Hvor ofte snakker du med din mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2010

Hobitten-vb

For det meste snakker jeg med min mor en hel del gange i løbet af ugen, men der er også perioder hvor vi kun snakker sammen en enkelt gang på en uge. Både pr. telefon og så ses vi ret ofte, spiser sammen, tager på indkøb sammen eller lign. Ved egentlig ikke helt hvad vi snakker om så tit :huh: alt og intet tror jeg. Børnene og lidt om resten af familien, hvad der rør sig på hendes og mit job o.lign. Det er da også hende jeg søger råd ved, f.eks. om drengene el. madlavningen. Vi bor ikke så langt fra hinanden, og de (min mor og hendes mand) henter tit drengene hvis vi skal arbejde længere - det er dem der passer når vi skal noget om aftenen og i weekenden. Min kæreste og stedfar snakker vist egentlig oftere sammen i telefonen end min mor og jeg.. De snakker arbejde, maskiner, biler osv. Hvorimod hans forældre ser vi kun få gange om året udover jul og fødselsdage. Hans mor ringede godt nok en del mens jeg gik på barsel - og jeg anede aldrig hvad jeg skulle sige. Lyttede nok bare mest til hendes blabren om hvem af naboerne/campingvennerne/familien(som vi i øvrigt ser endnu sjældnere..) der nu var syge el. døde.. :dry:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

Frunett-vb

Der lidt over to år siden jeg har talt med min mor, så overrende hinanden gør vi da ikke :dry: Min far er det lidt op og ned med, nogle gange taler vi sammen en eller to gange om ugen, andre gange kan der faktisk godt gå en månedstid :unsure: Han har lige været ret syg, så den sidste tid har vi nok talt/smsét sammen mere end vanligt ...

Anmeld

8. juni 2010

Antons mor-vb

Har et fint forhold til både min mor og svigermor (har verdens dejligste og mest ukomplicerede forhold til svigermor). De bor begge i Jylland, vi på sjælland. Men både jeg og min mor har en travl hverdag, så der kan nemt gå 14 dage mellem vi ringes sammen, og uden vi ser nogen problemer i det. Andre gange ringes vi sammen flere gange ugentligt, men så er det mere fordi der er noget vi skal have aftalt. Svigermor ringer som regel en gang om ugen eller mere for lige at høre hvordan det går, men da vi ikke længere har fastnet er det oftest manden hun snakker med. Hun ringer dog også tit direkte til mig. Jeg har aldrig været typen der gider tale ret meget i telefon, så det passer mig fint med dette interval

Anmeld

8. juni 2010

Signe1704-vb

Jeg snakker med min mor hver dag og tit flere gange. Tror vi snakker i gennemsnit en time om dagen når vi altså ikke lige er sammen. Jeg er ligenu nede hos dem på besøg - har været her siden søndag og tager hjem imorgen. Min mor kommer hos os et par gange om måneden og bliver 2-3 nætter. Det er lidt mere for tiden, da jeg er på barsel og min mor er arbejdsløs, men vi snakker sammen hver dag altid. Har vi ikke snakket sammen når vi når aftenen ringer den ene altid og siger: 'Er du sur på mig' :laugh: :laugh: Min søster og min mor snakker også sammen hver dag, hvormod min bror lever sit eget liv og højst giver lyd fra sig 2 gange om måneden. Jeg snakker med min søster ca. en gang om ugen og min bror 3-4 gange om året. Min far snakker jeg kun med når min mor ikke er hjemme for han hader at snakke i telefon - han siger intet og man kan høre han bare venter på at kunne afslutte :P :P :P Min bror lider vist af det samme ;) Vi ser min familie 3-4 gange om måneden og det er kun fordi mine forældre bor 100 km syd for os og min søster 100 km øst for. Ellers sås vi helt sikkert mere, men kortere. Nu er det tit en hel weekend. Min mands forældre er begge døde, men han har to søstre. Den ene bor 5 min. fra os og hende smutter vi jævnligt forbi til en kop kaffe eller noget. Den anden ser vi 3-4 gange om året udover fødselsdage.

Anmeld

9. juni 2010

kongster-vb

En time om dagen? Wauw. Det er mere end jeg taler med min mand, tror jeg. Om hvad dog? Jeg talte med min mor igår og det gik lidt trægt indtil vi kom til at snakke arbejde, så gik det fint igen :-) Jeg er vist bare ikke så god til smalltalk og slet ikke i telefon. Jeg sender sms til min mor et par gange om ugen og har som sagt et fint forhold til hende, men intet behov for at involvere hende i alle detaljer i mit liv. Arbejde og børn, taler vi om. Det er ca det.

Anmeld

9. juni 2010

kaffe04-vb

:) Det er lidt forskelligt hvor ofte jeg taler med min mor. Travl hverdag, og hun har en travl pensionist tilværelse, så hendes dage er fyldt op, så skal altid fange hende tidligt om morgenen eller sent om aftenen. I perioder er det også bare at sidde og lytte til alt det hun laver, hvor hun overhovedet ikke tænker på om vi har det godt......bla bla bla, så jeg ved en del om alle der bor på hendes vej! :blink: det minder jo nærmest om 'LYKKEVEJ' lol* nogengange SÅ vågner hun lige op og spørger til hvordan vi har det, bingo, så er det lige før hun får et X i den røde bog, jubi, en nærværende mor som tænker på hvordan hendes datter + barnebarn har det! he he Jeg tænker over dette, for jeg vil altså bare ikek være den som ikke er nærværende. Prøver ihærdigt at lytte til hvad andre har at sige, men det er jo sandelig også rart når det er omvendt.....

Anmeld

9. juni 2010

kongster-vb

Åh det kender jeg godt. Jeg skifter hurtigt emne når folk begynder at fortælle mig i detaljer om alle mulige folk de kender, som jeg ikke kender. Jeg havde engang en veninde som kunne tale i timevis om sine andre bekendte og det er super kedeligt at høre på når man ikke kender dem. Jeg har heller ikke noget behov for at høre om min mors naboer eller kollegaer

Anmeld

9. juni 2010

MIKMAR-vb

Jeg taler med min mor 3-4 gange om ugen eller sms'er, vi er jo flyttet længere væk fra hinanden og det har faktisk betydet større kontakt, dejligt! Ringer også et par gange om ugen til min gamle Farmor på 93 år, det er så livs bekræftende at tale med hende, og hun bliver så glad for både de korte og lange opkald :) .

Anmeld

9. juni 2010

kongster-vb

Ja, min mormor er også rigtig glad for opkald. Hun skriver hvert år i mit fødselsdagsbrev 'tak for de mange opkald i år'. Og så er hun sød at snakke med, så det er ingen sur pligt at ringe til hende

Anmeld

9. juni 2010

als-vb

Damn mindst en time om dagen, det var godt nok meget. Tror alligevel min navlestreng er noget mere klippet, ved simpelthen ikke hvad vi skulle snakke om så længe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.