3-dages tur med børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2010

Bellis-vb

Børn æææælsker at komme på Koloni :laugh: Og jeg vil næsten vove at påstå, at det kun er forældre der IKKE har haft børn, på koloni, der synes det er en dårlig idé. Børnene elsker det og de husker det bare i så mange år. I vores gør det det også, dog kommer den mindste årgang ikke med - men de tager så derop den ene dag og leger og spiser madpakker. Det er guld værd. Desuden er det billigere, at tage ud af huset i flere dage, end at lave overnatning i børnehaven - da dte vil udløse time for time betaling.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2010

als-vb

ja kan være jeg ændre mening, men syntes det er noget der godt kan vente til skolealderen.

Anmeld

10. juni 2010

Lars F-vb

als skrev:
ja kan være jeg ændre mening, men syntes det er noget der godt kan vente til skolealderen.
Hvorfor skal det vente? Fordi mor er for nervøs? Børnene har ikke noget problem. Det er i børnehave-tiden de skaber så meget af deres sociale identitet og relationer. Det er der de prøver sig selv af og prøver af, hvem de er - danner sig selv som selvstændige individer, ikke bare forlængelser af mor og far. Og det er osse i den alder, koloni er en kæmpe, kæmpe oplevelse. Når de går i skole skulle de gerne være ude over 'det er grænseoverskridende at være uden mor i 3 dage'. Til den tid handler turene om noget og har en anden betydning i deres liv.

Anmeld

10. juni 2010

MIKMAR-vb

Jeg er også sikker på, at dette ikke 'skader' børnene, for ellers ville vores børnehave ikke lave sådan en tur. Samtidig er det med til at modne børnene, for så er man jo en af de store, der skal på koloni. Der er vel heller ikke den store forskel i, at være afsted med børnehaven eller være hos bedsteforældre, de ser de ansatte i børnehaven hver dag og må derfor være trygge ved dem?! Vi ser det ikke som et problem, udover at vi savner ham VIIIIIIIILLLLLLDDDTTTT!

Anmeld

10. juni 2010

maj84-vb

Vores den ældste (3½ år) er netop hjemvendt fra en 3-dages koloni med børnehaven, og det har virkelig været en god oplevelse for ham - og alle de andre i øvrigt. De yngste børn, der var med, er lige fyldt tre, og der har ikke været problemer med nogen af dem. Jeg kunne ikke drømme om at holde mit barn hjemme fra sådan en tur - er overbevist om, at han snakker om de tre dage det næste års tid, for han har haft det så sjovt og har iøvrigt prøvet en masse ting, der ikke kan lade sig gøre, når mor og far er i nærheden, såsom at gå rigtig langt uden at pylre. Mht at vente til skolealderen med at sende børn afsted på overnatninger, så tror jeg da, at man i de tilfælde først og fremmest får problemer, hvis børnene ikke er vant til den slags... (Bor i Tønder Kommune)

Anmeld

10. juni 2010

kongster-vb

Det er i hvert fald nemmere at lære at sove ude når man er lille og meget træt om aftenen og ikke tænker så meget over at man kan have hjemve. Jeg har haft spejdere på 10-12 år med på tur som fik hjemve og det var ikke sjovt for dem. Og mine forældre har haft 9. klasse elever med som græd efter mor og det er SLET ikke sjovt. Og jeg gik på højskole med en pige, der var 20 år og stoppede på højskolen fordi hun savnede sin mor. Så væn dem endelig til det når de er små!!

Anmeld

11. juni 2010

MIKMAR-vb

Nøj hvor jeg glæder mig, til at se min lille dreng, skal hente ham om et par timer JUUUUBIIIIIIIIIIII, nu savner jeg ham rigtig meget. Samtidig er min mand heller ikke hjemme, så ham savner jeg også, puhaaaaaaaaaa. God weekend.

Anmeld

11. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

...også god weekend til jer :cheer: Håber han har haft en super tur B)

Anmeld

11. juni 2010

MIKMAR-vb

Tak tak, han har haft en super tur, på trods af regnen. Var også glad for at se sin Mor, dejligt :) Har lige haft ham i bad, det var tiltrængt.

Anmeld

11. juni 2010

NikiFin-vb

maj84 skrev:
Vores den ældste (3½ år) er netop hjemvendt fra en 3-dages koloni med børnehaven, og det har virkelig været en god oplevelse for ham - og alle de andre i øvrigt. De yngste børn, der var med, er lige fyldt tre, og der har ikke været problemer med nogen af dem. Jeg kunne ikke drømme om at holde mit barn hjemme fra sådan en tur - er overbevist om, at han snakker om de tre dage det næste års tid, for han har haft det så sjovt og har iøvrigt prøvet en masse ting, der ikke kan lade sig gøre, når mor og far er i nærheden, såsom at gå rigtig langt uden at pylre. Mht at vente til skolealderen med at sende børn afsted på overnatninger, så tror jeg da, at man i de tilfælde først og fremmest får problemer, hvis børnene ikke er vant til den slags... (Bor i Tønder Kommune)
Nogle gange siger I at det er for langt tid til et barn at blive i børnehaven 8 timer og børnene skal hentes så snart som muligt. Og nu taler I om at det var 'great' at barnet er med andre folk i flere dage. Jeg kan huske hvordan jeg var i børnehaven. Jeg kunne slet ikke lide at være der og prøvede at løbe væk hele tiden og gå hjem. Jeg synes bare ikke at det er godt for sådan et lille barn. De er små og vi skal ikke prøve at gøre dem voksne før tid. Alt sker når den rigtige tid kommer. Og efter min mening tiden til sådan nogle ture er ikke kommet endnu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.