Det jeg ikke forstår grundlæggende er, HVORFOR skal en mand dog forsørge familien??
Jojo, jeg er med på at manden skulle forsørge familien i starten af 1900 og op gennem 1900 tallet, fordi kvinderne ikke arbejde den gang, men mere arbejdede i hjemmet. Og den gang VAR det arbejde i hjemmet! Der var lokum i gården, ingen varmt vand, der var koks i kælderen, brændeovne, grukedler til storvasken, ingen børnehaver og en masse fattigdom og elendighed, med sure mænd der drak, arbejdede og sov under socialdemokraten, imens konerne spyttede unger ud på samlebånd fordi der heller ikke var prævention...
Og den daglige kamp handlede om penge der aldrig slog til og gjorde alle så ulykkelige.
Er det den tid du vil tilbage til??
Kvinder i dag, har jo ikke samme huslige opgaver som den gang. Vi har vaskemaskiner, tørretumbler, opvaskemaskiner, take away, varmt rindende vand, sunde boliger og tid til at lave så meget andet sjovt, end at knokle og slides på hjemmefronten.....i gamle dage stod de i bidende kulde og vaskede i kælderen to dage i træk. Idag hjælper vi vores mænd, istedet for at se dem som skaffedyr.Og mændende respekterer deres kvinder som partnere og vil have at de er glade, at de oplever noget, lære noget, udvikler sig selv, realiserer sig selv, og viseversa.
Vi lever helt fantastiske liv forhold til hvad men gjorde i 20'erne, 30'erne og opefter. Så jeg forstår simpelthen ikke den der tanke gang med, at man skal bombes helt tilbage til det stærkt forældede kønsrøllemønster, der har taget lang tid at få afskaffet til fordel for både manden og kvinden.
Hvilken normal mand vil være udelukkende skaffedyr. Hvilken normal kvinde hvis kun bruges til avl og huslige opgaver??? (ok, muslimer undtaget).
:huh:
Anmeld