Det lyder lidt som hjemme hos os: Det er mig, der brugte hele eftermiddagen mandag på at læse & udfylde papirer til og fra skolen mandag eftermiddag, efter at vi havde fået dem med hjem fra skolen. Det er nok også mig, der skal til forældresamtale i næste uge og forældremøde om 3 uger - selvom måske tager vi én hver (vi har plejet at skiftes til møderne, og samtalerne har vi forsøgt at lægge, så vi begge kan komme med).
Det er også mig, der har styr på børnenes invitationer til vennernes fødselsdage, sørger for at vi får inviteret til deres egne fødselsdage (manden sender dog på opfordring invitationer til sin del af familien), køber gaver (gælder dog ikke hans familie), har styr på tandlægeaftaler osv. - vi plejer dog at dele sundhedsplejersketjek osv. mellem os, så vi begge er på.
På en eller anden måde har jeg nok indset, at sådan er det - og så har jeg det fint med, at manden holder styr på økonomi, bil, forsikringer osv. - som jo også består af en masse småting. Han tager den ene bunke - jeg tager børn-børnehave-skole-bunken. Og når han en sjælden gang klager over, at han synes, at der er meget at holde styr på, så har jeg det fint med ikke at påtage mig den del af ansvaret i familien - jeg har jo den anden bunke.
Jeg har ikke et råd til, hvordan du skal tackle, at manden selv beder om ansvaret for noget, og at du nu kan se, at han sylter det... Lige nu er der nok ikke andet at gøre end at vente på, om han ordner det hele den sidste aften, eller om pairerne afleveres for sent. Hvis det sker, må det være manden, der bagefter redder trådene ud - og så kan I jo bagefter snakke om, om det var bedre, hvis du fik den del af opgaven tilbage i din bunke igen...
Anmeld