3-dages tur med børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2010

kongster-vb

Signe1704 skrev:
Hvilke kommuner er det lige i bor i? Troede sådan noget var sparet væk alle steder efterhånden.
Jeg bor i Københavns kommune og det er sparet væk, men pædagogerne gør det alligevel fordi de synes det er så vigtigt og givende med en koloni. Og det har de jo ret i. Ud over kolonien, så har de store børn (dem der skal til at i skole) en overnatningsdag i børnehaven i foråret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2010

Møe-vb

Fantastisk - jeg håber også det bliver sådan når min lille dreng skal i børnehave... Tror børnene har virkelig godt af at komme væk fra mor og far - og lære, at livet at andet end den daglige trummerum

Anmeld

10. juni 2010

MIKMAR-vb

Vi bor i Aabenraa kommune, men jeg vil tro at det er bestyrelsen og ejeren af børnehaven som holder fast idenne 'tradition' og der skal ikke være tvivl om, at børnene hygger sig, som der er en der skriver, så er det nok værst for MOOOOORRRRRRRR :dry: Og bliver der noget med hjemve, så ringer de, men der er nogle fantastiske pædagoger og børnene elsker dem - glæder mig bare så meget til i morgen, for selvom jeg hygger med den store så er den lille nu savnet.

Anmeld

10. juni 2010

Pia S-vb

Min søns gamle bhv gjorde det også. Det er en skøn oplevelse for ungerne. Hos os var det tre dage! NB Bor i Gentofte Kommune

Anmeld

10. juni 2010

Det er stadig mig-vb

Vores første børnehave gjorde det også (og gør det endnu) tog afsted 5 dage, fra Mandag morgen til Fredag eftermiddag. Også Københavns kommune. Men de kom ikke med, for jeg fik flyttet dem over i en privat børnehavne som ikke har koloni... :( Men på skolen er der lejerskole hvert år som starter fra 1 klasse, også af 3-5 dages varighed, alt efter hvor de skal hen. Fritidshjemmet har også flere forskellige kolonier i sommerferien, som man så kan vælge sig ind på, alt efter hvilken koloni man vil på (dyrekoloni, sportskoloni osv) og der kan man være 1 uge, 2 uger eller 3 og 4 uger i sommerferien. Ingen af mine har været på koloni endnu. Fritidshjemmets kolonitilbud bliver nok aldrig aktuelt, men de må selv bestemme. Jeg støtter op uanset hvad de vælger.

Anmeld

10. juni 2010

Lars F-vb

kongster skrev:
Jeg bor i Københavns kommune og det er sparet væk, men pædagogerne gør det alligevel fordi de synes det er så vigtigt og givende med en koloni. Og det har de jo ret i.
Flot af personalet! Hos os på Frederiksberg er det endnu ikke sparet væk - ihvertfald ikke i min datters tidligere børnehave. Der er dog - oghar altid været - lift betaling for at deltage. Vi har osse koloni for kommunens skolebørn. Det er ikke på klasse-niveau, men en frivillig ordning alle kan melde sig til. Det drives i stor stil af frivillige. For os har det været et hit med en uges koloni, lige siden tøsen var 3.

Anmeld

10. juni 2010

Laurie-vb

NikiFin skrev:
Jeg kan ikke forestille mig at min 4-årig dreng rejser med andre i 3 dage. Jeg er heller ikke sikker på at han kunne lide det. Det er skørt. Børnene behøver ikke at vokse så hurtigt.
Give en chance til din 4-årige, for at prøve det. Det er værst for moderen. Bærnene tager jo afsted med nogle de kender fra hverdagen.

Anmeld

10. juni 2010

NikiFin-vb

Laurie skrev:
NikiFin skrev:
Jeg kan ikke forestille mig at min 4-årig dreng rejser med andre i 3 dage. Jeg er heller ikke sikker på at han kunne lide det. Det er skørt. Børnene behøver ikke at vokse så hurtigt.
Give en chance til din 4-årige, for at prøve det. Det er værst for moderen. Børnene tager jo afsted med nogle de kender fra hverdagen.
Det er ikke noget barnet kan ikke undvære og særlig vigtigt for ham lige nu. Men til gengæld er det noget der vil gøre mig skørt i alle de dage han er væk. Jeg betaler for meget for den 'fun', så meget at det er ikke nerverne værd. Han behøver ikke at føle sig støre end han er. Jeg synes han ikke er klar til det endnu. Han må heller ikke gå i svømmehalen sammen med andre end mig og hans far.

Anmeld

10. juni 2010

Lars F-vb

NikiFin skrev:
Det er ikke noget barnet kan ikke undvære og særlig vigtigt for ham lige nu. Men til gengæld er det noget der vil gøre mig skørt i alle de dage han er væk. ... Han må heller ikke gå i svømmehalen sammen med andre end mig og hans far.
Før eller siden bliver du nødt til at gøre dig fri. Dine børn kan ikke sidde hjemme og holde dig i hånden, indtil de bliver gift.

Anmeld

10. juni 2010

als-vb

Må indrømme at jeg på dette punkt nok er meget enig med NikiFin ang overnatningerne. Når jeg ser på min nevø på 4,5 og hvis han var min ville jeg ikke syntes han var stor nok til at være ude på den måde i flere dag. Kan være jeg ændre mening hvis det det bliver aktuelt når tøsen når den alder og de rent faktisk laver disse ture, men lige nu ville jeg ikke gøre det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.