Fertilitetsbehandling!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.782 visninger
45 svar
0 synes godt om
6. juni 2011

Titte-vb

Så er tiden ved at være der, for at vi starter på fertilitetsbehandling. Eller rettere, vi er startet, idet jeg d. 11 april blev sprøjtet med Zoladex som er en nedreguleringssprøjte. Og for den da, jeg har da fået en forsmag på hvad det vil sige at være i overgangsalder :P Tørhed i skeden, kan anbefale glidecreme ;), svede og hedeture, så er det ikke rart når det er varmt udenfor :S og så er der lige det at jeg vågner mange gange om natten, og et par gange i løbet af natten så ligger jeg vågen i en halv times tid :silly: D. 16 juni skal jeg så starte med at stikke mig selv med de hormoner, der skal stimulere æg dannelsen, således at jeg kommer til at overproducere æg, og det skal jeg foreløbig gøre i 8 dage, muligvis 10 dage.Så skal jeg 36 timer inden æg udtagning sprøjte mig med et stof der modner æggene, inden de tages ud.. Dernæst står den så på ægudtagning, befrugtning hvor sæden føres ind i ægget med en nål, ægopsætning og så ventetid............. Jeg er meget spændt på det hele, og har mange forskellige forventninger, positive som negative, forbeholdne som glædelige..... Den ene dag tænker jeg i navne, den anden dag tænker jeg at lad os nu se. Det er en rutsjebane tur på mange måder, og jeg tror at jeg per automatik ikke sætter mig selv op til at tro for meget på det, for så bliver man vel ikke helt så skuffet hvis ikke det går. Den ene dag er jeg sikker på at det lykkes i første hug, den anden dag er jeg slet ikke sikker på at jeg bliver gravid...... Men jeg er optimist, tror på at det gode kommer til mig efter alt det jeg og min kæreste i de sidste år har været igennem......... Skal nok holde jeg opdateret, når der er nyt at fortælle... :P

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

Signe1704-vb

Lyder super spændende. Krydser alt hvad krydses kan ;)

Anmeld

7. juni 2011

Det er stadig mig-vb

Dejligt der i det hele taget er gang i projektet nu, så er du da kommet det stykke videre - tiden går jo alligevel :) Uha ja, jeg krydser også alt hvad der krydses kan!!!!

Anmeld

7. juni 2011

als-vb

hvor godt for jer at i nu er så langt. Så bliver det spændende at læse hvad der kommer til at ske. Håber for jer at det kommer til at lykkes hurtigt.

Anmeld

7. juni 2011

Titte-vb

als skrev:
hvor godt for jer at i nu er så langt. Så bliver det spændende at læse hvad der kommer til at ske. Håber for jer at det kommer til at lykkes hurtigt.
Hvordn går det med dig Als, er du kommet videre eller hvad skal der ske?

Anmeld

8. juni 2011

als-vb

uh ja nej er desværre ikke kommet så meget længere. Blev jo opereret der i april og fik fjernet cyste, film og endometriose, så der nu skulle være en mulighed for at der kan opstå en naturlig graviditet. Men her første forsøg er så mislykkes...fik mens i mandags så det var sku lidt hårdt må jeg indrømme, havde sådan håbet specielt nu hvor der skulle være håb, har tabt mig så meget og så havde jeg kvalme hele ugen inden :( Nå men tilbage til den berømte hest og så prøver vi igen i denne måned. Jeg har fem naturlige forsøg tilbage og ellers er det en tur på klinikken for at få en ivf. Men tak fordi du spurgte. Håber dit forsøg bliver nemmere og hurtigere en succes,

Anmeld

8. juni 2011

Titte-vb

Hvad mener du med at du har fem naturlige forsøg inden en tur på klinikken?? als skrev:
Nå men tilbage til den berømte hest og så prøver vi igen i denne måned. Jeg har fem naturlige forsøg tilbage og ellers er det en tur på klinikken for at få en ivf.
,
:blink:

Anmeld

9. juni 2011

Det er stadig mig-vb

Mon ikke det er en omskrivning af, at man giver projektet 6 mdr 'på egen hånd' inden man går over til behandling? Håber også der snart sker noget på jeres front, Als! :)

Anmeld

9. juni 2011

als-vb

Jo lige præcis 6 måneder på egen hånd. Da lægen ellers er 'bange' for at endometriosen vil komme for hurtigt tilbage igen. For hver mens forværres min 'sygdom' jo igen. Så jo hurtigere jeg bliver gravid jo færre mens og jo hurtigere efter fødsel på p-piller og hormon spiral jo bedre.

Anmeld

9. juni 2011

Titte-vb

Jeg har jo fået en nedregulerings sprøjte der hedder Zoladex, der virker i tre mdr. Den gør at jeg kommer i kunstig overgangsalder.. Den har så også den positive bivirkning, at den cyste der sad i æggestokken er skrumpet, den 11 april vr den ca. 4x4 cm og d. 30 maj var den kun 13 mm i diameter.. Rigtig godt! I morgen henter jeg så alle de dyre hormoner, de koster lige omkring 15000 til ti dage, heldigvis dækker min gruppe i danmark 100 % så det er til at overkommelig at skulle lægge de penge ud!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.