Jeg lægger ud med børnefri weekend... tænker at jeg skal bare lige have bakset de to kager sammmen, som jeg havde på bestilling... Og så skulle jeg ellers bare ikke lave en disse resten af weekenden....
Nåh men lørdag starter med at jeg så skal passe min søster 2 ældste børn... De passer nogen lunde sig selv...
jeg har været snot forkølet i godt og vel 14 dage, og det har siddet på både hals og ører, og de sidste par dage har det så generet mine øjne lidt også...
Nåh men ungerne roder, og øjet løber, og svier lidt. Men jeg får da lagt kagerne sammen i det mindste, og fodret ungerne lidt over middag...
Så bliver øjet lidt mere irriteret, og det er nu helt blodsprængt, og det render bare hele tiden, så ungerne tror moster er lidt ked af det vidst...
Så bliver ungerne hentet, og pludselig er mit æje bare helt umuligt... Jeg kan ikke se en disse, det render hele tiden, og det føles som om det er fuldt af grus, og svier og gør ondt...
Af med linserne, og på med brillerne, som har en helt anden styrke, end mine linser. S¨jeg blev grundigt rundtosset også...
Får fat i min venindes mand, fordi veninden ikke tager sin fon... Har snakket med vagtlægen, som siger jeg skal på skadestuen...
Kører så hjem til min veninde, og hendes mand kommer hjem, så vi kan køre på skadestuen uden at vække den lille....
På skadestuen venter vi godt 2 timer.
Hvorefter jeg kommer ind, og bliver dryppet med farve der viser en ordentlig ridse i hornhinden...
Bedøvelsen i øjet, som hun dryppede i først, har ikke virket, og det gør bare pisse ondt nu, jeg kan dårligt hverken blinke, eller holde edm åbne eller lukket, og det løber jo helt vildt meget ekstra nu....
Så får jeg lige lidt antibiotika i også, og en stivkrampe vaccination, og en fiiin klap for øjet... Og så hjem igen...
Hjemme kan jeg slet ikke åbne øjet mere, og det gør ondt bare jeg åbner det andet... Er super lysfølsom, og det bare render og render, så klappen til sidst ligner en fiskeløs bowle...
Af med klappen, og så kunne jeg ellers gå og tørre, med vatrondeller, som jo hurtigt blev opløst og satte sig fast på øjnelåget og i vipperne...
Min søde veninde, bad mig gå ind og lægge mig i deres seng, så jeg kunne få lidt ro i det øje...
Og efter en del timer, står jeg op, med pisse ondt i hovedet, og ingen særlig bedring i øjet... Så får jeg lige et par kodymagnyler, og efter godt en ½ time, er det noget bedre....
Så veninden og jeg får smækket de kager sammen, og så måtte hendes mand køre mig hjem... da var klokken så også lige nået at blive 2 om natten....
Idag går det heldigvis bedre. Jeg kan se noget igen, og det gør ikke specielt ondt... Det kradser lidt, men det render hele tiden, og er stadig meget rødt jo....
Så mon ikke lige maria skal blive hjemme fra vuggestuejobbet imorgen... Det tror jeg vidst nok lige hun skal.... suk suk
Anmeld