als skrev:
Syntes heller ikke det er ret meget du tager for det, men nu ved jeg selvfølgelig heller ikke hvad det er for materialer du bruger.
Min kæreste er jo bager og lavede kagen til min søsters bryllup, den var godt nok i seks lag, men i materialer alene blev det 1200,- (incl rigtige roser som pynt).
Hejsa... Ja man får hurtigt lov at betale mere, når det er en bager der skal lave kagerne ;)
Jeg har snydt med kagen, og brugte en AMO chokoladekage, fordi jeg faktisk ikke gider stå og mase med en hjemmebagt kage. Jeg er egentlig ikke nogen haj i et køkken ;)
Så er der oftest et lag skildpaddecreme (eller anden chokolade)
og et lag bærmousse.
Til det bruger jeg 1 portion MMF (fondant) til at overtrække kagen.
Og 1 potion til diverse pynt....
Alt efter pynten tager det minimum 3 dage at lave kagen...
1. dag kagen bages, og stilles til hvile. Chokoladecreme blandes og stilles til hvile.
2. dag, kagen lægges sammen. og smøres evt. op
3. dag, kagen smøres evt. op, og pyntes så færdig.
Alt efter hvad slags pynt man skal have på, kan det være en god idé at lave det på forhånd... Evt. på dag 1 hvor man bager kagen, men nogle ting skal have længere tørretid, stablet op, for at undgå det klasker sammen når det sættes på kagen, uden støtte...
En højhælet sko skal for eksempel helst laves en hel uge i forvejen, gerne mere. Og så er man jo faktisk oppe på 4 arbejdsdage. Når altså man tæller den dag med, hvor man laver pynten...
Der til kommer evt. kagepap og kagekasse. Eller udlån af diverse fade, og kagestativer... (jeg har dog ingen kagestativer, og plejer at levere kagen på kagepap, i en kasse. Eller i en kasse og så kagen på et af mine egne fade, eller et spækbræt)
Anmeld