Har i været i Bulgarien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.292 visninger
35 svar
0 synes godt om
26. juni 2010

Det er stadig mig-vb

Vi tager afsted på Tirsdag, vi har længe diskuteret hvor vi skulle tage hen for det skulle helst være et sted hvor vi ikke havde været før. Og så faldt valget på Bulgarien ved noget der hedder Golden sands..... Nogle gode råd? Noget omkring valuta vi skal være opmærksomme på....andet?? :) Vi tager 1 uge, men kan vi lide det, så tager vi 14 dage mere senere på måneden. Ellers vil børnene til Tyrkiet....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2010

Det er stadig mig-vb

SLET IKKE nogen? :dry: .....heller ikke Nikifin :laugh: :woohoo:

Anmeld

27. juni 2010

Laurie-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
SLET IKKE nogen? :dry: .....heller ikke Nikifin :laugh: :woohoo:
Har desværre aldrig været der... dengang jeg rejste rundt med Interrail var Bulgarien ikke med. Ja... måske har NikiFin ikke set din tråd?

Anmeld

27. juni 2010

Kirle-vb

Kæresten har været på Golden Sands for nogle år siden på drenge-tur :) Der var meget strip, hustlere og unge mennesker på druk. KOrt sagt lige som de fleste andre charter steder. Nu ved jeg ikke hvor I skal hen. Men drengene lejede en bil og cruisede rundt inde i landet. Det skulle have været en del mere spændende end kysten.

Anmeld

27. juni 2010

Soap-vb

Jeg har været der da jeg var først i 20 ´erne , det er ikke et familie sted hvis jeg skal sige det , det er druk pik og patter over alt for at sige det rent ud dvs for ca 10 år siden Og pas på dine ting, 2 af mine rejse kammerater blev rullet dernede og gennemtævet midt på dagen!! Bortset fra det så er det da lækker strand og vand og det bedste råd at give derned til må da være at hvis det lyder for godt til at være sand så er det nok også ;)

Anmeld

27. juni 2010

jennie-vb

Har ligesom Soap været der for 10 år siden, og er helt enig med hende og Kirle. Og vi var samtidig så syge af maden at, min veninde måtte indlægges med drop for at stabilisere væskebalancen, så husk imodium :( Men helt klart lækker strand. Jeg håber for jer at stedet har ændret sig til det bedre på de 10 år der er gået. Og at i får en dejlig ferie, trods alle dårlige erfaringer vi andre har :) Og husk at veksle i banker el.lign, de snyder ad h... til.

Anmeld

27. juni 2010

Det er stadig mig-vb

Ja, vi har lejet et hus et stykke væk fra det hele, og har mere tænkt os at kører rundt og se de æld gamle byer, og alligevel have stranden som mulighed om morgenen eller aftenen. Nattelivet bliver ikke aktuelt, for den mindste på 4 er også med, så jeg håber vi kan undgå de fleste pikke og patter :laugh: Læste på nettet, at Bulgarien er det land i Europa med den laveste kriminalitet og at menneskerne generelt er meget åbne, gæstfrie og venlige, så lad os krydse fingre for at det er dem vi møder :) Vi har rejst meget i Tjekket, Slovakiet, Polen og Jugoslavien, så vi regner lidt med, at Bulgarien er i stil med det hele... Vi er ikke en charter familie, og stiler udelukkende efter alt det der ikke lugter af turisme og hvor man får en god fornemmelse af hvordan livet leves netop dér og kan få et godt indblik i deres dagligdag.... Ja, og huske Paraghurt og hvad det ellers hedder, jeg er MESTER i at få ædt noget der på rekordtid kan give vægttab på adskillige kilo, fordi jeg altid skal smage alt muligt som resten af familien nægter at sætte tænderne i :laugh:

Anmeld

27. juni 2010

jennie-vb

Jeg tabte 6 kg på 14 dage, så det var effektiv kur :lol:

Anmeld

27. juni 2010

NikiFin-vb

Jeg har lige set emnet. Du har fået gode råd at passe på dine ting og også være opmærksom på hvad I spiser. Hvis I har lejet et hus kan I nok lave mad selv. Bulgarsk mad er god nok, men det afhænger af hvor man spiser. Jeg tror at I skal først spørge folk om nogle gode spise steder, fordi jeg tror ikke at de turistiske steder tilbyder god mad. Golden sands er bogstaveligt gyldne sand. Men min information er fra 11 år siden, jeg ved ikke hvordan er det i dag. Men det er ikke Bulgarien, bare et turist sted. I kan besøge Varna og selvfølgelig køre lidt rundt til se hvor fattig land er Bulgarien. Men det bliver måske sjovt at gå 50 år tilbage i tiden ;) Vi skal også til Bulgarien i juli til Obzor beach resort . Den er faktisk dansk og derfor tager vi der. Jeg tror ikke på de bulgarske hoteller. De fleste af mine venner vil hellere rejse til Grækenland eller Tyrkiet, de siger at det var faktisk billiger og bedre kvalitet. Men jeg er nysgerrig at se hvordan det går på den bulgarske kyst ;) Hvor ligger huset I har lejet? Hvis jeg kan se det på nettet... ?

Anmeld

27. juni 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg må lige spørge om det kan ses på nettet, for vi har lejet det privat af nogen der har huset til salg, vores ældste børn har lejet en 2 værelses lejlighed på Green park paradise hotel :) Og jo, der er køkken, men jeg håber altså ikke vi skal lave maden selv :laugh: . Dem vi har lejet huset af, vil skrive nogle sikre steder ned, men det er nok ens for de fleste lande, at man skal være lidt kritisk. Jeg har været syg i samtlige lande jeg har været i, pånær USA hvor man jo nærmest kan sagsøge blot man får kvalme, så der har jeg aldrig oplevet at blive syg efter et måltid. I Danmark har vi altså også fået nogle ture med madforgiftning/salmonella, hvor vi lige har måtte ligge på langs en dags tid. Men det er da heldigvis sjældent. Jeg kan godt lide de fattige lande, jeg får meget mere ud af det end at rejse rundt i de rige lande. Den gang jeg kom til Danmark synes jeg også Danmark var meget meget gammelt, beskidt og fattigt forhold til det jeg kom fra, men det er en charme jeg har lært at sætte pris på. :) Tak for tips og råd!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.