulle 'hælde' drengene i det, men er holdt op, for han tar det jeg har lagt frem UDEN at skelne til vind og vind - og har jeg glemt, f.eks. savlesmække, kommer de bare ikke på - skal han selv finde det hele i skufferne er det overhovedet ikke et problem:S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2010

Trunte K-vb

kongster skrev:
Der er seriøst mænd på min arbejdsplads som er eksperter indenfor de mest komplicerede IT systemer men som hårdnakket påstår at de ikke kan lære at betjene en vaskemaskine. Det er jo simpelthen løgn. Hvis de kan køre en bil og skifte olie på den, sætte en server op og betjene alverdens powertools, så kan de også lære at vaske tøj.
Det hører til de ting, jeg simpelthen ikke forstår. Min mand kan nu sagtens vaske tøj, men lægge det sammen og - endnu værre - lægge det på plads (defineret som samme sted min. 2 gange i træk :) ), det kan bare ikke lykkes, så jeg har is i maven og vasketøj i dynger :blink: . Og han praler endda med den orden, han havde i sit skab som soldat så han kan jo godt se pointen. Ja, gid man dog kun finde de rette knapper at trykke på.

Anmeld

25. august 2010

kongster-vb

For mig og min mand var den rigtige knap klart da jeg sagde 'Jeg vil ikke gå og rydde op efter en voksen mand, som ikke kan sætte sin tallerken i opvaskemaskinen. Jeg vil heller ikke lege din mor og sige at du skal gå ned med skraldespanden eller støvsuge. Hvis jeg skal have respekt for dig og synes du er en mand og at du er sexet, så skal jeg ikke være mor og du skal opføre dig som en mand!' Se dét virkede! Logisk og enkelt og ikke urimeligt.

Anmeld

25. august 2010

kongster-vb

NikiFin skrev:
OK, børnene lider ikke særlig meget af det men det er dig der har problemet fordi du skal tænke på det hele og det kan være stressende og at minde manden om at gøre det (og vide at han måske glemmer) kan være mere belastende end at gøre alle tingene selv.
Det er rigtigt at det lige nu og her er nemmere at gøre det selv. Det er også nemmere at smøre mad til ungerne, hente vand, lave the, rydde op og finde tøj frem end det er at bede dem gøre det selv. Men på lidt længere sigt skulle det gerne gøre livet lettere for alle at gemalen kan huske sedler og ungerne kan sørge for sig selv.

Anmeld

25. august 2010

NikiFin-vb

kongster skrev:
For mig og min mand var den rigtige knap klart da jeg sagde 'Jeg vil ikke gå og rydde op efter en voksen mand, som ikke kan sætte sin tallerken i opvaskemaskinen. Jeg vil heller ikke lege din mor og sige at du skal gå ned med skraldespanden eller støvsuge. Hvis jeg skal have respekt for dig og synes du er en mand og at du er sexet, så skal jeg ikke være mor og du skal opføre dig som en mand!' Se dét virkede! Logisk og enkelt og ikke urimeligt.
sex mangel indtil han lære at huske det hele. Lidt ekstremt men 99% sikker at det virker. :lol: I hver fald i en kort tid indtil han får hvad han har brug for

Anmeld

25. august 2010

NikiFin-vb

En mand ville hellere kommunikere med sedler med sin kone, det fandt han nemmere og mindre problematisk. En aften skrev en seddel til sin kone: Væk mig kl. 7 imorgen. og gik i seng. Næste morgen vågner han kl. 9. Bliver rasende af sin kone men i det næste øjeblik finder han en seddel fra hende: Skynd dig, det er allerede kl. 7.30 ;)

Anmeld

25. august 2010

kongster-vb

Nix, no way, never!! Det går jo i lige så høj grad ud over mig selv! (og han ville ALDRIG tro på sådan en trussel). Jeg kan godt se at ovenstående lyder som en trussel om at lukke for det varme vand i soveværelset, men det er det nu ikke. Det er en reel tilkendegivelse af, at jeg ikke synes det er super sexet at agere mor for ham og har svært ved at lege sexkilling efter at have ryddet op og smidt underbukser til vask hele dagen. Jeg ville aldrig bruge sex (eller tårer) som våben. Måske som overtalelse ;-) men ikke som 'straf'

Anmeld

25. august 2010

lib1982-vb

Trunte K skrev:
kongster skrev:
Der er seriøst mænd på min arbejdsplads som er eksperter indenfor de mest komplicerede IT systemer men som hårdnakket påstår at de ikke kan lære at betjene en vaskemaskine. Det er jo simpelthen løgn. Hvis de kan køre en bil og skifte olie på den, sætte en server op og betjene alverdens powertools, så kan de også lære at vaske tøj.
Det hører til de ting, jeg simpelthen ikke forstår. Min mand kan nu sagtens vaske tøj, men lægge det sammen og - endnu værre - lægge det på plads (defineret som samme sted min. 2 gange i træk :) ), det kan bare ikke lykkes, så jeg har is i maven og vasketøj i dynger :blink: . Og han praler endda med den orden, han havde i sit skab som soldat så han kan jo godt se pointen. Ja, gid man dog kun finde de rette knapper at trykke på.
Hvad med at indkøbe en masse nyt tøj - udelukkende i armygrønt eller rødt (som matcher løbetøjet i mili ;) ) :blink: Morten kan (og gør det også) sagtens vaske, men min 'OCD' gør, at mit og drengenes tøj gerne skal være på en bestemt måde - så jeg øver at lade det være, når det ikke er opdelt i farver, str., kort/langærmede osv... OG lader hans skab ligne noget der er sprunget i luften - han rydder selv op i det, når han får nok - der går bare længere tid end hvis det var mit ;)

Anmeld

25. august 2010

Trunte K-vb

lib1982 skrev:
Trunte K skrev:
kongster skrev:
Hvad med at indkøbe en masse nyt tøj - udelukkende i armygrønt eller rødt (som matcher løbetøjet i mili ;) ) :blink: Morten kan (og gør det også) sagtens vaske, men min 'OCD' gør, at mit og drengenes tøj gerne skal være på en bestemt måde - så jeg øver at lade det være, når det ikke er opdelt i farver, str., kort/langærmede osv... OG lader hans skab ligne noget der er sprunget i luften - han rydder selv op i det, når han får nok - der går bare længere tid end hvis det var mit ;)
Min mand i FUT-tøj, nej så er jeg bange for at den sidste gnist forsvinder :S :P . Problemet er at vi snakker alt kastet ind i skabet så døren står åben og skufferne hænger, jeg mangler stadig at se at han reagerer på det før jeg tvinger ham til det. Vil skynde mig at sige han er skøn og dejlig og tager ansvar på alle mulige områder, så det er bare lige hans svage punkt her - og jeg har bestemt også den der 'OCD', men ikke rigtig noget at have den i for oprydning er heller ikke min kop te (orden er men ikke oprydning :silly: ).

Anmeld

25. august 2010

Charlotte d. 17.-vb

Hvis tøjet er kastet ind i skabet - så når det da i det mindste videre fra vasketøjsbunken i bryggerset, hvilket ikke er tilfældet her... Jeg står for ALT, hvad der har med sedler, aftaler, fødselsdage osv. at gøre og ville slet ikke kunne finde ud af at fralægge mig ansvaret uden at stresse og gå og spørge konstant. Til gengæld er min mand rigtigt, rigtigt meget mand, når det gælder stort set alt praktisk og teknisk ud over den helt basale husholdning - og det er også ham, jeg sender til arbejdsdage på skolen og til flertallet af møderne. Mht. familiefødselsdage inviterer han helt selv sin familie - når jeg, næsten bogstaveligt talt, sætter ham pistolen for tindingen og overvåger, at han faktisk ringer op - til de rigtige - og husker dato og tidspunkt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.