Har i været i Bulgarien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2010

Spunk-vb

Hvad spiser du dog når du er på ferie Helene? Jeg har aldrig haft fødevareforgiftning - kun problemer pga. for krydret mad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2010

Laurie-vb

Jeg plejer heller ikke at have nogle problemer... rejser dog mest nordpå... til sommer bliver det Irland.

Anmeld

28. juni 2010

Det er stadig mig-vb

Spunk skrev:
Hvad spiser du dog når du er på ferie Helene? Jeg har aldrig haft fødevareforgiftning - kun problemer pga. for krydret mad.
Jamen jeg spiser præcis det samme som de indfødte og gerne på små lumre steder hvor man kan møde de lokale håndværkere og andet godtfolk :laugh:. Min familie går altid efter restauranter på enten hoteller, eller anbefalede spisesteder, jeg er mere eksperimenterende, og bestiller altid isterninger i sodavanden, hvor de andre undgår isterninger pga usikkerhed omkring vandets oprindelse :laugh: Meeeen jeg har da også helt undgået at blive syg selvom jeg næsten har gået og forventet at blive det. Og jeg har dæleme spist meget interessant på mine rejser fra marsvin til slange og alt der i mellem, tror min ordodokse jødiske familie ville nægte at de kendte mig, hvis de vidste det :laugh:

Anmeld

28. juni 2010

Spunk-vb

Jeg synes nu også at jeg har set min del af mærkelige 'køkkener'. Det der absolut tager prisen var et hold på tre personer der kørte afsted tidligt om morgenen, slog et stort telt op og så lavede mad. Så stod de klar med det når vi dukkede op til frokost. Det var på en rundrejse i Rajastan.

Anmeld

28. juni 2010

Kirle-vb

Gulp salmonella!! :blink: Er selv ekstrem god til at få madforgiftninger og feriemave... Elsker at prøve det lokale køkken (nok derfor) Men kan huske at for nogle år tilbage rejste kæresten og jeg rundt i MExico - lækkert sted - og vi spiste glad fra alle madstederne på gaden men da vi kom til en hippiestrand in the middle of nowhere blev vi lidt bekymrede og spiste på den fineste restaurant med det resultat at vi fik den ledeste salmonella forgiftning og vi røg akut på skadestuen... Moralen i min historie: hold dig til hvad der fungerer :D Og så ellers god ferie til alle som snart skal ud og rejse! :)

Anmeld

28. juni 2010

Det er stadig mig-vb

Min værste madforgiftning EVER, var efter et besøg på Jensens Bøfhus her i Danmark. Vi var 21 personer inkl mine børn, og nogle venner mf. ALLE der havde bestilt bøf blev vanvittigt syge dvs 14 mennesker, haraf min kæreste, mig og 4 af ungerne, plus nogle andre børn og et par voksne. Alle dem der havde bestilt kylling (sjovt nok) og/eller spareribs blev ikke syge. Og da vi havde spist og skiltes omkring ved 13 tiden var der ikke noget. Men som aftenen omkring kl 20, fik jeg en vanvittig kvalme, og 4 af mine børn OG kæresten fulgte trop, og så STOD det ellers ud i stænger. Og da vi var så mange der havde det på samme tid, så måtte vi bruge store gulvvaser, spand, opvakebalje og hvad vi ellers kunne finde, og iøvrigt var det helt umuligt at stå på benene, så turen til toilettet var naturligt udelukket....indtil vi 3-4 timere senere inde i programmet, fik dårlig mave! NEEEEJ et cirkus, jeg glemmer det aldrig, det var virkelig noget med at sidde på toilettet og brække sig i håndvasken, samtidig med at der stod en hel familie på den anden side af døren og hamrede som gale med baljer og vaser under armen og tyndskiden sivende ned af benene :laugh: Sådan havde vi det i 2 døgn, og det var den der lede variant, hvor man skulle kaste op, bare man havde taget en tår at drikke. Og på anden dagen havde vi telefonstorm fra vores venner, der fortalte at de havde været døden nær og bare ville høre om vi havde været syge! JO TAK! Og Jensens bøfhus var kolde! Nææ, det kunne vi da have fået alle andre steder, og dét var IKKE hos dem PÅ TRODS AF, at en ansat fortalte mig under første telefonsamtale, at der havde været rigtig mange henvendelser om bøfmenuerne der havde gjort fok vanvittigt syge. Men det var ligesom at banke hovedet mod en mur når chefen kom i røret, man fik bare hovedpine. Siden har kæresten og jeg ikke været på Jensens bøfhus, men de ældste af drengene går derop igen, efter sådan et års pause....de er aldrig rigtigt vokset fra ta' selv isen :laugh: :laugh: Sååå, man behøver nu ikke tage til Kina for at ende i sengen med madforgiftning.

Anmeld

28. juni 2010

MIKMAR-vb

Sidste år var vi i Burgas - Primorsko i Bulgarien, ikke den bedste oplevelse, og der bliver ikke gjort meget ud af hygiejnen, så vi havde da også en lille maveonde under vejs. Måske på grund af børn der enten tissede eller lavede andre sjove ting i poolen, som hører ind under toiletbesøg :woohoo: . Vi var afsted som charter turister og havde valgt all inclusive, men der skal man så også regne med, at skålen med syltetøj bare bliver fyldt op med nyt oven i det gamle og ta' selv is-fryseren ikke bliver rengjort, så der var is i bunden som ikke var af nyere dato! Har langt bedre erfaring med Tyrkiet (byen Side kan anbefales, stille og rolig by) og de kan lave mad, det er de ikke særlig gode til i Bulgarien, lige meget om vi valgt en dyr eller billig restaurant!

Anmeld

28. juni 2010

NikiFin-vb

Det er typisk at all inclusive tilbyder den værste muligt mad. Eller ville der ikke være så billigt. Det er en af grundene at jeg aldrig bruger all inclusive. Den anden er at jeg bliver for tyk af den. :laugh:

Anmeld

28. juni 2010

Kirle-vb

Ork nej, var der ikke også en historie - jeg kan ikke selv lide kinesisk mad - om en kinagrill på strøget for nogle år siden der havde givet den ondeste madforgiftning i Danmarks historie? Og Jensens Bøfhus... ikke for sarte maver... Min storebror har arbejdet der og de historier han kan fortælle... *brrr* men sådan tror jeg det er i de fleste fødevarer steder... Så fx. bonderøven i går og blev lidt bleg om næbbet da de lavede cider UDEN at skylle æblerne eller fjerne det rådne PLUS deres æblemostpresse var rusten :blink:

Anmeld

28. juni 2010

MIKMAR-vb

NikiFin skrev:
Det er typisk at all inclusive tilbyder den værste muligt mad. Eller ville der ikke være så billigt. Det er en af grundene at jeg aldrig bruger all inclusive. Den anden er at jeg bliver for tyk af den. :laugh:
Oplevede bare ikke denne form for madkultur da vi var i Tyrkiet, men det kan jo have ændret sig siden, nu folket har opdaget All Inclusive.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.