NikiFin skrev:
MAMMARAZZI skrev:
Ja reglerne er jo blevet ændret, men det er jo stadig sådan, at barnets tarv kommer i første række.
Grunden til at jeg fik det ændret til fuld forældremyndighed var, at han var/er meget uansvarlig med mange ting.
Det var ikke nogen 'kamp' - vi snakkede om det (diskuterede), og han afgav det frivilligt, for han sagde, at han ikke regnede med at få medhold.
Det var værst, at undvære hende i starten, fordi hun var så lille - men havde en super sundhedsplejerske, der støttede og vejledte mig.
Hun insisterede på, at jeg var god ved mig selv, når datteren var på samvær, for jeg kunne alligevel ikke ændre noget ved at gå og være ked af det, og ha' det dårligt.
Skulle lade op til hun kom hjem igen - og der var hun ofte frustreret og urolig.
Desuden opfordrede hun mig til at føre dagbog, hvilket jeg også vil opfordre dig til. Når/hvis du skal i - tror det hedder Civilretsdirektoratet nu (tidligere statsamt)virker det meget bedre, at man kan slå op i sine notater og være meget konkret i stedet for at sige 'han siger altid - eller han gør aldrig'
Nu hvor hun er 8 er det meget nemmere - også for hende.
Før er hun ofte kommet hjem hvor hun fx. ikke har fået børstet tænder i 2 dage (med masser af slik ol.) - nu børster hun selv. Hun kan selv sige til, når hun er sulten osv.
Hun har lige været hos ham nogle dage, fordi jeg har været indlagt med den lille, hvilket betød, at hun ikke havde fået lavet lektier.
Men gider ikke engang at kommentere det - for sådan er han bare :dry: Men nu er mor tilbage ved roret, og der blir' lavet lektier igen ;)
...og så skal man jo også lige huske, at selvom man synes faderen er en torsk som partner, ja så kan han jo godt være en ok eller bare nogenlunde far ;)
hvis staten vil have det bedste for barnet hvorfor ordrer den så at barnet bor periodisk hos sin far som giver ikke giver barnet hvad det har brug for. I mine øjne er det klart han bare IKKE GIDER, og ikke at han ikke kan lære. Han har bare ikke lyst til at gøre det bedste for barnet. Han vil bare have et barn som fortsætter hans generation men han vil ikke gøre noget ved det. Sådan nogle mænd fortjener ikke at have børn. Hvis man vil have et barn skal man gøre noget for det og ikke andre at passe barnet og han at ser det en gang imellem så at han tilfredsstiller sin behov at have et barn og bevarer sin selvtillid at han er far. Og samtidig moren gør alt for barnet. Selvfølgelig er han glad at du er moren, du gør hans arbejde og han får bare glæden at være far. Og hvis han f.eks. ikke passer godt på barnet de 2 dage og barnet bliver syg det er dig der skal passe et sygt barn.
Der er noget galt i den danske lovgivning.
Jeg har tænkt på det samme hvis en dag skulle vi skilles.
Hvis jeg siger at han er en dårlig børnepasser men selvfølgelig han insisterer at jeg lyver og så kommer der alle hans venner og familie og understøtter ham fordi de ikke har set at han er en dårlig børnepasser (han er en god far når der er andre) og fordi de er bare hans venner og familie.... De kan også med den samme succes sige at jeg er en dårlig mor og hvis 10 folk siger det samme løgn... Forestil jer at det lykkedes ham at får børnene.... Og jeg er her alene, der er ingen der kan understøtte mig... og hvad - jeg har passet alle de børn så de kan overleve og til slut får dem deres far der har gjort ikke en skidt for dem og der planlægger slet ikke at gøre noget for dem i fremtiden. Oh my God, hvor er retfærdigheden her. :angry:
Staten vurderer jo altid, at det bedste for barnet er, at have kontakt/samkvem med begge forældre - medmindre noget kriminelt ligger til hinder for det.
Du skriver, at hendes far bare ikke gider - og sådan ser det måske også ud.
Sådan som jeg ser det, gider han godt, og vil det gerne - han magter det bare ikke.
Han er selv en stor dreng, der endnu ikke har fundet ud af, at tilsidesætte egne behov.
Han kommer nogle gange selv med initiativer og forslag - men får dem aldrig ført ud i livet.
...og ja, hvis hun blir syg, kommer hun også hjem - men selvom vi stadig boede sammen, ville det måske også være mor der var 'den bedste'.
Når staten skal vurdere hvad det er bedst for barnet, vurderer de det nok ud fra, om der er tale om omsorgssvigt, vanrøgt eller noget andet kriminelt - og om barnet får pizza, pølser og lign. går næppe ind under dette.
Et barn har brug for både sin mor og sin far i 'det store billede' - om det er pizza og sådan noget, går de ikke ind i - det næste skulle vel være, om det var økologisk osv.
Du skriver også, at han bare ville have et barn, det fortsatte hans generation - det tror jeg du har ret i. Det vil de fleste af os vel egentlig - han var nok bare ikke lige klar over, hvor meget man skulle deltage, inden barnet blev voksen :unsure:
Anmeld