NikiFin skrev:
kongster skrev:
Det er i hvert fald nemmere at lære at sove ude når man er lille og meget træt om aftenen og ikke tænker så meget over at man kan have hjemve.
Jeg har haft spejdere på 10-12 år med på tur som fik hjemve og det var ikke sjovt for dem. Og mine forældre har haft 9. klasse elever med som græd efter mor og det er SLET ikke sjovt. Og jeg gik på højskole med en pige, der var 20 år og stoppede på højskolen fordi hun savnede sin mor.
Så væn dem endelig til det når de er små!!
Jeg gør hvad jeg synes er godt for mit barn. De andre kan gøre hvad de vil. Måske bekymrer jeg mig for meget men det er bare sådan.
Jeg savner ikke mine børn, jeg kan godt leve uden dem. Men kun hvis jeg er sikker på at de er sikre hænder. Jeg tror bare ikke at 2 voksne kan passe 20 børn godt nok og heller ikke at mit barn kan passe på sig selv. Jeg vil aldrig tilgive mig selv hvis noget sker på grund af mine dumme eksperimenter.
Jeg synes ikke, det er 'dine dumme eksperimenter' - det er de professionelle og erfarne pædagogers arbejde, og jeg er vis på, de ved, hvad de gør. Jeg kan ikke mindes at have hørt om kolonier, som er endt i traumer eller katastrofer.
Omvendt - så synes jeg også, det er enhver forælders ret at afgøre, at det ikke er noget, barnet skal deltage i. Jeg synes, det er synd for store børn, der ikke kommer på lejrskole, men jeg ved ikke, hvor meget et lille barn påvirkes af, at 'alle de andre' har været af sted på noget, som barnet knap nok ved, hvad er.
Anmeld