Tremmeseng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2010

als-vb

Det er ikke helt rigtigt at fordi børnene sover hos mor og far at deres søvn er dårligere. Vi stammer jo fra et flokdyr, og i de gode gamle dage hvor vi boede i jordhuler og grotter, sov vi sammen. Vi forældre der er opvokset med at sove selv har sværere ved at sove fordi vi ikke er vand til at der er andre i soveværelset. ungerne sover som regl meget bedre mellem mor og far end for sig selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2010

MAMMARAZZI-vb

als skrev:
Det er ikke helt rigtigt at fordi børnene sover hos mor og far at deres søvn er dårligere. Vi stammer jo fra et flokdyr, og i de gode gamle dage hvor vi boede i jordhuler og grotter, sov vi sammen. Vi forældre der er opvokset med at sove selv har sværere ved at sove fordi vi ikke er vand til at der er andre i soveværelset. ungerne sover som regl meget bedre mellem mor og far end for sig selv.
Enig med dig als - børn er fra naturens side flokdyr, og føler sig derfor mest trygge, når de sover sammen med andre. Det er noget vi prøver at afkode dem, fordi vi gerne vil have soveværelset for os selv igen :blush: Mine unger sover hos mig, og det er de rigtig glade for begge to. Den store snakker nogle gange om, at hun måske snart vil til at sove på sit eget værelse - hun flytter sikkert af sig selv, når hun er klar :P Har en weekendseng, som jeg har købt en luxusmadras til - ikke fordi han sover i den særlig tit, men synes ikke de madrasser der hører med, er særlig behagelige.

Anmeld

5. juli 2010

als-vb

vores datter sover selv og har gjort det siden hun var 6 måneder og det har der ikke været problemer med, men havde hun været tryghedssøgende så var hun jo bare blevet i soveværelset.

Anmeld

5. juli 2010

MAMMARAZZI-vb

Min datter prøvede også, at sove inde på sit værelse som lille, men hun vendte tilbage til soveværelset. Med den lille er der ikke noget valg, for han har ikke et værelse..

Anmeld

6. juli 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Tremmesengene i 70x140 fåes bla i babysam - knaldede nemlig min fod ind i en igår ;) Alma har tremmeseng herhjemme og rejseseng i kolonihaven - og hun ELSKER sin rejseseng - tror det er nettet hun finder sjovt. I kolonien får hun sengen ud under æbletræet i dagtimerne og et myggenet over, når vi skal lave noget, så den fungerer også som kravlegård..

Anmeld

6. juli 2010

lib1982-vb

als skrev:
Det er muligt at man HAR været sådan engang for år tilbage - MEN ligesom med alt andet (f.eks. diskussionen om køkkenmaskiner) så sker der jo en udvikling med tiden... Vi forstyrrede drengene og omvendt, hvilket gjorde at vi alle 4 fik en dårlig søvn, så da de begyndte at være i nærheden af at sove igennem da de var ca. 3 måneder gik der ikke mange dage/nætter før de røg ind til sig selv!

Anmeld

6. juli 2010

als-vb

Syntes så også at tre måneder er meget tidligt. Ville være bange i forhold til vuggedød at lade mit så lille barn sove selv, da de jo ikke er store nok til at kæmpe en dyne væk eller løfte sig væk fra underlaget hvis de ruller rundt.

Anmeld

6. juli 2010

uni-gruppe-vb

Louise skrev:
Og at så længe de sover hos mor og far vilæ de næsten altid sove dårligt..
Sådan ca. ligeså dårligt som far og mor sover når de sover sammen.... Hvorfor er det lige at man har så travlt med at smide ungerne alene ind på et værelse, når man ikke selv kunne drømme om at sove alene? Synes den med at børnene ikke kan sove ordentligt sammen med andre, den er lidt tynd så længe man ikke selv har separate soveværelser.

Anmeld

6. juli 2010

lib1982-vb

als skrev:
Syntes så også at tre måneder er meget tidligt. Ville være bange i forhold til vuggedød at lade mit så lille barn sove selv, da de jo ikke er store nok til at kæmpe en dyne væk eller løfte sig væk fra underlaget hvis de ruller rundt.
Nu er det sådan, at jeg ikke sidder og våger over mine børn om natten - der sover jeg! SÅ vuggedød kan lige så vel ske i mit soveværelse som i deres eget... og tænker lidt, at er de ikke store nok til at kæmpe en dyne væk, så er de heller ikke store nok til at få den op over sig! I og med vi har tvillinger og bor i en 3-værelses, så sover ingen alene - de deler værelse! ... i øvrigt ville jeg have det fint med at sove alene - og gør det jævnligt fordi jeg sover i løbet af dagen pga. nattevagt! Syns man skal gøre som det passer ens selv og familien bedst - og så må man tage evt. konflikter/problemer der kommer NÅR de kommer!

Anmeld

6. juli 2010

als-vb

Alle herinde gør jo lige præcis også som det passer dem bedst, og det er jo folks personlige meninger og holdning der udtrykkes. Og for at få inspiration eller en debat igang. Jeg skriver også at JEG ville være bange i forhold til vuggedød. Og selv små børn for dyne på hvis det er koldt, de kan jo ikke bare ligge uden tæppe eller dyne hele natten hvis det ikke er varmt. Og vi er typer der hellere skal have det lidt for koldt om natten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.