Jeg tænker nøjagtigt lige som Frede!
Agressivitet og små børn hænger enormt dårligt sammen, og jeg tænker mere, om det er forsvarligt at et lille barn evt skal passes alene af ham HVIS du beslutter dig for at gå. Jeg ved af erfaring (den rigtig grimme af slagsen) at nogen mænd kan kamme fuldstændig over, hvis de er alene med et lille barn der feks er meget krævende, græder eller ikke gør præcis som der bliver sagt. Dét og en blanding af vrede overfor eks'en, kan udløse de mest skrækkelige scenarier. Her er det vigtigt at du virkelig føler, at din mand ALDRIG kunne finde på at krumme et hår på hans hovede, INDEN du lader dem være alene sammen!!!!
Jeg ville også tage benene på nakken, og hellere igår end i morgen! Lige præcis den type mand, kan gøre mig rædselsslagende fordi de er så ustabile og udviser/ytre nogle ret kedelige tendenser. Det er jo slet ikke et miljø for et barn mht udtalelser om voldtægt, racisme mm. Alene dét ville få mig til at smutte. Hurtigt!
Iøvrigt, så kender jeg faktisk mange Mødre der er bekymret for om deres barn får den rigtige kost hos deres Far når de er på weekend, og der ved jeg da fra 2 af mine veninder, at de simpelthen medbringer lækker mad til disse weekendbesøg hvor Far kun lige skal varme det i microen (og dermed slipper for bøvlet med glasmad, pizza og madlavning) og selv kan spise med, uden stress. Og KUN skal koncenterer sig om barnet.
Og sådan noget kan sagtens integreres i de weekender på en smart måde, og den type mand plejer at være glade, sålænge de ikke selv skal i gang ved kødgryderne.
Men ellers, tænk på dit barn, og lad altid dit barns trivsel komme i første række. Et barn fortjener som udgangspunkt altid det bedste af det bedste, og jeg tror han vil få det endnu bedre og mere trygt, hvis du var alene og forskånede ham for jeres indbyrdes skænderier, Farens grimme udtalelser og ligegyldighed over for jer begge.
Anmeld