Spol tiden frem!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2010

kongster-vb

Jo altså, det er jo ikke udklædning men festtøj ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

kongster skrev:
Jo altså, det er jo ikke udklædning men festtøj ;-)
Ej altså UNDSKYLD UNDSKYLD :( Mente det ville blive flot og spændende at se på. Min datter går i klasse med en fra Sri Lanka, og når der er fest på skolen, har hun altid de skønneste kjoler på :cheer:

Anmeld

18. juni 2010

kongster-vb

Ja det er super flot når 200 tamiler har sari'er på i alle farver. Og guldsmykker etc. Jeg skal have tøj på fra Bali og datteren har nogle kjoler hun har fået af vores tamilske venner. Manden og sønneke skal i sorte bukser og skjorte. Og ja - det bliver sjovt og flot og vi skal spise med fingrene, hvilket ungerne altid synes er sjovt :-)

Anmeld

19. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Ja det med at spise med fingrene, kunne jeg forestille mig være et hit. Hvad er det for en slags fest?

Anmeld

19. juni 2010

kongster-vb

Det er en pubertetsfest, dvs ekvivalent til vores konfirmation. Den holdes for pigerne, når de har fået deres første menstruation (lettere grænseoverskridende for mig, da jeg hørte om det første gang). Pigebarnet er 13 og hun får sin første sari den dag. Hun placeres på en masse puder foran en stor tavle med Ganesha-guden (ham med elefanthoved) og sidder så der i 4-6 timer mens vi andre spiser, kigger på hende, giver gaver og der er tre videokameraer der optager hende! Kvinderne danser og laver frugtbarhedsritualer og hele humlen er (vist nok) at hun præsenteres for alle som kvinde. Var dybt imponeret sidst jeg var med. En 13-14 årig pige der sidder hele dagen i centrum og lader sig beskue fordi hun nu har fået menstruation og er kvinde....

Anmeld

19. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Hold da op - det lyder til at være en stor dag. Det er det jo også, når man tænker på alt det der med frugtbarhed... Men jeg ville nu nødigt have været midtpunkt på den måde, da jeg fik min første menstruation - var faktisk flov over det :blush:

Anmeld

19. juni 2010

kongster-vb

Sådan havde jeg det også, men for de tamilske piger er det lige så stort som konfirmation er for os. Og ja - det er cool at fejre det i stedet for at være flov over det. Generelt har hinduer en noget mere afslappet tilgang til sex og krop end vi bonerte kristne

Anmeld

19. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Der kunne vi godt tage ved lære af dem, og ikke være så hæmmede - håber det har ændret sig lidt, når min datter når dén alder :)

Anmeld

19. juni 2010

Spunk-vb

Det lyder fantastisk - men hvis mine forældre havde råbt det ud til hele verden på den måde, da jeg fik min første menstruation, så ville jeg da vist også have været godt flov. Hvilket egentlig er mærkeligt, for det er jo noget af det mest naturlige.

Anmeld

19. juni 2010

Laurie-vb

Spunk skrev:
Det lyder fantastisk - men hvis mine forældre havde råbt det ud til hele verden på den måde, da jeg fik min første menstruation, så ville jeg da vist også have været godt flov. Hvilket egentlig er mærkeligt, for det er jo noget af det mest naturlige.
tænker som dig, men det er også en kultur ting...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.