Har i været i Bulgarien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2010

Det er stadig mig-vb

Så er jeg hjemvendt fra Bulgarien, og det er et dejligt land, og ekstremt varme og søde mennesker!!!!! :) Altså Golden Sands Laurie, det er ikke andet end druk, fester og bare patter :laugh: De to store sønner var stjerne stive næsten hver aften, dansede på baren a la...ja, jeg ved ikke hvad, og rendte rundt med prostituerede i hælene konstant og havde det viiiildt sjooooovt :woohoo: Altså Golden sands var lige DEM. Og de vil absolut derned igen - næste gange uden forældre, men med alle deres venner, hmmmmm...... :dry: Men som du siger, så er de voksne!! Men vi var mere rundt omkring og se os om, og vi er vilde med Varna, en rigtig fed by, med billigt tøj, sko og parfume osv....jeg fik købt en del Bruno Banani parfume (som jeg elsker). Og så var vi ude og tjekke en masse andre hyggelige byer ud. Maden er vi IKKE begejstret for, det var lige meget hvor vi spiste, så 'manglede der ligesom noget'.....men vi blev ikke syge, selvom vi spiste flere suspekte steder :) Og de har kanon god is, selv softeicen kunne jeg lide, den smagte lidt som da man var barn, hihihi :P Men som den ishader jeg er, så blev det kun til små nip når ungerne havde købt is.... Og flyvetiden er kun 2 timer og 25 minutter fra Kastrup til Varna, og ca 40 minutter fra Varna i bus til Golden sands.... Sms koster 1 krone :woohoo:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2010

NikiFin-vb

:woohoo: Unge mænd skal passe på med alle de prostituerede derned

Anmeld

7. juli 2010

als-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Så er jeg hjemvendt fra Bulgarien, og det er et dejligt land, og ekstremt varme og søde mennesker!!!!! :) Altså Golden Sands Laurie, det er ikke andet end druk, fester og bare patter :laugh: De to store sønner var stjerne stive næsten hver aften, dansede på baren a la...ja, jeg ved ikke hvad, og rendte rundt med prostituerede i hælene konstant og havde det viiiildt sjooooovt :woohoo: Altså Golden sands var lige DEM. Og de vil absolut derned igen - næste gange uden forældre, men med alle deres venner, hmmmmm...... :dry: Men som du siger, så er de voksne!! Men vi var mere rundt omkring og se os om, og vi er vilde med Varna, en rigtig fed by, med billigt tøj, sko og parfume osv....jeg fik købt en del Bruno Banani parfume (som jeg elsker). Og så var vi ude og tjekke en masse andre hyggelige byer ud. Maden er vi IKKE begejstret for, det var lige meget hvor vi spiste, så 'manglede der ligesom noget'.....men vi blev ikke syge, selvom vi spiste flere suspekte steder :) Og de har kanon god is, selv softeicen kunne jeg lide, den smagte lidt som da man var barn, hihihi :P Men som den ishader jeg er, så blev det kun til små nip når ungerne havde købt is.... Og flyvetiden er kun 2 timer og 25 minutter fra Kastrup til Varna, og ca 40 minutter fra Varna i bus til Golden sands.... Sms koster 1 krone :woohoo:
Ja deter jo sjældent man kan få det hele, god mad, god pris, god belligenhed osv...nogle gange må man acceptere manglerne ;) og så finde ud af hvad der er vigtigst. Skulle i ikke afsted igen senere? og bliver det så Bulgarien igen eller vælger i en anden destination?

Anmeld

7. juli 2010

Det er stadig mig-vb

JA! Og gamle kvinder som mig selv, fik også tilbud af mandlige prostituerede - den ene var faktisk rigtig flot, han lignede Andy Garcia :laugh: Jeg er heller ikke forarget, det er jo ekstremt fattigt for mange bulgarer, og hvad dælen skal de lige gøre? Forskellen er, at i Danmark, er det ofte narko der får dem til at sælge sig selv. I Bulgarien er det ofte en indtægt så de kan klare studierne, eller en måde hvor de kan komme lidt op af hullet og komme videre i en anden retning... Og selvom alt er billigt når man kommer her fra Danmark, så er det jo stadig dyrt for dem. Hende der arbejdede i receptionen på sønnernes Hotel/lejlighedskompleks tjente 700 Lev om måneden for en 12 timers arbejdsdag, og hun synes det var en virkelig god løn, hvilket jo dårligt er 3000 kr i danske penge om måneden... :( Men ok, Spanien, Tyrkiet osv osv...har været samme sted som Bulgarien er nu, og der har turismen fået vendt bøtten en hel del, så folk skal bare lige have øjnene op for Bulgarien, så der kan komme flere penge til landet.

Anmeld

7. juli 2010

NikiFin-vb

Jeg ved ikke hvordan folk i Bulgarien lever med så lidt penge. Når vi er der bruger vi mere penge end her. Selv om vi bor i min lejlighed derned og betaler ikke ekstra til hotel bruger vi 3 gange flere penge end her. Sandt at vi spiser ud hver dag men det er ikke kun det. Alle legepladser hvor vi tilbringer næsten hele vores tid er fulde men forskellige børneattraktioner og enhver skal betales. Alle steder sælges der små legetøj, balloner, is, popkorn, nøder, pizza, tyggegummi, lollipop, slik, chokolade vafler og kiks.... alt muligt. Alle steder hvor man kan drikke øl og kaffe er der lille karrusel til børn hvor man betaler f.eks. 2 kroner og kører rund eller rokker frem og tilbage i 3 minutter. Men børnene vil være der hele tiden og til sidst det billige øl som koster ellers 4kr bliver til 40+ og den gratis ellers gåtur i parken kan koste til sidst op til 100 kroner. Jeg har talt med andre bulgarer hvordan de betaler til alle de børnefristelser fordi de er ud med børnene hver aften og de siger at de har lært deres børn at de ikke kan have de hele. Jeg har lært mine det samme men de er ligeglade og skriger indtil de får hvad de vil. Og efterso vi er på ferie og vil hygge os er vi nødt til at betale ellers bliver vi smidt ud restauranten eller cafeteriet eller smider vi ud alle gæsterne :woohoo:

Anmeld

8. juli 2010

Det er stadig mig-vb

Ja Nikifin, vi brugte også MANGE flere penge end vi normalt ville gøre her hjemme, og som du skriver, så har Bulgarien ikke så mange gratis fornøjelser som feks her i Danmark. Selv på legepladsen skulle vi betale 4 Lev for at komme ind, og flere parker havde samme princip, og et toiletbesøg kostede også 1 Lev - det render op alt sammen! Jaaa, og så spiser man ude, og skal lige have en sandwich her og der i mellem måltiderne, og en majskolbe eller to til ungerne, is, candyfloss ect og i Bulagerien er der jo nærmest 1 million af de der maskiner ungerne kan prøve, de står nærmest ved alle cafeér, i alle parker og alle centre udformet som biler, helikoptere, dyr osv osv osv.... :) Men de folk jeg kender der feks kommer til Danmark fra USA, de går også helt i koma over hvor dyrt det er at spise ude her, og siger vores fødevarer koster en formue. Men det er ikke noget jeg tænker over fordi jeg bor her, men omvendt bliver jeg lige overrasket hver gang jeg er i USA over hvor billigt alt er.... Norge er også ekstremt dyrt :huh:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.