Sikke en lørdag jeg har haft...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2010

mariamiss6-vb

NikiFin skrev:
ja, 300 kr for 3 dage er ikke mange penge. Men tænk hvem ville betale mere end 500 kr for en fødselsdag kage. Det gør jeg ikke i hverfald
Nej men så får du jo heller ikke en der er pyntet sådan som dem jeg laver ;) Men en almindelig fødselsdagskage e rjo også god nok... Der er bare nogle der synes det er lidt sjovt at gøre lidt ekstra ud af den...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

mariamiss6-vb

NikiFin skrev:
KH Bibi skrev:
Kan du ikke se, at der står
der viser en ordentlig ridse i hornhinden...
???
og hvad tror du er hornhindebetændelse?
Jeg har ikke hornhinde betændelse... Jeg har en ridse i hornhinden... Der er trods alt forskel... Men uanset hvad, så havde jeg problemer med øjet

Anmeld

14. juni 2010

mariamiss6-vb

NikiFin skrev:
mariamiss6 skrev:
MAMMARAZZI skrev:
Ved du, hvad der har ridset hornhinden?
Højst sandsynligt en fed finger der har gnubbet løs i et par dage, oven på en linse der VIREKLIG burde have været taget ud ;) Jeg har haft kløe og irritation i mine øjne i forbindelse med et langtisholdbart og meget insisterende vedvarende angreb af snot ;)
du har polen alergi tror jeg. Jeg har det samme men det er ikke så slemt her i Danmark. I Bulgarien var det forfærdeligt. I begyndelsen var det kun kløe i øjnene. De næste år kom snot og til sidst blev det til astma. Danmark reddede mit liv.
Nej det har jeg ikke. Jeg er ikke allergisk over for noget... Har fået det undersøgt... Jeg er bare snot forkølet....

Anmeld

14. juni 2010

NikiFin-vb

mariamiss6 skrev:
Jeg har ikke hornhinde betændelse... Jeg har en ridse i hornhinden... Der er trods alt forskel... Men uanset hvad, så havde jeg problemer med øjet
hvordan behandler du din øje, hvad slags medicin, hvor tit? Sagde du ikke at du bruger antibiotik? Bare en ridse giver ikke nogle særlige problemer hvis der ikke er bakterie der generer den.

Anmeld

14. juni 2010

mariamiss6-vb

als skrev:
Syntes heller ikke det er ret meget du tager for det, men nu ved jeg selvfølgelig heller ikke hvad det er for materialer du bruger. Min kæreste er jo bager og lavede kagen til min søsters bryllup, den var godt nok i seks lag, men i materialer alene blev det 1200,- (incl rigtige roser som pynt).
Hejsa... Ja man får hurtigt lov at betale mere, når det er en bager der skal lave kagerne ;) Jeg har snydt med kagen, og brugte en AMO chokoladekage, fordi jeg faktisk ikke gider stå og mase med en hjemmebagt kage. Jeg er egentlig ikke nogen haj i et køkken ;) Så er der oftest et lag skildpaddecreme (eller anden chokolade) og et lag bærmousse. Til det bruger jeg 1 portion MMF (fondant) til at overtrække kagen. Og 1 potion til diverse pynt.... Alt efter pynten tager det minimum 3 dage at lave kagen... 1. dag kagen bages, og stilles til hvile. Chokoladecreme blandes og stilles til hvile. 2. dag, kagen lægges sammen. og smøres evt. op 3. dag, kagen smøres evt. op, og pyntes så færdig. Alt efter hvad slags pynt man skal have på, kan det være en god idé at lave det på forhånd... Evt. på dag 1 hvor man bager kagen, men nogle ting skal have længere tørretid, stablet op, for at undgå det klasker sammen når det sættes på kagen, uden støtte... En højhælet sko skal for eksempel helst laves en hel uge i forvejen, gerne mere. Og så er man jo faktisk oppe på 4 arbejdsdage. Når altså man tæller den dag med, hvor man laver pynten... Der til kommer evt. kagepap og kagekasse. Eller udlån af diverse fade, og kagestativer... (jeg har dog ingen kagestativer, og plejer at levere kagen på kagepap, i en kasse. Eller i en kasse og så kagen på et af mine egne fade, eller et spækbræt)

Anmeld

14. juni 2010

mariamiss6-vb

NikiFin skrev:
mariamiss6 skrev:
hvordan behandler du din øje, hvad slags medicin, hvor tit? Sagde du ikke at du bruger antibiotik? Bare en ridse giver ikke nogle særlige problemer hvis der ikke er bakterie der generer den.
Antiobiotikaen, er til for at forebygge betændelse, mens ridsen heler.... Jeg drypper øjet 2 gange dagligt i 2 dage, og 1 gang dagligt i 2 dage... (inklusive den 1. drypning på skadestuen) Jeg har ikke hornhindebetændelse....

Anmeld

14. juni 2010

NikiFin-vb

mariamiss6 skrev:
Nej det har jeg ikke. Jeg er ikke allergisk over for noget... Har fået det undersøgt... Jeg er bare snot forkølet....
almindelig forkølelse fremkalder ikke klø i øjnene. Jeg er sikker på at du er overfølsom over nogen slags polen. Nu er det præcis polen tiden

Anmeld

14. juni 2010

mariamiss6-vb

NikiFin skrev:
mariamiss6 skrev:
almindelig forkølelse fremkalder ikke klø i øjnene. Jeg er sikker at du er overfølsom over nogen slags polen. Nu er det præcis polen tiden
Jamen jeg er også sikke på at jeg ikke fejler nogen former for allergi. Og jo, en almindelig forkølelse kan sagtens fremkalde kløe i øjnene.... Men nu er det jo mit øje, og min 'sygdom' så det skal vi ikke diskutere mere....

Anmeld

14. juni 2010

NikiFin-vb

OK. Måske har du ret

Anmeld

14. juni 2010

Heidi Nielsen-vb

Alm. fokølelse kan sagtens fremkalde kløe i øjnene.....jeg er selv snot forkølet lige nu og mine øje klør også...og nej jeg har heller ikke allergi af nogen art.....om det så er om vinteren jeg er forkølet så klør øjnene også der.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.