Tremmeseng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2010

Louise-vb

NikiFin skrev:
Skal noget der virker for jer og giver ingen problemer kaldes normalt så at man fortsætter med det? Og hvad hvis nu jeg svarer: Nej, det ikke normalt. Min søster mener f.eks. at det ikke er normalt at 3 års tvillinger sover stadig i rejsesenge på vores soveværelse. Men der ikke plads til 2 ekstra voksen senge i soveværelset. Og jeg vil ikke købe junior senge som skal skiftes igen om 2-3 år. Så vi venter lidt længere at de begynder at sove mere stabilt og flytter på deres eget værelse.
Der bliver sikkert ballade nu!! Men?? HVORFOR sover dine børn ikke på deres eget værelse. ??? Og hvis sengene først skal skiftes om 2-3 år så kan du da godt skifte deres senge nu?!! Så længe børn sover hos deres forældre kommer de ikke til at sove rigtig godt. Hver gang i vender dreje eller snorker så forstyrrer i deres søvn!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2010

Louise-vb

Og så lige til dit spørgsmål.. *s* Plover kom over i en tremmeseng som 5 måneder- Det virkede super godt. Vi købte en senge formindsker. Og da han så voksede lidt flyttede vi den og erstattede den med dyner. Du kan jo bare slå bunden helt ned på den. Så kravler/falder hun ikke ud. Men i vuggen er det da ikke bare et spørgsmål om tid hvornår hun falder ud?? Sorry.. - Håber selvf ikke det sker..

Anmeld

5. juli 2010

Alma-mus-vb

Louise: Vi har desværre ikke flere værelser, og desuden er jeg mere mærket af at hun sover derinde end hun er, for hun sover tungt og hun snorker og pludre i søvne. ;) Men det er allerede sket (heldigvis stod mor ved siden af) Tøsen vendte sig i går aftes og prøvede at kravle op og få fat i sin uro. :ohmy: Så nu prøver vi med en rejseseng indtil videre. NikiFin: Er madrasserne i tvillingernes rejsesenge gode nok eller har I købt nogle særskilt?

Anmeld

5. juli 2010

Elverpigen-vb

Nu er jeg ikke NikiFin :) Men som regel er madrassen ikke særlig tyk i en weekendseng. Så jeg ville nok købe en ekstra madras der passer til. :)

Anmeld

5. juli 2010

NikiFin-vb

Louise skrev:
Der bliver sikkert ballade nu!! Men?? HVORFOR sover dine børn ikke på deres eget værelse. ??? Og hvis sengene først skal skiftes om 2-3 år så kan du da godt skifte deres senge nu?!! Så længe børn sover hos deres forældre kommer de ikke til at sove rigtig godt. Hver gang i vender dreje eller snorker så forstyrrer i deres søvn!!!
ja, det ved jeg godt. Men de vågner stadig flere gange om natten og deres værelse er langt væk fra vores sove værelse så er det meget besværlig at gå hen og tilbage til dem om natten. Vi har prøvet og det er noget vi ikke kan klare lige nu. David har altid sovet på sit egen værelse, men han havde heller ikke vågnet så tit om natten. Med tvillingerne er det umuligt lige nu.

Anmeld

5. juli 2010

Johannamor-vb

Nu er alt med småbørn jo 'kun en overgang'. Så man kan overveje, hvor store formuer man vil bruge på den ene eller anden seng (eller vogn eller stol eller andet), som barnet kun får brug for i et par år... Men... Dit barn har brug for en hyggelig hule, et sted hvor det er dejligt at blive puttet, også når det kommer igennem de almindelige faser af skift i søvnvaner med dertil hørende udfordringer for forældrene. Derfor kan du lige så godt med det samme investere i en god tremmeseng (medmindre der er et naturligt bedre tidspunkt, fordi I fx flytter om 3 mdr.). Du kan simpelthen ikke gøre en weekendseng lige så god og hyggelig som en god tremmeseng med god madras og god sengerand - sikkerhedsmæssigt er det uforsvarligt at proppe alt muligt, der ikke har den rigtige størrelse og ikke sidder fast, ned i en seng til en baby, fordi der skal polstres. Hos os sov den store i tremmeseng, til han var 19 mdr., begyndte at hoppe ud af den, og det desuden var lige før lillesøster kom til og fik brug for den. Lillesøster havde det fint i tremmesengen, til hun var omkring 3 år. Havde vi ikke arvet tremmesengen (med faste sider) havde vi nok investere i én, hvor man kan tage tremmerne væk i den ene side - så havde pigen kunnet bruge sengen i længere tid.

Anmeld

5. juli 2010

NikiFin-vb

Alma-mus skrev:
Louise: Vi har desværre ikke flere værelser, og desuden er jeg mere mærket af at hun sover derinde end hun er, for hun sover tungt og hun snorker og pludre i søvne. ;) Men det er allerede sket (heldigvis stod mor ved siden af) Tøsen vendte sig i går aftes og prøvede at kravle op og få fat i sin uro. :ohmy: Så nu prøver vi med en rejseseng indtil videre. NikiFin: Er madrasserne i tvillingernes rejsesenge gode nok eller har I købt nogle særskilt?
De har ekstra madrasser

Anmeld

5. juli 2010

lib1982-vb

Alma-mus skrev:
Louise: Vi har desværre ikke flere værelser, og desuden er jeg mere mærket af at hun sover derinde end hun er, for hun sover tungt og hun snorker og pludre i søvne. ;) Er madrasserne i tvillingernes rejsesenge gode nok eller har I købt nogle særskilt?
I princippet er det jo ligegyldigt hvordan 'kassen' de sover i ser ud/er lavet - det er jo op til den enkelte hvordan det passer ;) En weekendseng har jo samme mål som en tremmeseng (nogen af dem i hvert fald), men er meget nemmere at flytte rundt med/pakke sammen! Vi har ekstra madrasser til vores weekendsenge, især fordi den ene af dem der er med sengen er stiv som et bræt! Skide smarte der kan foldes sammen og fylder ingenting, MEN men men - jeg vil nu foreslå dig at købe en ordentlig madras, når nu prinsessen skal sove i den HVER nat ;) Vores blir brugt max 2 overnatninger pr. måned i snit, er trods alt noget andet når man skal sove i den hver eneste nat - og dag måske, hvis I ikke har mulighed for at lade hende sove en barnevogn eller lign. ;)

Anmeld

5. juli 2010

NikiFin-vb

I Bulgarien har vi en større tremme seng, 70/140 sm hvor David sover når vi rejser derned. Den er fra min søster. Sådan en er lidt mere praktisk fordi kan bruges måske 5 eller 6 år. Den er junior senge størrelse men er faktisk en tremme seng. Jeg har bare aldrig set sådan nogle her i Danmark. Vores tremmeseng her er også arvet og tvillingerne sov begge to derind de første 2 måneder af deres liv. Derefter flyttede de i rejse senge og de er glade for dem. Det var lidt farligt lige i begyndelsen da de begyndte at hoppe over kanten. Men det er ikke så højt og de lærte hurtigt at skal gøre det forsigtigt. Men vi rejser en gang imellem og vi var nødt til at købe rejsesenge. Og så fandt vi ud af at vi faktisk ikke behøver standard tremmesenge.

Anmeld

5. juli 2010

Louise-vb

Alma-mus skrev:
Det var ikke ment på dig alma.. Men til nikifin.. Min mening var bare at man skal ihvertfald huske at de får et solidt underlag.. Og at så længe de sover hos mor og far vilæ de næsten altid sove dårligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.