Tremmeseng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.716 visninger
38 svar
0 synes godt om
2. juli 2010

Alma-mus-vb

Hejsa Jeg har en pige på snart 7 måneder og fordi vi ikke har så super meget plads i vores lille 2 værelses lejlighed sover hun altså stadig i vugge. Er det normalt? :dry: Hvor lang tid vil I mene det er forsvarligt at lade en baby ligge i en vugge. Jeg ved godt at det er 'no go' når hun kan rejse sig op, men det kan hun ikke endnu, og hun kan ikke rulle rundt i den fordi den er for lille til det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

Meesalith-vb

Jeg ville ikke turde at lade hende sove i vuggen. Nej hun kan ikke rulle, men der går ikke lang tid før hun kan stå op. Chr rejste sig op, da han var 7½ måned. Og så kan der ske ulykker.

Anmeld

2. juli 2010

NikiFin-vb

Skal noget der virker for jer og giver ingen problemer kaldes normalt så at man fortsætter med det? Og hvad hvis nu jeg svarer: Nej, det ikke normalt. Min søster mener f.eks. at det ikke er normalt at 3 års tvillinger sover stadig i rejsesenge på vores soveværelse. Men der ikke plads til 2 ekstra voksen senge i soveværelset. Og jeg vil ikke købe junior senge som skal skiftes igen om 2-3 år. Så vi venter lidt længere at de begynder at sove mere stabilt og flytter på deres eget værelse.

Anmeld

2. juli 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

DA Alma blev 3 måneder flyttede vi hende i hendes tremmeseng. Personligt synes jeg at vuggen lyder for lille, og så rejser ungerne sig i øvrigt sjældent med publikum på første gang, så jeg ville ikke satse, da det som regel er med hovedet først. Alma faldt heldigvis kun fra vores lave seng da hun var 6½ md, selvom jeg havde lavet en hel fæstning af dyner.

Anmeld

2. juli 2010

Alma-mus-vb

Tak for jeres input Det har givet mig lidt at tænke over. ;)

Anmeld

2. juli 2010

als-vb

Jeg vil umiddelbart sige at når du selv siger hun ikke ruller pga pladsmangel at så er senge for lille. Tøsen kom over i selve sengen (fra liften) da hun var et par måneder. Lagde så nogle dyner og puder som kanter for at den føltes lidt mindre og tryk for hende.

Anmeld

2. juli 2010

MAMMARAZZI-vb

Jeg ville heller ikke turde lade hende sove i vuggen længere - det ville være så frygteligt, hvis hun faldt ud... Jeg har heller ikke så meget plads i mit soveværelse, så jeg kiggede længe, inden jeg fandt en tremmeseng, der kunne være der :( Selvom de indvendige liggemål er de samme, kan der være stor forskel på hvor meget sengen fylder - nogle er mere klodsede end andre(fylder mere). Ellers måske en weekendseng - og så købe en ordentlig madras til den.

Anmeld

4. juli 2010

Heidi Nielsen-vb

Vi har lige lagt Lucas over i tremmesengen....han er 4,5 måned og kunne simpelthen ikke være i vuggen mere.....han var for lang, og havde ikke nok bevægelsesfrihed så han lå uroligt hver nat.... Tænker også som de andre, at hun er for stor til vuggen, lige pludselig kan hun rejse sig og så opstår der altså nogle farlige situationer....kan egentlig ikke helt forstå hun stadig kan være i den.......

Anmeld

4. juli 2010

lib1982-vb

Jeg tror også, at hun godt kunne bruge noget mere plads - og som tidligere skrevet findes der jo et hav af forskellige senge, også weekend senge som evt. kan pakkes væk hvis I får brug for pladsen! Vi har 'opbevaring' under drengenes senge, ovenpå alt hvad vi kan stille noget ovenpå osv., fordi vi mangler plads... vi har senge fra Ikea, kan ikke huske hvad de hedder, men kostede 549,- og synes ikke de fylder meget mere udover madrassen!

Anmeld

4. juli 2010

NikiFin-vb

Måske er der forskellige typer og størrelser vugger og hendes er bare lidt større en jeres. Vi skulle have rejsesenge alligevel så købte vi til tvillingerne. Efter min mening er de meget bedre og praktiske til at sove i fordi de er højere og det er mindre muligt at barnet vælter over kanten. Deres sider er også bløde og hvis barnet har en vane at kaste sig mens det sover og slår hovedet mod tremmerne (som alle mine børn f.eks.) er en rejse seng det bedste alternativ. Jeg har prøvet med tremmeseng med sengerand. Den første var ødelagt med det samme, så købte jeg en anden som så mere stabil ud men de hev i den og jeg ved ikke hvad og den var aldrig på sin plads så der var ingen nytte af den. Jeg selv ville aldrig købe en tremmeseng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.