Jeg tror, du har skrevet herinde før om de samme problemer. Når du stadig går med overvejelser om at forlade ham, synes jeg ikke, der er meget at rafle om. Selv hvis hans opførsel var 'normal' og 'acceptabel', ville jeres forhold ikke være 'bæredygtigt' - det holder jo ikke, at den ene part går og er i tvivl hele tiden, føler sig svigtet og overvejer at gå. Om du så havde den perfekte mand, ville det være unfair at blive hos ham, når du har det sådan.
Og så forstår jeg ikke, hvorfor det betyder noget for dig, hvad 'de andre' siger og mener. De kan jo ikke tvinge dig til at elske ham og føle, at I har det godt sammen. Måske vil de lytte mere og støtte dig bedre, hvis du i stedet for at opremse hans fejl slet og ret fortæller, at du ikke elsker ham/ikke kan leve sammen med ham? - Hvis jeg kendte din mand og syntes, han var en skøn og dejlig fyr, ville jeg da under ingen omstændigheder ønske for ham, at han var sammen med en, der ikke holdt af ham og ikke kunne se hans (eventuelle) kvaliteter.
Ved at blive hos ham, påtvinger du jo også ham noget, som ingen fortjener - at leve sammen med en, der hellere ville være fri.
Jeg kan slet ikke følge dig i, at du mener, du skal blive hos ham for at undgå at skulle lide afsavn, når dit barn skal være hos din far. Både du, din mand og dit barn lider under eller vil komme til at lide under jeres dårlige forhold - synes du, tre mennesker skal have det skidt sammen, for at du ikke skal undvære din søn nogle dage engang i fremtiden?
Hvis man er helt derude, hvor tanken om, at barnet skal have pizza til aftensmad en gang imellem, afholder én fra skilsmisse - så synes jeg, løbet er kørt. Kan du være det bekendt - over for dig selv, din mand og dit barn - at blive i dit forhold, fordi sønnen ikke skal leve af junkfood hveranden weekend?
Anmeld