Tremmeseng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2010

lib1982-vb

als skrev:
Jeg skriver også at JEG ville være bange i forhold til vuggedød. Og selv små børn for dyne på hvis det er koldt, de kan jo ikke bare ligge uden tæppe eller dyne hele natten hvis det ikke er varmt. Og vi er typer der hellere skal have det lidt for koldt om natten.
Forstår ikke hvordan du kan forhindre vuggedød ved at barnet sover i samme rum som dig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2010

Heidi Nielsen-vb

lib1982 skrev: Forstår ikke hvordan du kan forhindre vuggedød ved at barnet sover i samme rum som dig? Det forstår jeg heller ikke..... Vores den mindste på 4,5 månede er lige røget i eget værelse....og hold da op vi fik en god nattesøvn i nat....ingen uro overhovedet og han sov helt ind til kl 7:00 i morges fra kl 21:45 i aftes...og JEG sov for første gang i 1 1/2 uge HELE natten uden at blive vækket af en lille der bare moser rundt i sengen og pludrer i søvne..... Det skulle vi have gjort for længe siden.... Så skønt :P

Anmeld

6. juli 2010

lib1982-vb

Heidi Nielsen skrev:
lib1982 skrev:
Forstår ikke hvordan du kan forhindre vuggedød ved at barnet sover i samme rum som dig? Det forstår jeg heller ikke..... Vores den mindste på 4,5 månede er lige røget i eget værelse....og hold da op vi fik en god nattesøvn i nat....ingen uro overhovedet og han sov helt ind til kl 7:00 i morges fra kl 21:45 i aftes...og JEG sov for første gang i 1 1/2 uge HELE natten uden at blive vækket af en lille der bare moser rundt i sengen og pludrer i søvne..... Det skulle vi have gjort for længe siden.... Så skønt :P En kollega sagde til mig efter vi lige havde fået drengene 'når man blir forældre forstår man, hvorfor man i krig bruger afbrudt søvn som tortur' :woohoo: ... ku ikke være mere enig :laugh:

Anmeld

6. juli 2010

Heidi Nielsen-vb

Ha ha lib....den er jeg enig i :P

Anmeld

7. juli 2010

als-vb

Vores sover sov ikke i sdobbeltsengen da hun var lille, hun sov i tremmesengen ved siden af, og jeg sover af natur meget let, så hørte jeg kun kæmpede eller trak vejret underligt så vågnede jeg med det samme (har så også en datter der snorker så er ikke så svært). Nu hvor hun sover inde ved sig selv, kan jeg også høre hende, bruger faktisk nok mere energi på at lytte nu end jeg gjorde før hun flyttede værelse. Så jo jeg tror det gør en forskel om man sover i samme rum eller hver for sig.

Anmeld

21. juli 2010

k11923-vb

Vuggen stod for enden af vores seng. Da hun var 4mdr og ikke længere kunne være i vuggen kom hun ind på sit eget værelse. Indimellem har jeg brugt baby-alarmen for at være sikker på at høre hende, men hun har altid sovet trygt. Hvis hun fik lidt feber eller hostede lidt, sov hun i barnevognskassen ved siden af min seng. Senere på madrassen fra tremmesengen. Hun har da også en gang imellem ligget mellem os, men så sover vi begge dårligt (ja, alle tre faktisk). Vi har en dobbeltdyne, og det bliver besværligt med en datter i midten, som helst vil sove med benene ovenpå dynen.

Anmeld

21. juli 2010

lib1982-vb

als skrev:
Vores sover sov ikke i sdobbeltsengen da hun var lille, hun sov i tremmesengen ved siden af, og jeg sover af natur meget let, så hørte jeg kun kæmpede eller trak vejret underligt så vågnede jeg med det samme (har så også en datter der snorker så er ikke så svært). Nu hvor hun sover inde ved sig selv, kan jeg også høre hende, bruger faktisk nok mere energi på at lytte nu end jeg gjorde før hun flyttede værelse. Så jo jeg tror det gør en forskel om man sover i samme rum eller hver for sig.
Forstår ikke forskellen?

Anmeld

29. juli 2010

Polyp-vb

Min knægt sov på eget værelse fra han var 14 dage (far havde epilepsi og kunne få ret voldsomme anfald) - væggen var tynd og der var mindre end fem meter fra min seng til hans - men han sov som en sten i 10 - 12 timer næsten hver nat - hvilket bestemt ikke var tilfældet mens han lå i vugge hos os. Vi havde en tremmeseng - den ville han ikke ligge i - så indtil han fysisk blev for stor (omkring 3 år), sov han i sin elskede (og vildt grimme og klodsede rejseseng fra IKEA til 300 kr.) - med luksusmadras som eneste ekstraindkøb Min venindes drenge har siden lånt den - og har også begge valgt deres fine tremmeseng fra til fordel for IKEA-rædslen som jo må kunne noget vi voksne ikke lige kan se ;-)

Anmeld

29. juli 2010

lib1982-vb

LYP skrev:
Min venindes drenge har siden lånt den - og har også begge valgt deres fine tremmeseng fra til fordel for IKEA-rædslen som jo må kunne noget vi voksne ikke lige kan se ;-)
Du har garanteret ikke prøvet at sove i den ;) :woohoo:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.